Breaking News
Loading...
April 4, 2011

Info Post
Penduduk subang jaya kena kencing dengan anwar semalam, janji nak datang ceramah, tapi tak datang, apa punya jenis manusia kalau berjanji tapi tak tepati, korang pikir la sendiri. aku tak nafikan ceramah di subang jaya semalam ramai, tapi yang meramaikan tu pun bukan orang subang jaya, tapi orang luar, pasal aku jumpe jiran mak aku bawak orang surau satu van penuh.

Ceramah di mulakan oleh nik nazmi, mukadimah je dah maki najib dan rosmah, macam kata-kata fitnah yang dia lemparkan pada rosmah dan najib, dia banyak berfantasi pasal buku jingay dia tu, macam-macam fantasi dia kongsi dengan orang yang melangut dengar ceramah dia, salah satu dia kata, pakatan kalau perintah negara akan hapuskan tol dan turunkan harga minyak petrol, pirahh... setakat cakap je boleh la, apa jadi dengan diskaun 20-30% cukai pintu di selangor, ada tak pakatan buat?

Tapi paling aku tak berkenan dalam ceramah semalam tu ada dua orang, satu xavier dan satu lagi eng swee lim, adun yang langgar budak hari tu, eng ni semalam dalam ceramah dia, banyak sangat pakai ayat al-quran dan hadis, kalau terjemahannya tu betul tak pe la, ni tunggang terbalik dia kerjakan, yang bestnya tu, ada jugak mangkuk-mangkuk pas yang mengiakan apa yang cakap tu, xavier kepada sapa yang tak pernah dengar ceramahnya, baik jangan dengar, bahasa melayu kelam kabut, tunggang langgang, macam baru setahun duduk malaysia, apa punya teruk la anak hindu ni, dia kata, kerajaan pakatan selangor sudah seselaikan banyak janji-janji yang di buat dalam manifesto pilihanraya yang lepas, yaa ke...? orang selangor betul ke apa yang xavier cakap tu???

Ceramah di teruskan dengan mat sabu, gaya dia berceramah semalam, macam orang mati bini, tak pernah dengar mat sabu berceramah kurang dari 45 minit, semalam dia ceramah 20 minit je, walau pun permit polis sampai 12 tengah malam. ceramah semalam di tutup oleh syed shahril ketua cabag pkr yang kalah bertanding jawatan presiden mtuc, apa dia membebel, aku pun tak paham, so aku blah je la... kesimpulannya ceramah semalam, pemimpin pakatan banyak berfantasi, mereka berceramah seolah-olah mereka berada di awang-awangan, cerita marpu dan maki hamun pemimpin umno/bn menjadi ajinomoto untuk sedapkan ceramah depa.

Permulaan majlis, langsung tak nyanyi lagu negaraku, terus je nyanyi lagu pkr, dah macam majlis parti komunis laa...
Mamat ni berfantasi lebih sangat, banyak tengok cerita fantasy island kut.
Mat sabu pun tersengeh tengok isi kandungan buku jingay tu, agak katanya, ni semua retorik.
Adun sekinchan yang langgar pelajar uitm hari tu, "jangan pukul saya, saya kawan khir toyo...."

Mat sabu tak ada macam tak ada mood nak ceramah semalam, tak berapi macam selalu, mungkin pening nak bertanding ke tidak jawatan timbalan presiden pas.


Ini je la crowd yang datang malam semalam... itu pun ramai yang blah pasal al-jub tak datang

1 comments:

Anonymous said...

biasala pembangkang kalau tak merapu, menipu dan mengarut bukan la namanya pembangkang.