Breaking News
Loading...
June 13, 2011

Info Post

1) Apakah yang berlaku sepanjang 2004 - 2008 yang secara perlahan berjalan tetapi membawa impak yang besar terhadap keupayaan Pemerintahan Barisan Nasional Di Negeri
Selangor sebenarnya sehingga membawa kepada kes pendakwaan Khir Toyo.

2) Siapakah pemain-pemain kepada "kemahuan untuk berubah" di mana ianya bermula dengan kemenangan besar Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum ke 12 di bawah pemerintahan
mantan Perdana Menteri Pak Lah tetapi siapakah pemain-pemain yang telah menghalang dan merosakkan kemahuan untuk berubah tersebut ("transformasi").

3) Tahukah kita sebelum pada era pemerintahan Khir bahawa sindrom "sama-sama makan" yang di terapkan oleh pemimpin-pemimpin terdahulu telah mengujudkan satu kelompok pegawai-pegawai tadbir dan ketua-ketua eksekutif GLC Negeri yang "kebal" dari sebarang tindakan. Malah lebih teruk lagi bahawa keadaan ini telah memberi gambaran bahawa segalanya berjalan dengan baik dan licin tetapi sebenarnya IANYA BERNANAH DI DALAM DAN MEMANTI MASA UNTUK MELETUP. Dan tiada 1 pun siasatan atau tindakan-tindakan disiplin oleh pihak JPA sepanjang tempoh "sama-sama makan tersebut"

4) Tahu dan sedarkah kita bahawa gambaran-gambaran yang ujud di kalangan pegawai-pegawai PTD bahawa ia akan menjadi kaya sekiranya pegawai tersebut berjaya di tempatkan di Pejabat Tanah Daerah di Negeri Selangor dan PBT-PBT di Negeri Selangor.

5) Tahu dan sedarkah kita bahawa "memberi wang pelincir" atau menjanjikan keuntungan" adalah NORM / KEBIASAAN dalam menjalankan transaksi urusan di pejabat-pejabat Kerajaan di Negeri Selangor ini dan kegagalan mengikuti NORM / KEBIASAAN ini akan menjadikan anda di cop sebagai "tak tau bis" / "baru keluar hutan" dan anda akan di kepung dan di susahkan dari setiap segi.

Perkara 2 - 5 ini adalah asas kepada kenapa terjadi kesah di sebalik dakwaan Khir Toyo.

3 comments:

BOCAH KAMPONG said...

disbbkan kebenaran dan kesungguhan dr kt yg membuat pemimpin2 yg sudah sinonim dgn perkara biasa dlm keresahan...MEMBETULKAN YG BIASA,MEMBIASAKAN YG BETUL.....

BOCAH KAMPONG said...

sbb tu anugerah penyapu di gembar gemburkan kononnya membawa sial walaupun hakikatnya kesannya menghasilkan keputusan yg baik...

Anonymous said...

hmmmmm terasa dr kt ini hebat....kalau nak ikutkan berapa sanagat gaji mb selangor n gaji dr doktor?.....kalau ada company pun kene beli rumah pakai loan bkn pakai cek......iskh kaya sungguh pakcik aku ni ....... x perla atuk ckp kalau kita sombong hari ni esok allah sombong kat kita sampai bila2 ....buat pakcik kt atuk pesan jangan lupa sembahyang