Breaking News
Loading...
March 8, 2011

Info Post

Diceritakan dalam suatu kisah, Nabi Muhammad SAW memiliki seekor kucing yang diberi nama mueeza. suatu ketika, dikala nabi hendak mengambil jubahnya, di temuinya mueeza sedang tidur diatas jubahnya. tak ingin mengganggu kucing kesayangannya itu, nabi pun memotong belahan lengan yang ditiduri mueeza dari jubahnya dan ketika Nabi kembali ke rumah, muezza terbangun dan pergi kepada majikannya. Nabi menyatakan kasih sayangnya dengan mengelus lembut ke badan kucing itu.

Hukuman bagi mereka yang menyakiti haiwan ini sangatlah berat, dalam sebuah hadis soheh Al bukhari, dikisahkan tentang seorang wanita yang tidak pernah memberi makan kucingnya, dan tidak pula melepas kucingnya untuk mencari makan sendiri, Nabi SAW pun menjelaskan bahwa hukuman bagi wanita ini adalah siksa neraka.

Jadi bagaimana pulak seorang cina dap yang kantoi kerana membunuh kucing??? mana perginya ronnie liew, hari tu bila polis bunuh anjing milik pembunuh sosilawati, dia kecoh sangat kata polis kejam, sekarang ni bila ahli dap bunuh kucing kenapa senyap...???

Tak gamak rasenya aku nak letak video cina dap bunuh binatang kesayangan Rasulullah ni, kalau korang nak tengok jugak korang pi la blog papagomo.

2 comments:

Hope said...
This comment has been removed by the author.
Hope said...

wahai tuan tanah,

kalau ye pun nak memburuk-burukkan pembangkang, jangan la sampai mengada ada kan benda yang takde.

memang tak patut kucing dibunuh, tapi takde la sampai kalau membunuh kucing tu maknanya menghina Rasulullah. mungkin perilaku binatang orang yang membunuh kucing tu takde maksud langsung untuk mengina Rasullah, tapi cara awak tulis entry ni macam SAH sangat sangat dia sengaja membunuh kucing untuk menghina Nabi.

Kalau ye pun nak menegakkan agama, jangan la sampai membuatkan orang mengetawakan agama kita. Fikirlah secara matang. Jangan pakai sedap mulut je bercakap dengan memburukkan orang lain walaupun dia bukan orang Islam.

Agama Islam, atau agama mana mana pun, tak mengajar kita berkelakuan begitu.