Breaking News
Loading...
March 7, 2011

Info Post

Dap kecoh, depa kecoh pasal tentera tunjukan kekuatan dan aset mereka untuk tontonan umum di dataran merdeka semalam, tapi aku yakin masih ada lagi aset pertahanan negara yang tak di tunjukan kepada umum, aku pun tak kesah, bagus jugak, jangan di tunjukan semua, biar musuh tak tahu apa lagi yang kita ada.

Tapi kenapa dap kecoh pulak, kata tony puah, angkatan tentera nak takut-takutkan rakyat dengan buat perbarisan raksaksa macam tu, bodoh punya tony puah, kalau rakyat takut, takan beribu orang semalam berkumpul kat dataran merdeka tengok perarakan tu.

Kata pepatah, "berani kerana benar, takut kerana salah" pada aku simple je, tony puah takut kerana dia ada salah pada kerajaan, mungkin dia agen komunis atau pun dia agen risikan singapura yang sedang merancang untuk mengambil alih negara kita melaui parti dap. biase la komunis, mana boleh tengok askar, goyang kepala lutut dia beb...

Aku cadangkan pada pihak angkatan tentera, supaya kerap lah buat pertunjukan kententeraan tu, kalau boleh buatlah roadshow di seluruh negara, di samping dapat menunjukan aset tentera yang tony puah kata membazir tu, dapat juga tentera merekrut anggota baru yang teruja tengok askar kita berbaris. sekarang baru kita tahu, tony puah ni takut dengan askar.

21 comments:

hangkedee said...

Bagus harus dibanyakkan lagi roadshow begitu baru lah kita tahu kekuatan kita.sekurangnya kurangnya menimbulkan minat kepada remaja remaja untuk menyertai tentera demi untuk pertahanan negara.Nak Ikut DAP mereka tak ada kerja lain selalu menghasut berdemo, perkauman dan macam macam lagi agenda tersembuyi mereka.

Anonymous said...

saya menyokong penuh agar ATM kita membuat roadshow serta menunjukkan kepakaran dan kekuatan Atm di persada Asia Tenggara khususnya.Dan apa yg saya lihat para golongan belia amat teruja dgn pameran persenjataan dan cara untuk memasuki ATM.
Kepada golongan yg suka membuat tomahan dan memporak perandakan masyarakat umum...anda harus ingat..nak menjatuhkan kerajaan bukannya senang.selagi rakyat senang dengan dasar kepimpinan negara.jgn bermimpi nak buat huru hara...Dan akhir sekali anda harus langkau Baginda Raja dan Sultan serta para tenteranya.barulah anda di katakan hero...!..

Anonymous said...

Jangan dikisah sangnt Tony Puah. Dia takde kerja selain dari lawak sbb keturuan Puah = Pua Chu Kang. "Don't Play Play"

Anonymous said...

As-Salam tuan admin blog..

Sokong hangkedee..

Mmg tentera patut buat pendekatan macam tu..buat roadshow tarik minat rakyat, biar tentera rapat dengan rakyat..

Bila dah rapat2kan saf payah la syaitan2 a.k.a Yakjuj dan Makjuj dari DAPig ni nak menyelit nak cucuk jarum mengadu domba rakyat agar bencikan tentera.

Lagi satu..dah mmg dasar DAPig Komunis mmg la takut tgk pahlawan negara berceloreng ni..takut kena sunat..hahahaha...hehehehe..takut putus anunya..hahaha...geli hati aku betul la dengan si Tony DAPig ni.

Baru nak berarak skit pun nak kecoh..dasar banjingan, mulut mcm pungkok ayam jer wakil rakyat DAPig ni..

Kita sendiri boleh lihat mcm mana mentaliti wakil rakyat DAPig bertaraf cina bukit, baru keluar hutan gamaknya...hahaha..

Geng2 cina bukit percaya la cakap2 Tony DAPig ni...

Untuk Tentera Darat Malaysia (TDM), tahniah dan teruskan perjuangan mempertahankan Kedaulatan Malaysia.

Persetankan mulut2 mcm pant**@ ayam daripada Tony DAPig bengong tuh..

Hahaha..apa?? Rakyat takut tgk perarakan raksasa tentera? hahaha..

Oii Tony DAPig, ko sorang jer yang kecut telor, anu terperosok ke dalam bila tgk tentera..hahaha..ehh luper aku mmg la dia takut dah dia komunis..hehehe

Dasar komunis bangang..bangang la sampai ke sudah..hahaha..sakit perut aku ketawa...senak..senak..

Tq la Admin blog, post benda2 mcm ni..biar rakyat tau betapa bangangnya tahap pemikiran wakil rakyat DAPig ni..hahaha..aduss...kesian cina sekor nih..

Anonymous said...

mintak dato' zaid hamidi pantau kegiatan tony pua ni.. mungkin dia ni telah ditugaskan untuk menjadi spy tentang kel ketenteraan kita.. jaga2 sikit cina sorang ni

Anonymous said...

Mana ada puak-puak pakatan ni turun masa roadshow semalam....yang tahu asyik pertikai je...bila kata diorang ni bodoh tau pulak marah..yang penting politik je lebih...

Anonymous said...

Kita bangsa Melayu tk kan ku serahkan Bumi MELAYU ni Kpd DAP...Selagi Melayu (UMNO) ada d Msia ini jgn harp DAp nk berkuasa..itu baru Tentera Msia..dia org belum tahu....tentera Kpg...tk pakai peluru..aku tau peluru semasa 13 Mei 69 dulu

Anonymous said...

pelik betul!
yg DAP cina kesayangan PAS asyik persoal kekuatan tentera Malaysia kenapa? apa pasal DAP ni risau dan bimbang sangat kalau tentera Malaysia semakin kuat dan hebat?????
pelik..pelik...
org yg patut risau pasal kekuatan negara ialah negara jiran singapura atau musuh2 yg benci dgn malaysia.
DAP ni berpijak di bumi Malaysia atau di bumi lain spt singapura???!
adakah kerisauan DAP thdp kekuatan tentera malaysia ada kaitan dgn tindakan lim guan eng yg suka ulang alik ke singapura????

saku said...

Tahniah pd ATM kita..
Pada Tony Puah tu..dgr nama pun dah jijik..aku syg melayu tp cam takut jekk...sbb byk skrg ni melayu yang lupa daratan..yg dok bela DAP tu..hancur lebur la bumi melayu cam gini..

Anonymous said...

itu baru tunjuk kulit buku bak kata orang.. hehe..

Kekuatan ATM khusus Tentera darat tidak sesiapa pun yg tahu, melainkan Pihak ATM serta kerajaan itu sendiri.

Ada sebab Tentera Darat buat perarakan..

Pada Si pencuri Singa serta kuli2nya, Harimau masih belum bangun.

Anonymous said...

tony sohai....aku rasa bangga tgk peralatan tentera,dia pulak takut....mahaiii

NAWALFISYA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Suruh Tentera buat rodshow depan rumah Tony pua. biar kecut telor dia.

Anonymous said...

Aku sokong tambah budget defence lagi ....

Anonymous said...

Tony takut sebab kebanyakkan yang berarak adalah dari rejimen askar MELAYU diraja... biasala racist, semua nampak lain jer...

from Tony Puahhh Kthuiihhh!!!!

blogenstarz said...

Sekawan BABI akan bertempiaran lari bila dengar biji getah meletop !

q0l0p said...

Hanya Komunis jer takut ngan tentera.
Dah sah DAP tu komunis.

wira tak didendang said...

Apa nak diherankan dengan mentaliti cina komunis.Kalau korang pergi tengok pameran dan pertunjukan tentera darat itu hari 99% yg datang adalah orang Melayu.Mana pergi orang2 lain?Kalau kita cakap diorang tak patriotik,pura2lah diorang melenting.

Tentera memang patut sangat2 mengadakan roadshow di seluruh negara,sekurang2nya di bandar2 besar setiap negeri sekurang2nya setahun sekali untuk menarik minat anak2 muda kita menyertai kerjaya tentera yg mulia,disamping menanam semangat patriotik dan cintakan negara.

Pada sesiapa yg datang menyaksikan kehebatan tentera kita di dataran hari tu kalau tak bangga dan tak meningkat semangat patriotiknya tak tahulah nak cakap apa.

Aku sarankan perarakan dan pertunjukan yg lebih besar di lain2 masa,kalau boleh 10 kali lebih besar dengan disertai oleh ketiga2 cabang angkatan.Biar komunis2 yg berpura2 setia pada negara merasa 'panas' dan terancam sebab cita2 mereka untuk merampas tanahair kita yg tiada galang gantinya ini tidak semudah mereka jangkakan selagi ada tentera yg gagah dan setia!

Anonymous said...

tony phua takut pasal tak nampak muka tentera yg selupa dengannyee.
lia manyak takut pasal itu ketua tentera tatak selupa dengannyeee.
lia lagi malah pasal itu tentela punya ketua adalah laja melayuu
waaaa manyak takut la, mau lali pigi singapula, sudah bangkappp, mesti along singa pork cali mau hantam sama lia ...

Anonymous said...

pergi mampus dengan barua cina tu , Tony Pua yang puaka , menyalak mcm anjing bajingan ,

Kalau pihak berkuasa yang berkenaan tak yakin bahawa Tony pua itu agen singapura , biar kita rakyat tulin yang menyiasat dan menjatuhkan hukuman ! biar kita yang jadi polis dan biar kita yang menjadi tentera ! manusia seperti Tony sialan itu tidak harus hidup dibumi malaysia !!

maae said...

Itu lah sebab kenapa Melayu mesti bangun,bangkit dan benamkan yang menyakitkan kita semua!

Jangan lagi....
1.di perkotak-katikkan
2.di asak-asak hingga ke sudut (push to a corner) hingga tak berupaya melawan
3.mengiyakan kebathilan dan memusnahkan kebenaran
4.tidak memperkasakan B.Melayu (B.Malaysia) dalam semua bentuk paparan awam terutama dari koporat dan kerajaan
5.menuduh,memfitnah bangsa sendiri
6.mengangkat kelebihan bangsa lain (cina,mat salih) secara berlebihan kerana Melayu telah di pilih Allah menjadi bangsa Islam yang sungguh bijaksana. Bersatu kita menjadi Padu

Kalau roboh Kota Melaka,
Papan di Jawa saya dirikan,
sambung je la....

Amin.