Breaking News
Loading...
April 7, 2011

Info Post
Pembangkang kerap kata taib mahmud seorang diktator, gila kuasa dan macam-macam tomahan yang di berikan pada ketua menteri tu, tapi pembangkang lupa, penghinaan yang di lemparkan pada taib mahmud samalah seperti menghina rakyat sarawak sendiri, kenapa aku kata macam tu?

Ok, taib mahmud jadi cm sarawak selama 30 tahun, dalam 30 tahun tu dah berapa kali pilihanraya negeri dah di buat, kalau betul rakyat sarawak tak suka dengan taib mahmud dah lama dah taib tak jadi cm, itu maknanya rakyat sarawak suka dengan taib, toksah cerital la pasal rasuah, kuasa rakyat mengatasi kuasa duit, jadi kenapa pembangkan perlekehkan pemimpin yang mereka pilih? cara pembangkang pertikaikan tu seolah-olah menghina rakyat sarawak. pembangkang melihat orang sarawak ni bodoh dalam memilih pemimpin maka pada mereka sebaiknya mereka di jajah oleh parti-parti dari semenanjung seperti dap, pas dan pkr.

Maka aku tak heran hadi berkata "semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita, cuma di batang ai sahaja kita kalah pasal mereka tak tahu undi, pakai cawat lagi", jadi nampak tak sampai ke tahap tu puak pembangkang sanggup hina rakyat sarawak semata-mata tak puas hati taib mahmud berkuasa dan kuasa itu rakyat sarawak juga yang berikan pada taib.

Pembangkang jangan nak main wayang la, sebelum 2008, pembangkang tak pernah pun nak ambik tau dan pikir pasal nasib rakyat sarawak, malah dap dan pas kerap hilang wang deposit pilihanraya dan ada tempat yang pas dan dap tak letak calon pun, rakyat sarawak masih ingat lagi bagai mana mereka di tipu hidup-hidup oleh anwar sewaktu penubuhan universiti malaysia sarawak (unimas), macam mana anwar anwar sapu duit peruntukan untuk membesarkan kampus unimas di sebat oleh anwar dan gunakan duit tu untuk bertanding jawatan timbalan presiden umno ketika tu, nahh sekarang nak tunjuk baik pulak... porahhh.

6 comments:

Anonymous said...

Yang nik aziz 20thn jadi MB kelantan bukan diktaktor ker?orang tu lagi kena jatuhkan dari kerusi empuk pada PRU nanti,tiada apa yang dibuatnya selama 20tahun

Anonymous said...

"Demo letak jawatan pagi ni petang ni juga ambo letak jawatan" cabaran nik aziz kepada Tun Mahathir, gat demo sampai la la ni jadi menteri besar kelate, nak sampai mati ke weh?

Anonymous said...

Biasalah spesis mcm ini lah yg merosakkan integriti 0rg islam tapi cakap pasal agama depa le terror,walhal lebih teruk dari komunis..ini pemimpinlah yg di agong2kan penyokongnya....cermin diri dulu.kot2 boleh menang PRU13...kirim salam..parti yg tak boleh di jadi contoh dari segi apa pun...

Anonymous said...

Sekali lagi nak ingatkan org serawak, buat lah pilihan yg tepat,jgn pilih parti yg cakap tak serupa bikin...kalau kerajan sekarang tak betul...hentam, gasak,tapi jgn sekali2 tukar karajaan...tengok saja lah kelantan 20 tahun depa merintah apa depa buat? kes pasar untuk rakyat pun tak setel-setel...sampai hari ini

Anonymous said...

BILA DAH KENA RASUK DAN MEROYAN PUAK2 NIE MEMANG DOH RUPA MABUK TODI

DEPA INGAT TAIB TU XADA APA2 SUMBANGAN LANGSUNG UTK RAKYAT SARAWAK SELAMA 30 TAHUN

HANYA MATA YG BUTA YG TAK NAMPAK PEMBANGUNAN DI SARAWAK

DEPA NAMPAK KEBURUKAN ORG SAHAJA?
INGAT DEPA TU BAIK SGT KAH?

DASAR TAK KENAL DOSA PAHALA
PERJUANG ISLAM KUNUUN!
PERJUANG KEADILAN KUNUUUN!

KEADILAN UTK PUAK? DIA SHJ
KEADILAN UTK ORG LAIN DINAFIKAN
NIELAH PERANGAI BANGSAT!

HINA SGT TAIB DI MATA DEPA
HANG INGAT HANG TU MAKSUMKAH?

HANG ADA STOK KUNCI SYURGA KAH?
SEGALA TOMAHAN DAN FITNAH YG HANG LONGGOKAN KAT TAIB TU ADA BUKTI NYATAKAH????

TAUKAH HANG/DEPA/DEMO NIE FITNAH DOSA BESAQ?

TAUBATLAH KALO MU ISLAM MELAINKAN MU ISLE....TERUSKAN PROJEK FITNAH


TOK NIKAH KAHWIN

Anonymous said...

Puak2 yg hina Taib tu memang nate gilo!

Dah byk jasa2 telah beliau sumbangkan utk rakyat Sarawak!

Hanya org dah terkatu atinya shja yg menolak kebenaran

Kawe nok pese org Sarawak,brilah sokongan padu BN! yg dah berjaya bangunkan Sarawak

Parti2 Jemabalang tu cumo nok buat onar. kalo mu sloh pilih nyesal sumur idup!

AJI SEMUTAR MERAH