Harga Minyak Pun DAP Nak Tipu...


Dap makin tertekan untuk meraih sokongan pengundi bumiputra, walau pun setiap kali ceramah mereka ribuan yang hadir, tapi ribuan yang hadir tu adalah bangsa cina, melayu, melanau, iban dan kaum bumiputra lain tak kebulur nak dengar ceramah mereka.

Mereka sedar, kalau setakat cina je yang datang ceramah mereka, negeri sarawak tak boleh mereka jajah, jadi dap perlu cari satu isu yang boleh naikan kemarahan seluruh rakyat sarawak, jadi digunakanlah isu minyak.

Kata dap, minyak ron 95 dan diesel telah naik harga di sarawak sahaja, di negeri lain tak naik, tak ke bodoh isu yang di bawak oleh dap tu. semua orang tahu, kerajaan tak bercadang nak naikkan harga minyak ron 95 dan diesel, malah kerajaan sanggup menambah lagi subsidi dan penambahbaikan minyak ron 95.

Dap sanggup menipu rakyat dengan mengatakan minyak naik dan cerita ini di sebarkan oleh mereka di kawasan luar bandar, kawasan yang tidak ada akses internet, tujuannya untuk menimbulkan rasa kemarahan dan keliru rakyat.

Comments

Anonymous said…
DAP tidak payah berbohong kepada pengundi di Sarawak sebab abang besar mereka (taiko) mereka di selatan semenanjung Malaysia iaitu singapura pun tak daya nak turunkan harga minyak. Harga di singapura adalah tinggi dan dua kali ganda disebabkan pertukaran wang asing dan rakyat singapura disana pun tidak berani bersuara kerana di kunci mulut mereka olih PAP abang besar DAP.

lim guan "boo" eng kalau nak tipu tu pun patut patut lah, rakyat Sarawak bukan bodoh.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID