Breaking News
Loading...
April 13, 2011

Info Post

Kalau orang lain (rakyat biasa) mereka akan di hukum dan mungkin akan di penjara sekiranya didapati mereka berkhalwat, berzina dan melanggan pelacur, pihak jabatan agama akan mengenakan denda beribu ringgit kepada pasangan itu, walau pun mereka ketika di tangkap mereka dalam keadaan berpakaian lengakap.

Tapi dalam kes anwar main dengan pelacur, kenapa jabatan agama islam tak buat apa-apa tindakan? tidak perlu 4 orang saksi untuk menyaksikan anwar memasukan kotenya kedalam pantat pelacur itu, kerana kejadian itu berlaku dalam bilik, mana ada logiknya untuk 4 orang tengok perkara itu, tapi ALLAH maha besar, dia melorongkan seseorang untuk merakam aksi pemimpin anugerah tuhan itu.

Kenapa lambat sangat nak dakwa anwar, sedangkan terang-terang dia memantat dengan perempuan yang bukan isterinya, apa dengan menggunakan alasan itu konspirasi politik atau alasan "looks like me, sounds like me...but not my tummy.." anwar boleh terlepas dan bebas? kalau itulah perkiraannya, rakyat akan kata, tengok, jabatan agama islam bilih bulu, rakyat berdua-duaan dalam bilik kena tangkap, tapi anwar main pelacur di biarkan lepas bebas...

klip video anwar: klik sini

10 comments:

Anonymous said...

Setuju.
Mana pergi Jabatan-jabatan Agama ?
Mana falsafah mencegah kemungkaran ?
Siasat dan dakwa pelakon ini !!! Jangan membuat tindakan berpilih-pilih...

Anonymous said...

Betul betul betul mana perginye hero hero JAIS, JAIWP senyap aje..
kalau tangkap orang khalwat, bebudak hingusan..semuanye bilis bilis ..sesekali tangkaplah jerung yang terang terang terbentang depan mata..dakwa salah ke betulke ..sebab bakal (kalau) pemimpin..kalau salah alhamdullilah kalau betul nauzubillah..dakwa jangan tak dakwa..

Sokong DARUL EHSAN TODAY said...

Isu video lucah itu juga nampaknya lebih diberi perhatian NGO-NGO Melayu dan ahli akademik Melayu pro-Umno seperti Prof Kamarudin Kachar dan Prof Ramlah Adam berbanding isu-isu lain yang menyentuh survival dan kepentingan orang Melayu yang lebih mendesak.

Mereka tidak langsung prihatin dengan pengakuan Perdana Menteri bahawa RM52 bilion pegangan saham Melayu-Bumiputera hilang di Bursa Malaysia dan hanya berbaki RM2 bilion sahaja; tetapi amat prihatin dengan video lucah berimej kabur yang kononnya membabitkan Anwar.

Kaya sangatkah Melayu dan tinggi menjulangkah kedudukan ekonomi mereka hinggakan lesapnya RM52 bilion (RM52 ribu juta) saham Melayu di Bursa Malaysia langsung tidak dipedulikan; sedangkan
hanya RM1 bilion diperuntukkan sebagai modal permulaan oleh kerajaan BN melalui Unit Peneraju Agenda BUmiputera (Teraju) bagi membolehkan syarikat Bumiputera berskala besar disenaraikan dalam pasaran saham!

Sejak bila pula persoalan akhlak pemimpin menjadi perhatian utama Umno dan para penyokongnya sedangkan parti itu sendiri dipenuhi kebejatan akhlak dan moral para pemimpinnya sejak sekian lama?

Sd Johari mempertikaikan sikap PAS yang kononnya masih mahu bersama Anwar sedangkan mengetahui 'cerita sebenar' tentang Ketua Pembangkang itu. Soalnya, apakah pertuduhan yang dikaitkan dengan Anwar itu disertakan dengan bukti 'prima facie' dan 'melangkaui keraguan yang munasabah'?

Adakah Sd Johari dan individu yang bersekongkol dengannya mengetahui tentang beratnya dosa menuduh seseorang itu berzina sedangkan gagal mengemukakan empat orang saksi lelaki yang adil?

Jenayah qazaf yang dilakukan Sd Johari, Umno, NGO-NGO tunggangan Umno, Utusan Malaysia, Kosmo!, TV3 dan lain-lainnya sebenarnya sama berat dengan dosa berzina. Dan adakah mereka yang terbabit dengan 'pesta qazaf' itu bersedia untuk menghadapi hukuman Allah SWT di akhirat kelak?

Jika bukti yang dihadapkan untuk mensabitkan Anwar dengan kegiatan tidak bermoral sudah memadai dan boleh diambil kira, puluhan kes berkaitan moral membabitkan pemimpin Umno juga boleh meyakinkan pemimpin PAS dan dijadikan modal politik. Tapi itu bukanlah budaya PAS yang gagal difahami Umno.

PAS menyedari peri pentingnya seseorang muslim memahami tentang keperluan syariat diturunkan (maqasid syariah) iaitu untuk menjaga agama (akidah), nyawa, maruah, zuriat dan harta manusia. Kepentingan menjaga lima perkara itulah menyebabkan pembuktian terhadap perkara-perkara berhubung jenayah syariah begitu dititikberatkan Islam.

Tuduhan melakukan zina adalah sesuatu yang berat di sisi syariat kerana ia membabitkan soal maruah dan zuriat manusia. Malah menurut pandangan ulama, menyembunyikan perbuatan maksiat dan bertaubat kepada Allah lebih utama daripada mengakuinya di hadapan hakim bagi dikenakan hukuman hudud.

Anwar bukanlah individu yang terkenal dengan perbuatan dan amalan maksiat berbanding sebahagian pemimpin Umno.

Seperti bidasan Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali ketika menjawab isu 'kaki botol' membabitkan bekas calon KeADILan PRK Hulu Selangor, Dato' Zaid Ibrahim: "Semua Perdana Menteri minum arak kecuali Tun Abdullah Ahmad Badawi."

Sehubungan itu Mustafa menasihati Umno supaya tidak memainkan isu-isu menyerang peribadi lawan kerana mereka (pemimpin Umno) juga terdedah dengan pelbagai kelemahan masa kini dan masa silam!

pacat said...

juak juak PAS kan ramai dalam jabatan tu!.. tak heran pon kalau diorang buat tak kisah!

Anonymous said...

semua perdana menteri minum arak kecuali badawi? tok nek kau lah kaki botol, bodoh melampau...setahu aku yg conpem minum arak dan masih minum arak si Khalid Gagap MB selangor, bodoh patutlah sokong DET, otak letak kat bontot, geng2 suka bontot nak buat camne...cerita kartun kau kat sam ketot, joe bedul oklah...

det said...

kepada: sokong darul ehsan today, komen kau panjang sangat, nak komen pun beragak la, jangan la lebih dari 3 perenggan... maca tu punya komen lagi elok kau buat blog sendiri.

Anonymous said...

semua org jabatan agama adalah org PKR & PAS.....KETUA PEGARAH JAKIM PUN SOKONG PAS...

Anonymous said...

Jangan lupa dia adalah anugerah Tuhan.

Anonymous said...

Takutlah kamu kepada Allah dengan sebenar-sebenar takut. Jangan sekali-kali kamu kembali kepada Allah (mati) melainkan kamu benar-benar berada dalam keadaan Muslim. Ingat, sedar dan insaflah bahawa hidup di dunia hanya sekejap sahaja. Tolonglah diri sendiri sebelum tolong orang lain.
Jangan kamu cenderung hati untuk menyokong orang yang zalim, kelak kamu disambar api neraka. Insaflah.Janganlah berpolitik merosakkan diri sendiri di dunia dan akhirat.Berapa hari lagi nak hidup? tanya diri dengan jujur!!!

Anonymous said...

anon yg guna nama: sokong DARUL EHSAN TODAY tu keje nye asyik copy paste benda yg sama pada tiap2 blog takde idea ke nak tulis? boring btul..