Breaking News
Loading...
March 26, 2011

Info Post

Dah duduk malaysia dekat 40 tahun, cakap melayu pun berterabur, lagi boleh berani kata melayu pendatang, lancau punya orang, lu tak suka dok malaysia, lu pindah balik tong san la...

Chong eng kata melayu pendatang, maknanya sultan dan raja-raja melayu pun pendatang jugalah ekk... maknanya sejarah kesultanan kedah tua kena tulis semula ekk... dah chong eng kata melayu kaum pendatang, maknanya sejarah kesultanan kedah tua tu, adalah sejarah yang menipu.

Isunya adalah pasal buku interlok, india cukup marah pasal dalam buku tu di tulis perkataan pariah dan keling, yang aku pelik, kenapa orang india hanya marah perkataan pariah dalam buku tu, kenapa orang india tak marah perkataan keling yang ada di melaka dan pulau pinang, orang india patut bangun membantah perkataan tanjung keling yang ada di melaka dan masjid kapitan keling yang ada di penang, itu menghina tu, so aku cadangkan pada orang india, korang buat bantahan sekali pada dua nama tempat tu.

Boleh ke chong eng di kenakan akta hasutan...???


2 comments:

Anonymous said...

abis lah malaysia kalu org mcm nie jadi pemerintah....hancurr owhhh....kang jadi Repuplic Of Malysia.... babi...babi jugk lah kan cina ni...aku nak kutuk cina lah..sial babi anjing punya cina

Anonymous said...

salah org kita juga pe....kalu sejarah melayu mula dri melaka...asal x start dari sejarah kedah...kedah kan dah lama ujud