Breaking News
Loading...
April 19, 2011

Info Post
Bila sebut sahaja komunis tak kira la budak atau orang tua, mesti jawapan mereka akan di tujukan pada si mata sepet, komunis dan si mata sepet adalah sinonim, bagai isi dan kuku, haaahaaahaaa....

Ok prn sarawak si mata sepet dah mula tunjuk taringnya, macam kata tun m, kemenangan dap di sarawak bukan pasal parti itu namanya dap, tapi kerana dap mewakili bangsa cina yang lebih cina dari cina, kalau korang tanya aku apa yang disyarahkan oleh penceramah dap tu, 100% aku tak boleh jawab pasal aku bukan bangsa cina, tapi aku yakin, dalam ceramah dap tu, pasti ada hasutan untuk mengnyahkan orang melayu dan bumiputra dari negeri sarawak, itu pasti.

Akhirnya dap terkantoi juga, calon (kini adun) pending, violet telah kantoi, dalam ceramahnya di hadapan ratusan kaum cina, dia mempertikaikan kedudukan penduduk peribumi melanau, (klik sini)dia pertikaikan kenapa hanya orang melanau sahaja yang yang boleh jadi ketua menteri, dia minta seluruh orang cina di sarawak mengundi dap dan calon-calon cina dari pakatan, kalau semua cina pembangkang menang, akan tertegak lah satu kerajaan cina sarawak.

Trand cina tolak bn ni berlaku sejak adanya berberapa pemimpin melayu yang jadi barua cina, nik ajis, anwar dan hadi, ketiga-tiga ekor ini lah menjadi punca kenapa cina naik kepala, tiga ekor ini menjadi penghasut supaya cina menolak bn, melawan umno dan mempertikaikan ketuanan melayu, tampa tiga ekor ini, cina tak berani naik kepala, tiga ekor pemimpin pembangkang ini jugalah yang memparia kan bangsanya sendiri, malah ada dari tiga ekor ini kata dia tak bangga jadi melayu.

Cina telah tolak bn, jadi masih mau kerajaan membantu cina? pada aku tak perlulah di habiskan jutaan ringgit untuk memberi peruntukan kepada bangsa yang tak reti mengenang budi ini, ada orang cina pernah kata, kalau tak ada cina, malaysia tak maju, pirahhh..... sepatutnya orang cina perlu berterima kasih kepada melayu dan bumiputra kerana beri mereka peluang untuk hidup mewah di malaysia, dulu cina pernah kata, kami jaga ekonomi dan melayu jaga pentadbiran, tapi bila mereka sudah rasa bertapa manisnya darah yang di hirup itu, maka korang sendiri mau ingat la ekkk....

13 comments:

Anonymous said...

Siapa suruh kita percaya cina? cina tak mintak kita percaya mereka pun!
DAP,MCA dan Gerakan sama saja,mereka makan luar dalam.

aku je said...

Ada hikmahnya cina menunjukkan sokongan padu pada DAP. Apa maknanya?

1. UMNO sudah boleh dengan berani dan jelasnya meletakkan calon melayu di tempat majoriti Melayu tanpa perlu bermurah hati memberikan kuota pada parti-parti komponen lain yang tidak 'perform'.Jika kembali mahu dicalonkan haruslah menunjukkan keberhasilan di pihak mereka juga.

2. Tidak ada lagi apa yg dikatakan pembahagian kuota pada satu-satu pilihanraya. Ertinya, jika Pulau Pinang kembali kpd BN dan orang-orang Melayulah yg memberi kemenangan tersebut, maka Pulau Pinang akan diperintah oleh UMNO.

3. UMNO tidak lagi perlu mengikut kehendak cina dalam MCA dan Gerakan yang pelbagai dan kekadang melampau, tapi UMNO sudah boleh membuat keputusan mereka sendiri atas kepentingan orang-orang Melayu dan negara sahaja.

Jadi pesanan saya pada cina-cina DAP yang baca komen ini, teruskanlah sokongan tidak berbelah bagi anda kepada DAP. Tidak menjadi kudis pun bagi kami. Kerana kerajaan tidak perlu lagi menunaikan sekian banyak permintaan dari kamu yang telah pun menjadi bangsa terkaya di bumi bertuah ini, yang memiliki sekolah sendiri yang kamu jadikan kilang pemikiran ekstrimis Cina yang ada sebahagiannya tidak fasih langsung berbahasa kebangsaaniaitu bahasa Melayu (layakkah mereka menjadi rakyat Malaysia?), akhbar berbahasa Cina yang kamu gunakan untuk mencaci nista kerajaan sedia ada, TV, dan radio berbahasa Cina di luar lingkungan empayar kerajaan Cina (China, Hong Kong, Taiwan).

Dan kepada orang-orang Melayu yang masih juga ingin menjadi barua DAP, anda akan berhutang dengan hampir keseluruhan umat Melayu yg sayangkan agama Islam dan bangsanya. Saya ingin mendesak kerajaan pada hari ni untuk mendengar dan meneliti semula 'kemurahan hati' terhadap permintaan demi permintaan orang Cina pada hari ini.

Kepada Nik Aziz yg menerima salam persaudaraan dari Lee Kuan Yew, kroni Lim Kit Siang dan kroni Karpal Singh dengan mesra sambil menolak salam persaudaraan dari saudara seagama yang berlainan parti politik, kamu akan berhutang selama-lamanya dengan kami, majoriti orang-orang Melayu yang sayangkan agama Islam dan bangsa Melayu. Apakah kamu tidak nampak atau sengaja membutakan hati bahwa mereka itu musuh Islam dan bangsa Melayu yang nyata? Jika tidak, tidak mungkin singapura jatuh ke tangan cina. Agama Islam bukan lagi agama rasmi dan bahasa Melayu entah ke mana. Memang ini kesilapan besar Tunku tapi tidak perlulah kita mengulangi kesilapan itu..dgn bongkak dan angkuh pula tu.

aku je said...

sambungan ..

Oh, saya terlupa, kamu tidak bangga menjadi orang Melayu. Berbeza dengan saya yang bangga menjadi orang Melayu walaupun nenek berbangsa cina. Melalui kesetiaan dan kesedaran orang Melayu lah maka agama Islam sampai ke tanah ini, sehingga semua Melayu itu adalah Islam pada hari ini.

Tidak sama dgn Cina yg tidak semestinya Budha, atau India, tidak semestinya Hindu, atau orang putih, tidak semestinya Kristian. Atas sebab itu, maka agama Islam itu menjadi anutan kamu. Dan kini kamu putar belitkannya pula utk kepentingan kamu sahaja. Manusia jenis apakah kamu wahai Nik Aziz??

Walau kamu mendoakan keburukan bagi pemimpin kami, mengkafirkan kami dan menjahiliyahkan kami sedangkan lidah kami mengucap syahadah, solat 5 waktu setiap hari, berpuasa di bulan Ramadhan, membayar zakat, dan diterima menjadi tetamu Allah di Mekah bagi menunaikan haji, kami tetap mendoakan kebaikan sahaja bagi kamu.

Saya cuma doakan hati dan fikiran mu dibukakan Allah kepada kebenaran yg nyata. Hilangkan dendam kesumat pada UMNO yg dulu kerana orang-orang Melayu dalam UMNO hari ni, seperti saya, sudah punya kesedaran bahawa tidak ada satu kaum pun di Tanah Jawi ini yg boleh memayungi orang-orang Melayu kecuali UMNO. Bukan PAS yang boleh diperkudakan, digunakan dan dihenyak pijakkan DAP, yang berbondong-bondong mengibarkan bendera DAP dengan megah, rela berbaring atas jalanraya bagi menghalang sultan mereka sendiri demi kerajaan boneka PAS yang dimiliki empayar keluarga Nga dan Ngo. Tentulah jua bukan PKR yang kejap ke kiri kejap ke kanan yang tidak dapat dipastikan arahnya kecuali demi kelangsungan seorang manusia biasa dengan masalah moral yang bertan-tan beratnya. Walau kamu membutakan hati terhadap kebenaran yang kamu juga mohon dari Allah, terpulang lah..

Anonymous said...

Salam
PRN Sarawak baru berlalu dan kita sama sama maklum keputusannya. Cina dah jelas tolak BN. Bagi saya USAH DIRAYU LAGI PADA YANG TAK SUDI. Buat apa buang duit dan air liur meujuk undi mereka. Kita kaum bumi cukup majoriti untuk memerintah TANPA MEREKA. HIDUP MESTI DITERUSKAN. Fokus pada pembangunan dan perpaduan sesama umat dan ABAIKAN MEREKA...ITU YANG MEREKA HENDAKKAN.
wassalam

ajai62 said...

Assalam Bro

Setuju dengan aku je. UMNO dah patut fikir pasal orang Melayu bila PRU 13 sebab DAP,Mca dan Gerakan adalah rasis dan makluk tuhan yang sama yang tak pernah mengenang jasa orang Melayu. Letak aje calun melayu di kawasan majoriti orang Melayu dan biar parti cina bertanding sesama mereka dikawasan majoriti orang cina. Ini yang kalah pun dibagi jawatan dalam kabinet. Apa rasionalnya? Sokongan orang cina tak bertambah pun?

hangkedee said...

Kalau lah ramai orang melayu berfikiran sperti Anon;11.02.kaum cina dan hindu akan diam membisu.seprti era TUN M.Settle secara diam diam kalau ada isu isu sensitive.Tetapi bermula era TUN BODOHWI cina hindu hindaraf saudagar saudagar cina umpama kelkatu selepas hujan mengasak meminta pelbagai permitaan dan umpama ugutan kepada kerajaan.Lemah. Sebab itu Tun M menagis sebelum melepaskan jawatan kepada yang Sotong.

Nasi sudah menjadi bubur.Dicampur dengan racun tuba kaum sendiri.Kenapa kah Tuhan menjadikan orang sperti Kitol,R mendalair,Rashid mydin abullah sd, Nik Aziz Hadi awang,anuar Ibrahim,dan lain sewaktu dengannya di bumi bertuah ini.Kenapa dan mengapa????.Amat mudah.1) mereka akan menang sekiranya kira LEMAH.2)
Amat senang sekiranya kita di lemahkan dari dalam.Fikirkanlah dan selamat beramal.Dunia ini hanya sementara. hanya syurga bagi durjana.

det said...

umno perlu jadi jahat... itu tajuk artikel aku nanti, korang setuju tak aku pakai tajuk tu....

Anonymous said...

Bro, rupenye ade crite panas dari blog2 puak setan semalam, nak tau ape dia, meh tgk sini...


"Video: Polis sahkan bukan Anwar"

KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan bahawa lelaki di dalam video BUKAN Datuk' Seri Anwar Ibrahim seperti yang didakwa oleh BN dan media milik mereka.

Bernama melaporkan kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani yang berkata bahawa siasatan mengenai video seks itu telah siap dan siasatan kini menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

"Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah).

"Terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula (atas arahan Peguam Negara), kita akan siasatlah," kata Acryl seperti yang dipetik Bernama. Pengedar dan pemilik video lucah itu ialah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Dengan kenyataan ini, polis dengan sendirinya mengesahkan bahawa pelakon dalam video tersebut bukan Anwar.- KeadilanDaily

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=11697 (ekk, dah ilang pulak pautan tu.. kah kah kah kah)

Anonymous said...

Salam
UMNO PERLU JADI JAHAT tu tajuk yg boleh menggepaq kan....ok tu....harap artikel tu nanti sama gempaq macam tajuknya
wassalam

Anonymous said...

Oi penyokong juburi bangang...
Bila pulak polis kata itu bukan juburi. Polis cuma belum dapat memastikan identiti lelaki dalam video memandangkan ada beberapa sisatan yg belum lengkap...

- Sykt Omega belum memberi nama pemilik jam tersebut.
- Tempoh hari polis mahu pakar forensic luar negara mengkaji video tersebut...keputusan belum diketahui.
- Polis pun lom memberi keputusan ujian DNA jam Omega.
- Hanya siasatan penyiaran video lucah sahaja yg telah siap.

Jangan nak terlompat2 dan memandai2 spin....panjang lagi cerita kes ni. Kes ni baru nak mula....kebenaran akan kita ketahui bila Datuk T membela diri dalam mahkamah nanti. Jangan tangguh tangguh....atau perbicaraan tertutup hehehe...

headbomb said...

pas dah hilang maruah sbgai parti islam... dah jadi bahlol sampai bebila... dap rasist haram...

boleh ke bloq
http://headbomb.blogspot.com/

Anonymous said...

Senang cakap PRU13 nanti Umno mesti tegas letakkan calon2 melayu dikawasan majoriti melayu,tak perlu belas kasihan kepada MCA atau Gerakan,kerana keduanya tak da bezanya dengan DAPig..
Aku percaya tanpa sokongan dari mata sepet ni,insyaallah dengan sokongan kuasa umat islam melayu bersatu pasti akan
akan berjaya-kembalinya kekuasaan melayu di tanah melayu yang bertuah ini..Hidup Umno...Hidup Melayu..!!!

tabligh said...

Salam kepada semua yang memberi komen,

Teruja betul saya membaca komen-komen anda semua, terutama sekali komen daripada aku je.

Biarlah saya nukilkan firman Allah sebagai tanda menyetujui sikap anda sekalian.

Surah Al-Fath ayat 29:

"Muhammad itu adalah Rasul(utusan) Allah. Orang-orang yang bersama dengan dia (Mukminin) SANGAT KERAS terhadap orang-orang KAFIR,berkasih sayang sesama mereka,engkau lihat mereka itu rukuk,sujud serta mengharapkan kurnia daripada Allah dan keredhaanNya..........."

Teruskan perjuangan membela bangsa sendiri dan agama yang dicintai.

Sila baca topik baru saya:

http://sukusakat-hangtuah.blogspot.com/2011/04/mesti-baca-penyelesaian-kepada.html