Breaking News
Loading...
June 13, 2011

Info Post
Kenapa kita takut untuk mencabar penubuhan sekolah jenis kebangsaan cina/tamil? sedangkan penubuhan sekolah itu tak tertakluk pun dalam perlembagaan persekutuan.

Dulu masa british nak merdeka kan tanah melayu, maka british telah memberi kata dua kepada pimpinan melayu, antaranya ialah, terima kaum pendatang cina dan india sebagai warga negara dan dalam masa yang sama, british menggubal satu perlembagaan yang mengesahkan kedudukan istimewa orang melayu sebagai pemilik asal tanah melayu.

Kalau kita tengok dalam perlembagaan persekutuan, tak ada pun di sebut kaum pendatang cina dan india ada hak walau seinci pun tanah dalam tanah melayu ni, segala apa yang mereka dapat selama ni adalah hasil dari sikap bertolak ansur orang melayu yang akhirnya memakan diri orang melayu sendiri.

Carilah di mana-mana artikel dalam perlembagaan persekutuan, kaum pendatang boleh buat sekolah dia, pi cari, memang korang tak akan jumpa, pasal memang tak ada dalam perlembagaan, so puak-puak ni nak cerita banyak lagi ke?

Korang boleh tengok video ni sebagai rujukan kalau korang tak faham, lepas tengok video ni, korang fikir la sendiri, berbaloi ke kita bagi muka kat kaum-kaum pendatang yang tak reti mengenang budi dan yang tak reti mengucapkan terima kasih kepada bangsa melayu.

6 comments:

Anonymous said...

umno mmg celaka.saya dah jd ahli kat 30 tahun.ckp langsung tak nak dgr dpd bawahan...ckp cina dia dgr..iru kebodohan umno dulu kini dan selama nya..pemimpin umno peringkat tertinggi masih tak sedar kemenangan pru 13 hanya terletak pada org melayu jr.cina dgn india celaka mmg tak undi dh..tolong la melayu wahai perdana menteri melayu raja melayu..jgn la jd hamba abdi kat cina ..jgn jd kerbau kena cucuk hidung..hanya kerana duit sikita atau nk kaya.melayu melayu mmg layu

Noraini said...

Meletakkan 100% kepada kerajaan yg memerintah atau UMNO, adalah tidak adil.Sebagai org yg memerintah sesebuah negara,mereka juga memerlukan sokongan daripada rakyat.Jika apa yg mereka lakukan itu tidak mendapat bantahan dr Melayu khususnya,maka pihak yg memerintah mkg terpaksa melaksanakan apa yg diminta oleh rakyat.jika kita Melayu tidak mahu lagi hal sebegini berlaku lagi di kemudian hari,mulai dr saat ini, marilah kita MELAYU, bersatu hati semangat dan tenaga bersama-sama sepakat untuk bersuara lantang untuk menentang apa yg tidak sepatutnya dilaksanakan.dengan adanya suara bersatu MELAYU, maka pihak kerajaan sekurang kurangnya mempunyai alasan untuk tidak mematuhi apa yg dipinta berlebihan dr mereka yg kita anggap penumpang...

Anonymous said...

Dear Blogger,
Very well said. I totally agree that school need to be the same for kids.

What exactly your disagreement with different school systems when those systems produce productive and efficiency human resources to support the country economy?

Thank you.

Anonymous said...

melayu memang bodoh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

awak tahu tak melayu juga bukan orang sini mereka juga pendatang asing

orang asli yang bumiputra yang sebenar.....

selepas parameswara memeluk agam islam baru u orang semua datang

parameswara juga orang india dia juga pendatang asing disini

sebenarnya separuh malaysia dijajar oleh orang india ada bukti bodoh!!!!!!


melayu pukima....

Anonymous said...

sibai melayu
sial melayu

Anonymous said...

I don't know what is your problem. Have you ever think about, say IF the Malays did give in to the other two major races, didn't the Chinese and Indians contribute enough. Without the Chinese and Indians, how would the economy in Malaysia be? How would our foreign trade be? Without the Indians, successful foreign trade or great business wouldnt have come out. Just take a look at Tony Fernandez. How did he bring a company from a company facing bankruptcy to a company such successful now?
Wanting to talk about who came into this country first. Face the fact, none of the Malays, Chinese or Indians are originally here before at least 2 to 3 centuries back. The real people who should be making some fuss if it were to be debating about citizenship issue should have to be the aborigines here, who had originally been here. And if they are not even whinning a lil' sound even, why are you making so much fuss about?
Every major race given a fair chance of learning their own language, be nourished with their own cultural teaching, what is the issue about?
Malaysia is said to be a democratic country with equal right given to EVERYONE, yet has it been fulfilled? Why must the government support only one race and not all? Malaysia is to be a fully developed country by 2020, but with all these bullshit, will it ever be achieved? We boast for our harmonious between all races, but look at one of the most developed country today, which had put behind all racism, sexism, the United States. Only IF we ever just be open minded and have totally EQUAL rights, then only Malaysia will stand that chance of being a really developed, matured nation. If not, no matter how much we try to develop, if all these nonsense continues Malaysia will never make it up, NEVER
Comon' people, be matured abit. Stop fighting over such bullshit, there is NO ISSUE at all.