Breaking News
Loading...
March 30, 2011

Info Post

Memang gila kerajaan selangor pimpinan khalid gagap ni, sanggup membelanjakan sejumlah wang yang cukup banyak untuk buat pertandingan memancing, 178,200.00 bukan satu jumlah yang sedikit, kalau nak di ikutkan dengan jumlah tu, berapa banyak kerajaan negeri boleh bantu perbaiki rumah rakyat.

Apa yang bestnya tu, kalau pertandingan itu di buat di kolam memancing berbayar tak pe la jugak, aku paham la, mungkin sewa kolam tu mahal tapi ini tak, yayasan selangor menggunakan kolam tadahan air di seksyen 7 shah alam (sebelah dewan belia) sebagai lokasi pertandingan memancing, kolam tu mana ada ikan beb... kalau ada pun ikan talapia sebesar saiz tapak tangan.

Yayasan selangor menganggarkan penyertaan seramai 700 orang dengan yuran penyertaan satu kepala rm 50 dan kalau sewa sekali joran kat penganjur yurannya rm 80, hitung panjang kalau penuh la penyertaan pun di kira sekali dengan orang yang datang memancing dan sewa joran dari penganjur, masih lagi yayasan selangor tak ada untung, hadiah pemenang pulak, mereka hanya menyediakan hamper yang berharga bawah rm 100, kalau bagi motosikal sebijik dua tu logik la nak habis sampai ratus ribu, itu belum kira lagi, berapa tan ikan yang mereka masukan dalam kolam tu? aku yakin tak ada beb... pasal ikan tak ada dalam bajet yayasan selangor.

Untuk apa dia habiskan rm 178,200 tu ? pada aku pertandingan ni adalah pertandingan untuk menipu rakyat dan bukan lah untuk meraikan ulang tahun yayasan selangor, tapi sebaliknya untuk meraikan poket dua-tiga orang kroni khalid gagap, bagi poket mereka masyukk sikit, sebelum kerajaan pkr di tanam pada pru akan datang.

4 comments:

. said...

papa nak ucapkan syabas kepada blog DET yang amat luar biasa ini. semoga DET sudi membantu papa belajar menulis dalam blog. tk http://papahebat69.blogspot.com/

Anonymous said...

Guna duit rakyat ikut suka hati mak bapak dia orang je, bila umno buat dia marah, tapi dia buat boleh pulak. Sial punya pkr dan pakatan haram jadah.

bayan said...

Salam Bro,Gua sokong .Memang pakatan haram jadah.Yg peliknya balaci boleh ikut kata pulak tu.

Anonymous said...

Titah ucapan Duli Mulia Baginda Sultan semasa pembukaan penggal DUN selangor beberapa hari lepas menyeru supaya KERAJAAN PAKATAN SELANGOR TIDAK MEMBAZIR WANG RAKYAT walaupun ekonomi negera bertambah baik.....kalau tidak silap aku baca dlm suratkhabar...yang diperkatakan Tuanku tu ada asasnya seperti pertandingan memancing ni la yang jelas membazirkan wang rakyat jer