Breaking News
Loading...
April 8, 2011

Info Post

Tidak ada masaalah kalau kita bagi mandat sekali lagi kepada bn untuk perintah sarawak, itu luahan seorang peniaga cina ketika aku lepak minum-minum di restoran daily moo, kuching, peniga cina berusia 40 an tu kata, belum pasti kalau pakatan perintah sarawak, negeri ini jadi lebih maju dan makmur seperti yang bn buat selama 40 tahun ini.

Dia berikan contoh negeri-negeri yang baru diperintah pakatan seperti di selangor, penang dan kedah, malah dia tanya aku balik, sudah ke pkr di selangor dan pas di kedah menunaikan janji manifasto nya pada pru lepas? jawpannya sudah tentu tidak bukan....kata peniaga tu.

Betul jugak kata peniaga cina tu, banyak perkara tak selesai lagi di negeri yang depa baru perintah di semenanjung, jadi nak buat apa menyibuk di sarawak, kata cina tu, sarawak milik orang sarawak, pbb, supp dan parti-parti lain lebih tahu apa yang berlaku di sarawak berbanding parti seperti pkr, pas dan dap, mereka hanya berjuang secara bermusim, kalau ada pilihanraya baru lah nampak batang hidung, kalau tak ada pilihanraya, senyap sunyi je.

Jadi buat apa mau pilih parti yang hanya hidup time pilihanraya je? soal peniaga cina tu, yang paling bestnya tu, di menemplak baru bian, dia tanya balik siapa baru bian tu, peniaga cina tu kata, pergi tanya seluruh orang sarawak, baik peniaga, perkerja swasta atau siapa sahaja, adakah dia orang tu kenal dengan baru bian? hanya orang pkr dan pembangkang sahaja yang kenal itu pun mereka tak tahu latar belakang mamat tu, dari mana dia muncul dan dia ni anak siapa? macam mana nak angkat orang yang kita tak tahu asal usulnya untuk jadi ketua menteri...?

3 comments:

Anonymous said...

Huhh... Baru bian pun org sarawak tak kenal macam mane nak angkat dia jadi cm.

Anonymous said...

Terciptakah “Fenomena Tsunami Politik Sarawak 2011” ? Itukah kegusaran PRU13?

Rakyat Sarawak sudah merdika 48 tahun .... takkanlah tahap kematangan politik demokrasi masih rendah seperti rakyat negara2 diperintah oleh diktator dunia... boleh dijual beli / dirasuahkan dengan harga yang murah melalui budaya POLITIK WANG BN?

Siapakah yang menjadikan mereka melarat & terpinggir dari arus kemajuan selama 48 tahun? Sedangkan kekayaan Bumi Kenyalang amat besar.. kemana perginya hasil mahsul komoditi balak, perladangan, perdagangan, industry, perlombongan termasuk royalti minyak negeri Sarawak?

Sudah tiba rakyat Sarawak buka mata dan minda merdika..... kembalikan hak milik rakyat asal ... jangan biarkan diri kita' ditipu berkali2 oleh orang yang sama, TAIB MAhMUD & the BN gang. ... inilah peluang & masa untuk buat PERUBAHAN POLITIK ... wahai rakyat Sarawak yang tercinta!

UBAH!... rakyat Sarawak buktikan TSUNAMI POLITIK SARAWAK pada PRN Sarawak ke 10 pada 16 April 2011 ini! Undilah Calun2 PR untuk PERUBAHAN secara demokratik dan bermaruah!

“SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM SEHINGGA MEREKA MENGUBAH NASIB DIRI MEREKA SENDIRI”
[ Surah Ar-R’ad: 11]

Anonymous said...

Dlm masa yg singkat,kurang 48 tahun menerajui kerajaan Swak,BN tetap lebih baik dibanding dgn Kelantan (30 tahun di bawah PAS}.

Anak2 Swak yg mula bersekolah (sejak 1963)bernasib baik.Semua free..buku,tak bayar yuran,makan minum di asrama,..sehinggalah ke U!Mana ada negara lain di dunia yg boleh buat macam ni.Di Indonesia kesian emakbapa cari duit membayar semua ongkos anak nak ke sekolah.Di Malaysia semuanya FREE.