Breaking News
Loading...
June 24, 2011

Info Post

Bertapa sialnya malaysia mendapat seorang menteri dalam negeri selembik hishamuddin ni, dah la lembik bingai pulak tu, pergi mampos la apa korang nak maki aku pasal aku maki si pondan mulut lebar ni, tapi pada aku, dia ni memang sial...

Kenapa sampai sekarang ni hisham masih tak beri arahan untuk tahan passport anwar? kenapa hisham takut sangat dengan anwar? tahukah hisham yang anwar kerap memburukan malaysia di luar negara sehinggakan pelabur rasa curiga nak melabur di malaysia?

Kenapa sampai sekarang ni tak ada arahan untuk menangkap dalang perhimpunan bersih, aku yakin polis hanya menunggu arahan dari kau je, tapi selagi kau tak bagi arahan, selagi itu polis tak boleh buat apa-apa, memang sengal ubi la kau ni hisham.

Kau tau tak hisham, berapa banyak peniaga kecil melayu yang terpaksa tutup perniagaan mereka sekiranya berlaku rusuhan pada 9 julai tu? mereka bimbang sekiranya berlaku kekecohan maka perniagaan mereka akan terjejas, kau apa tau, kau boleh la kau memang anak orang kaya, hidup tak pernah susah, tapi fikir la sikit nasib orang lain.

Pada aku sekiranya rusuhan 9 julai ini berlaku, hisham patut letak jawatan sebagai menteri dalam negeri, terbukti anak kepada perdana menteri ke 3 ni gagal menjalankan tanggung jawabnya untuk menjaga keamanan dan keselamatan negara. so elok kau berambus...

27 comments:

Anonymous said...

jangan marah sgt pagi2 jumaat ni bro..banyak2an selawat dan doa...doa bagi lingkup parlimen sembrong sebab da dapat amanah tapi x tegas & teragak-agak asik memberi amaran dlm menguatkuasakan.

Anonymous said...

Jgn harap Najib tukarkan dia sebab merekakan sepupu. Takkan Najib nak ketepikan saudara dia..ini kes kroni lah ni...

Anonymous said...

KEKASIH GELAP KOOOT

MPP said...

Jangan risau DET.., Gua sokong lu 120%.. Balun lagi si Hisham ni DET.. Gua tengok dia tersengih je masa kena hentam dengan Ipoh Barat dalam Parlimen semalam. Langsung tak melawan.. Memang macam sial. Dia ni memang memalukan legasi UMNO!!!

Anonymous said...

aku dah naik muak dengan menteri amaran nih..dah pelbagai komen aku masukkan dlm blog..dah abis dah komen aku..masih juga takde perubahan..ade juga menteri yang baghal mcm nih..

lipas said...

ganti je dgn Zul Nordin, baru berasap berapi, silap hari bulan Anuar pun boleh kincit dlm seluar kalau dia naik..

Anonymous said...

camnolah dio nih buleh jadi menteri..penakut nek amek amek...

Anonymous said...

samada kdn, polis maupun mahkamah..tindakan yang diambil berpilih-pilih..tgk je zuraidah mak lampir terpekik2 melaungkan mahkamah pandykutty apa tindakan yg diambil??hampeh!!keputusan mahkamah boleh diperkotak katikan tp dibiarkan saja..kes liwat, rogol maupun video sek ni kalau marhain mcm kita yg buat dua minggu dh selesai malah tak boleh dijamin lg..tp kene org mcm anwar dh dekat 3 tahun belum tentu lagi..dh tu bebas kemana2 memburukkan malaysia dan mempertikaikan kuasa mahkamah..KDN, polis dan mahkamah duk kat umah sambil makan kuaci tgk je apa yg anwar lakukan..boring dah..

Anonymous said...

Dah bertan-tan maki hamun kat menteri pondan ni, tapi percayalah tak ada yang boleh buat dia tinggalkan jawatannya tu. kalau kat luar negara dah angkat kaki dahh, silap2 bunuh diri kena belasah mcm nada bro kita tuuu...Aku cukup setuju najib tukarkan dia dgn YB Dato' Zulkifli Nordin. Kwang...kwang...Nuar bukan saja terkincit, terberak darah terus sebaik najib umum YB Zul menteri kdn...ada bran ?

Anonymous said...

Ya la bro, yg ku hangin satu badan sampai berasap sgt tu, ada ke dia mintak polis siasat sms ancam si Ambingai tu ? Ko tahu tak si Ambingai tu nak anjur rusuhan...ko buter ke hapa ? Lantaklah ke dia. Dia pun bukan percaya polis kat Malaysia ni. Ko tolong jgn lembik sgt. Malukan keluarga Onn Jaafar jer ! Aku mintak najib bagi dia jawatan Menteri tak berpelior...tu sah-sah lembik...

Anonymous said...

setuju setuju setuju..dia ni liability menjatuhkan umno..tenguk pati,tenguk ambiga keling tu,tenguk dap tenguk pas,,naik kepala,sebb silembik ni....

Anonymous said...

Nie nak kena mintak tolong TUN M kot baru DS Najib nak bertindak nie...kalau boleh jangan lah ader liability dalam UMNO lebih2 lagi nak dekat pru13...

ajai62 said...

Assalam Bro

Calon UMNO yang patut disingkirkan ialah Menteri nilah... Hisham disumpah keris UMNO tu yang jadi bapoklah bro. Aku orang Johor pun dah menyampah dengan dia...

Anonymous said...

aku cadang Tun Dr M jadi menteri KDN..nk tgk pembangkang bran bukak mulut ke tak

Anonymous said...

"kecewa dengan kelemahan Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia pimpinan Najib Tun Razak yang terbukti gagal menjaga segala aspek keselamatan dalam negara kita terutama keharmonian rakyat dengan membiarkan portal Malaysiakini menjadi sarang anasir subversif dan pengadu domba paling celupar didalam negara ini."
dipetik dari
MAHAGURU58 at 6:53 AM

Anonymous said...

Cari lah menteri yang berani sikit..ni dah macam Pak Lah!!!

Anonymous said...

setuju ganti dengan Zul Nordin.

Daripada Siti Ijok

Anonymous said...

Yeahhh aku sokong tukar kan mamat amaran nie.. Memalukan.. Gantikan je ngan ZulNordin.. Background lawyr pegang KDN.. Woi hisapmuddin jgn nak berangan la nak jadik PM laa.. Letak jawatan laaa.. Jadik model kementerian kesihatan je.. AMARAN : rokok membahayakan kesihatan.

hangkedee said...

Kemerosotan moral anak anak kerana mak bapak tak tegas.Macam2 gejala tak sihat ,rempit bosia, buang bayi dll.Melampau beri betis nak paha.Itu rumah tangga.Kalu kerajaan mak bapak adalah menteri.Kalau makbapak teruk anak macam sial begitu makbapak kerajaan...macam sial..menteri tak berpelior....nabib baik jadi menteri kroni PM.

Anonymous said...

apa boleh buat taik kambing bulat- bulat .....

Mohd said...

Kami rasa Najib ada rancangannya sendiri.
Dia biarkan rusuhan berlaku di KL. Kemudian bolehlah istiharkan Darurat. Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak akan ujud lagi!
Nampak tak bijaknya Najib!

Anonymous said...

salam semua....

Buat rakan sekalian..aku memang sokong penuh jika YB ZUL NORDIN menjadi menteri dalam negeri walaupun dia BEBAS.Pemimpin beginilah yg aku cari..berani serta bersedia di hentam kiri dan kanan.
Buat MENTERI AMARAN...aku rasa eloklah pikir letak jawatan..aku tak nampak pun tindakan tindakan yg terbaik yg beliau buat..tidak seperti ALLAHYARHAM MEGAT JUNID.
mari kita ramai ramai beri tekanan pada menteri amaran

Anonymous said...

Dia takut nak ambik tindakan sebab nanti kena mintak maaf plak.
Jgn main2 beb.....bakal PM tu?

OrgJohor said...

najib mmg cari fasal dgn org melayu... ntah pa lagi dia nak simpan menteri kdn paling bapok dalam malaysia. Menteri2 najib byk x masuk akal, bingai..... x standard taraf mcm menteri otak diorg... Tol la kata Tun M, byk menteri Malaysia x cerdik. Lau ada pertumpahan darah 9 julai nanti, Hisham patut kita humban dulu masuk penjara!

Anonymous said...

MEMANG BETUL...KAMI MENUNGGU KETEGASAN ANDA DALAM MENANGANI KES NI....BUATLAH MACAM ZAMAN MAHATHIR..SEBELUM APA-APA BERLAKU CEKUP DULU DALANGNYA DAN ISA KAN MEREKA...SEBELUM NASI JADI BUBUR BERTINDAKLAH DEMI AGAMA DAN NEGARA......ITU BARU BAB BERSIH.....BAB PANDATANG ASING (PATI),BAB PEMBERIAN WARGANEGARA MACAMANA PULA......TOLONG LAH PANDANG RUMPUT DI BUMI....TOLONGLAH FIKIRKAN GENERASI AKAN DATANG.....BUATLAH SESUATU YANG TERBAIK UNTUK BANGSA KITA....UNTUK AGAMA....UNTUK NEGARA...

Anonymous said...

buat malu bpk sendiri je.. trejal pnya anak..

Tun M, kasi balun sket.. Pak Lah pun Tun leh tibai, apa sgt la mamat ni..

Anonymous said...

stuju dgn mohd. 12.33. mesti ada sesuatu yg membuat menteri kdn hold. sabar bro.. sabar! sampai masa ke dlm le suma2 mangkok ayon tu..