Breaking News
Loading...
June 14, 2011

Info Post
Perhimpunan bersih akan di buat pada 9 julai ini, terus terang aku kata, inilah peluang terakhir anwar untuk lari keluar negara...

Aku diberi tahu oleh seorang datuk semalam, bahawa sudah ada usaha membawa masuk orang dari selatan thai, mungkin dari pattani, narathiwat atau yala ke perhimpunan bersih dan orang yang di tugaskan tu ialah seorang pensyarah di uitm (uitm mana aku tak pasti, harap-harap bukan uitm shah alam). tugas mereka yang dibawa masuk tu cukup mudah, mereka tak ada kad pengenalan, jadi mereka di tugaskan untuk menghuru-harakan keadaan di kuala lumpur, jadi bila di tangkap polis tak boleh charge mereka adalah peserta perhimpunan bersih.

Anwar akan mengunakan peluang perhimpunan bersih ini untuk menggulingkan kerajaan, bukan ke selama ini anwar berangan-angan nak buat satu perhimpunan ala-ala mesir? jadi perhimpunan bersih ni adalah medan terbaik untuk di realisasikan angan-angan dia tu.

Banyak buruk dari baiknya kalau pihak polis tak ambik tindakan pada penganjur perhimpunan bersih ni, bayangkan kuala lumpur akan lumpuh pada hari itu, kita kena ingat, perhimpunan tu di buat pada hari sabtu, banyak pejabat dan pusat perniagaan beroperasi pada hari itu, bayangkan kalau keadaan tak terkawal, apa jadi dengan nasib peniaga? adakah penganjur nak bertanggung jawab? dah tentu tidak, malah mereka akan menyalahkan umno sebagai punca keadaan tak terkawal.

Apa jadi dengan nasib pemandu teksi dan pemandu bas, yang kerja mereka cari makan di atas jalan raya, kalau jalan jem, macam mana mereka nak cari makan pada hari tu? inikah namanya keadilan?

Aku cadangkan pada pihak polis supaya merampas pasport anwar sebelum perhimpunan bersih berlangsung, aku yakin dan percaya, perhimpunan bersih ni adalah last card anwar untuk lepaskan dirinya dari tuduhan liwat yang mana sebelah kakinya sudah di penjara sungai buloh.

Polis kena serius untuk menangani perhimpunan bersih ni, setakat hari ini, aku tak dengar lagi apa-apa komen dari ketua polis negara atau menteri dalam negeri... mereka macam merestui je perhimpunan haram tu...

8 comments:

Anonymous said...

Salam.
Menarik tentang isu perhimpunan bersih ini yang rata2 semua orang tahu pihak mana yang mendalangi agar ianya diadakan atau senang cite ini semua pala hotak sapa. Baik untuk memahami tujuan sebenar disebalik demontrasi ini mudah sangat:

1. Pihak pembangkang telah pun mencium dan bimbang bahawa keputusan pilihan raya ke-13 nanti tidak memihak kepada mereka dek kerana kelemahan pentadbiran negeri2 yang mereka perintah telah dapat dinilai oleh rakyat serta gelombang kesedaran ini nampak begitu ketara.

2. Jika ini berlaku, bermakna mereka perlu mengujudkan sesuatu bagi memberi gambaran pada rakyat dan juga dunia bahawa mereka tidak mendapat keadilan dalam pilihan raya. Jadi pihak SPR perlu dipersalahkan dan dijadikam mangsa, dan tunjuk perasaan ini akan dijadikan satu tiket untuk menghalalkan cara dan kononnya mereka dipihak yang benar.

3. Salepas pru13 untuk melakukan rusuhan mereka tidak perlu alasan lagi sebab mudah saja, kononnya mereka telah memberi gambaran awal sebelum pru13 yang mana disebut demontrasi BERSIH 2.0. dengan demikian rakyak perlu menyokong mereka.

4. Mengujudkan suasana tidak tenteram yang berterusan di Malaysia menguntungkan pihak mereka sebagai pembangkang dan mudah mengekploitasikan pemikiran maupun membakar sentimen rakyat.

5. Sebagai pembangkang mereka perlu merekacipta apa saja yang boleh yang mengambarkan pihak kerajaan cukup buruk dan wajib dijatuhkan.

Oleh itu rakyat perlulah disedarkan niat sebenar pihak pembangkang ini dan tindakan tegas perlu diambil sebelum terlambat. Hanya inilah satu2nya kerajaan Islam yang dipimpin oleh orang Islam dalam negara yang rakyat majmuk, maju dan berjaya didunia ini. Tak hairanlah jika ada pihak yang mengaku mereka lebih Islam nak dirikan negara Islam dalam perjuangan mereka dan telah terpaksa menggugurkan asas perjuangan dan bergabung terang2ngan dengan pihak yang sangat anti dengan negara Islam DEMI BAGI MENJATUHKAN pemerintah dan pemimpin Islam yang ada, dan itulah tujuan yang sabenar perjuangan mereka selama ini dengan menggunakan kesucian agama islam sebagai alat, Allah maha mengetahui lagi maha adil, perjuangan dan nawaitu mereka yang sabenar telah pun Allah tunjukan untuk mereka yang berakal. Rakyat perlu bangun menentang puak2 ini memerangi mereka adalah jihad kerana memepertahankan pemerintah Islam. WALLLAHHUALAM.

Mohd said...

Ambiga sepatutnya ditangkap di bawah ISA kerana mahu mencetuskan huru-hara di Malaysia.
Mana2 orang yg cuba buat bising juga harus ditangkap di bawah ISA.
Najib dan Hishamuddin janganlah takut utk mengambil tindakan proaktif ini!
1. Suruh PAS menyediakan nama parti dan perlembagaan parti yg baru kerana tidak lagi menjuangkan Negara Islam tetapi negara kebajikan. Kalau PAS tidak mengikut masa yg telah ditetapkan, haramkan saja parti PAS.
2. Kemudian adakan pilihanraya PRU13.
Orang melayu yag cerdik sedikit akan mengundi UMNO utk menjaga kepentingan dan survival orang Melayu dan Agama Islam.
3. Orang2 Melayu totok2 PAS biarkan mereka mengundi DAP dan PKR.
4. Orang2 Cina tetap akan mengundi DAP dan PKR.
5. Jangan biarkan calon2 MCA dan Gerakan bertanding di kawasan2 majoriti Melayu. Kerana mereka sudah menjadi musuh dlm selimut dan duri dlm daging.
6. Biarkan, insyallah UMNO akan menang
besar.
Ambillah tindakan proaktif.
Cegah sebelum parah.
Kecuali Melayu mudah lupa ........

Anonymous said...

wakakkaa...

ni semua puak2 x baca international newspaper ni...baca utusan ngan tgk tv3 je...patot bengap semacam....

tgk kt Mesir, Tunisia, Libya...sape boleh halang kebangkitan rakyat...ni btol2 negara demokrasi..

PAS kena tukar nama..? UMNO lak..?? kata parti prjuangkan melayu...tapi nama omputih..wakakaka...bengap lagi...lagi bengap yg sokong...wakakaka

kelakar btol tgk bloger2 UMNO ni...xhabis2 bodohkan diri..wakkaka

Anonymous said...

Ini cubaan Anuwar untuk merampas kuasa melalui demonstrasi ala 'reformasi' yg telah pernah dilakukan dahulu.
Penganjur tak peduli halangan oleh sesiapa pun sebab matlamat mereka janji ada huruhara, jika tak terkawal, itulah lagi baik bagi mereka,kerana satu 'isu' kukuh telah diperoleh selain 'isu asal', bila wujud keadaan seolah2 Kerajaan tidak dapat mengawal keadaan, pada masa itu mereka mula akan menyasarkan demonstrasi ke Putrajaya, untuk rampas kuasa.
Polis dan askar tidak boleh lalai dalam perkara ini. Tolong jaga Angkasapuri, Putrajaya, Bukit Aman, MINDEF, dll. tempat strategik Kerajaan.
Ingat pengalaman Anuwar demo. isu Baling, berarak ke Parlimen tahun
'70an dahulu.
Saya syak Anuwar 'mastermind'.


Orang lama.

Anonymous said...

DASYAT NI! HANGPA NI DUK KAT NEGARA MANA? NAK BLOCK DEMOKRASI RAKYAT? ADAKAH KITA SEDANG BERPIJAK DI NEGARA YG BERPAKSIKAN PEMERINTAHAN ALA KOMUNIS YANG MENYEKAT KEBEBASAN RAKYAT? BODOH SANGAT LA WOI MALU KAT ORANG DEMOKRASI ALA ZAMAN FIRAUN. BUKA MATA JANGAN TERPEKUNG SANGAT SALU DENGAQ TV3 KANKUNG,UTUSAN KANGKUNG. HARGA BARANG SEMAKIN NAIK. NI NAMANYA APA? TOLONG MELAYU KA? DOK BANGGA MELAYU CIUM KERIS APA KE BANGANG SANGAT. MULUT CAKAP NAK BANTU MELAYU,TAPI BELAKANG2 DUK BAGI JAMU KRONI2 NGAN RASUAH. HINA RAKYAT BGTAU JANGAN NAK MANJAKAN DIRI NGAN SUBSIDI. RASUAH MENINGKAT,RASUAH MENINGKAT,JENAYAH MENINGKAT,PENGGANGURAN MENINGKAT. HANGPA NAK TUNGGU APA LAGI? NAK TUNGGU SUMA MELAYU DUDUK ATAS BULUH SATU HARI NANTI? TOLONGLAH JANGAN BERKELAKUAN BODOH MENYOKONG KEZALIMAN YANG BOLE DILIHAT DENGAN MATA KEPALA SENDIRI

Anonymous said...

apala bodoh sangat tajuk ni. hahaha
buat apa dia nak lari? Modai takdak dah ka?

Anonymous said...

inucidDEMI BAGI MENJATUHKAN pemerintah dan pemimpin Islam yang ada,

Salam,saya tertarik dengan komen saudara.
Najib tu islam tera mana sngat? hang tulih la kat google "najib minum arak"
kluaq la gmbaq dia duk togok arak ngan pm thailand.
rosmah tu bertudung litup sangat ka? terdedah sana sini.

SEBELUM NAK PERINTAH SEBUAH NEGARA PERINTAH LA DULU SEORANG ISTERI.

Anonymous said...

BERSIHKAN NEGARA DARI NAJIS DAN KONCO2NYA... DAH 54 TAHUN NEGARA DITABUR NAJIS SEBAB TU TAK MAJU2... MELAYU PUN MEREMPAT DI TANAH SENDIRI...
TANAH KTMB TANJONG PAGAR... BATU PUTEH SEMUA DIGADAI... INILAH NATIIJAH PERJUANGAN ASABIYYAH UMNO KEPARAT,..YG KAYA SEKERAT GENG KORPORAT TAPI RAKYAT MELARAT...