Breaking News
Loading...
June 21, 2011

Info Post

Pas selangor semalam sudah membuat lantikan baru dalam jemaah pimpinan negeri, tak pernah terjadi dalam sejarah pas selangor, seingat aku laa, timbalan persuruhjaya sampai ada 3 orang, negeri selangor ni tak besar mana pun 7,956 kilometer persegi dan dan jumlah penduduk ada la 6 juta orang, takan timbalan persuruhjaya pas kat selangor ni sampai 3 orang kut....lain la kalau besar negeri selangor ni macam sarawak.

Apa pun, bertukarnya kepimpinan negeri bermakna akan bertukar la juga kerusi exco kerajaan, dr rani yang kini sudah menjadi persuruhjaya pas sudah pasti akan jadi exco kerajaan negeri lepas ni, tak logik seorang persuruhjaya pas negeri hanya jadi adun pekak dalam negeri yang di kuasai oleh pakatan, macam mana dia jana ekonomi anak buah dia dan pas selangor, maka nak tak nak, khalid ibrahim selaku menteri besar terpaksa gugurkan hassan ali dan melantik dr. rani menjadi exco.

Dengan tersingkirnya hassan ali, banyak memberi kelegaan kepada puak-puak endorgan dalam pas selangor, juak-juak endorgan dalam pas yang selama ni merungut tak dapat tander bersih kawasan pastinya menarik nafas lega dan senyum mereka sudah sampai ke telinga, buah durian yang mereka tunggu untuk gugur selama ini pastinya akan gugur sedikit masa lagi, kenapa aku cakap macam tu, pasal banyak ketua-ketua cawangan pas yang berkiblatkan kepada puak-puak endorgan ni merungut, hassan ali tibai semua kerja-kerja tender di selangor melalui anak saudara dia, hassan ali memberi kerja-kerja tu pada orang-orang pas yang menyokong dia je, yang lain pergi lantak la dengan kau.

Apa nasib hasan ali lepas ni... sama-sama lah kita tengok nanti...

5 comments:

Anonymous said...

Lancau la,dr rani same je,nanti ada ler kuli batak yg sanggup siram pokok palma depan umah dia..

Anonymous said...

silap tol lah hassan ali, patut die xyah masuk pembangkang. elok sgt dah dulu duk forum perdan tetap byk pengikut..

so dissapointed

Anonymous said...

Jgn kata nak siram,lap pun sanggup.Pelik,adun pekak pun bleh jadi pesuruhjaya...uhuhuhumakin pekak leee..

Anonymous said...

hu legaaaaaaa..... next strategy pleaseeeeeeeee.....

Anonymous said...

Sejak menggugorkan kalimah islam dalam perjuangan mereka...
pada ku...

PAS = hamPAS