Breaking News
Loading...
March 19, 2011

Info Post

Blogger hanief.blogspot telah ditahan oleh polis dan skmm semalam, itulah cerita yang aku dapat dari kawan-kawan dalam fb dan twiter, asas penahanan bloger tu kerana dia didapati menghasut.

Aku tak pasti apa yang dihasutnya tapi aku boleh agak, dia ditahan kerana ada artikel dia yang menghina sultan selangor semasa kita semua menumpukan kerja masa pru kerdau dan merlimau hari tu.

Aku ada buat posting pertama aku (klik sini) pasal budak tu hina sultan selangor, dalam posting dia tu, dia menuduh suk selangor yang baru datuk kusrin bersubahat memerlihara dan menyokong perzinaan sultan selangor. malah budak tu langsung tak tapis komen-komen yang menghina sultan dan institusi raja-raja melayu.

Sepuluh hari kemudian aku cek balik blog budak tu, aku tengok komen makin bertambah, semuanya menghina institusi raja-raja melayu dan budak bloger ni masih belum di kenakan apa-apa tindakan so aku buat posting yang ini pulak. (klik sini) dan semalam aku dengar dia di tahan oleh skmm, aku tak pastilah pasal artikel dia hina sultan selangor atau apa, tapi kalau pasal artikel hina sultan selangor sebab dia di tahan, aku nak ucapkan terima kasih kepada kdn, skmm dan pdrm.

Lagi artikel yang menghina sultan selangor, di sini dan sini.

9 comments:

Jeffry said...

BODO PUNYE BUDAK TU. JGN JADI MELAYU LA KLU X TAU NAK HORMAT RAJA SENDIRI..HARKK PTUIHHH

hafiz said...

dalam kasi masuk..

matkilau said...

patut dah lama dah kena tangkap.padan muka dia.

Anonymous said...

hina raja boleh kene tahan ye? kalo hina Allah dan Nabi apa pulak agak2nya

Anonymous said...

Hina ALLAH dan rasul aku rase kau sendiri tahu apa hukumannya kan di dunia dan akhirat, jadi buat apa nak tanya lagi? memang tak tahu ke atau sengaja nak provok nak tegakan benang yang basah.

hazam said...

"hina raja boleh kene tahan ye? kalo hina Allah dan Nabi apa pulak agak2nya'

Ayat org PAS yg standard digunakan bila libatkan soal2 mcm ni...mmg tade akal atau kurang kefahaman agama org mcm ni...

usin said...

"hina raja boleh kene tahan ye? kalo hina Allah dan Nabi apa pulak agak2nya"
soalan yg agak kebodoh-bodohan oleh sipenanya. lu pun dh boleh jwb sendiri knp lu tanya! gua nk tolong jwb boleh? kalau x mintak ampun & bertaubat alamat masuk neraka la jwbnya. kalau hina raja lu pikir x pyh tangkap le. kalau 1 kampung kutuk mak bapak lu, lu nk buat apa bro?

Anonymous said...

Yg hina Nabi dan ALLAH itu org PAS..pasal apa diorg ni la yg menjual agama demi kepentingan parti demi undi semata2..

Bukan kerana nak menegakkan agama ALLAH..klu menegakkan agama ALLAH x mungkin kafir harbi (DAPig) yang terang2 musuh Islam boleh jadi kawan...

Berapa ramai cina Malaysia menhina agama Islam, apa PAS buat? knp x berdemo bagi tekanan pada kerajaan untuk dikenakan tindakkan ke atas org2 ini?

Klu pasal ISA ker PPSMI ker PAS Perak jatuh ari tu ker sanggup berguling tgh jalan..pasal kalimah ALLAH, org hina ISlam..mana pegi geng2 ni? dasar haram jadah jer PAS ni..

Semua senyap..sbb apa..kebanyakan apek2 dan aso2 yng hina Islam ni dari DAP..

Bila DAP kata senyap PAS pun senyap..semua kerana undi bukan tegakkan agama ALLAH...

Dah pulak tu sesama muslim bermusuhan...

Sudah la cakap banyak dengan juak2 PAS perosak agama Islam ni x guna..

X kan dapat apa2...x kan diorang ikut dan sedar punya..pasal hati diorang ni dah digelapkan ALLAH..

Wassalam..

Anonymous said...

ntah la pencacai pas ni.. kalau bab ini dia main le isu allah dan nabi.. apa yang disurahkan dia sendiri pun tidak dapat memikir dengan elok.