Breaking News
Loading...
June 13, 2011

Info Post
Ada berberapa cerita menarik kenapa rockynyah balun menteri penerangan, rais yatim...

Dulu, rais yatim di fitnah teruk oleh seorang blogger yang menjadi sahabat rapat rockynyah ni, blogger itu fitnah rais kononnya rais telah rogol amahnya sendiri, kononnya cerita itu datangnya dari wikileaks, nampak sangat game yang depa cuba nak main... wikileaks wak lu... mana link dari wikileaks tu? sampai sekarang blogger itu dan rocky nyah tak boleh nak paste kan dalam blog dia.

Kenapa seorang pengamal media membalun menteri penerangan? jawapannya cukup mudah, ia adalah kerana projek dan kontrak yang bernilai jutaan ringgit.

Siapa yang tak geram bila projek dan kontrak bernilai jutaan ringgit tu terlepas ke tangan orang lain, tapi pada aku memang patut pun puak-puak tu tak dapat, pasal mereka bukan ada kepakaran pun nak handle projek dan kontrak tu, kalau depa dapat, depa akan ali babakan kepada kontraktor cina yang menjadi kawan mereka, depa makan persen je...

Apa kontrak dan projeknya tu? aku di pahamkan puak-puak ni bengang pasal tak dapat kontrak bekal laptop 1malaysia dan projek jalur lebar, ye ke tidak tu aku tak pasti, tapi dari sepuluh orang yang aku tanya, itulah jawapannya. lagi satu, yang buat depa bengang tu pasal , kes bernama tv, kalau nak tahu kenapa dengan kes bernama tv, korang kena tanya rocky nyah, pasal kes ni ada kaitan dengan dia dan kawan dia.

Pada aku, sudah-sudah la, kau tu dah tua, rambut pun dah beruban, tak payah la buat perangai macam budak-budak, orang lain pun ada jugak yang tak dapat projek, tapi tak la sampai fitnah orang merogol. rilek la... dah tua buat perangai orang tua.

Satu soalan aku pada rocky nyah, apa maksud kau tulis dalam blog kau "We in Semenanjung give up on you a long time already" siapa we tu?

3 comments:

Wake UP! said...

Biasalah bro. Semua pasal duit. Aku kalau orang bayar RM1 juta pun aku sanggup bela orang tu. hahaha

IBM said...

Salam bro. Ini tentu bro Rocky tak dpt projek dari Rais Yatim kot, kotnya le......:)

GAP KEMBALI said...

rocky ngah ?
hehehe lawok