Breaking News
Loading...
June 15, 2011

Info Post
Ambiga sreenevasan adalah seorang wanita hindu dan peguam, dia lahir pada tahun 1958 dan menjadi presiden majlis peguam dari tahun 2007 hingga kini dan dia jugalah pengerusi perhimpunan bersih 2.0 yang akan merusuh di kuala lumpur pada 9 julai ini.

Itu latar belakang ambiga, tapi tahu kah kita semua, ambiga ni seorang yang anti Islam dan menyokong murtad di kalangan orang Islam, setiap kali dia kantoi dalam kerja-kerja memurtadkan orang islam, dia akan berselindung di sebalik perlembagaan persekutuan dan menggunakan berberapa akta dalam perlembagaan persekutuan untuk menghalalkan kerja-kerjanya.

Antara kerja-kerja jahat ambiga:

1) Menjadi peguam bela utama dalam kes murtad azlina jailani atau lina joy lawan mahkamah syariah, lina joy seorang wanita melayu yang menjadi murtad setelah berkahwin dengan seorang lelaki hindu.

2) Pernah menganjurkan satu forum mempertikaikan kuasa-kuasa mahkamah syariah yang melibatkan kemasukan orang bukan islam masuk islam di pejabat bar council

3) Pendokong dan pengerak IFC (Inter Faith Comission/ suruhanjaya antara agama) yang mana ifc ini pernah mengatakan penceraian dalam islam adalah sesuatu yang zalim dan ifc juga menyokong pluralisme agama.

4) Menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang nak murtad, sekiranya kes murtad mereka di bawa ke mahkamah persekutuan.

5) Pernah menghasut rakyat negeri sarawak untuk berhimpun dan berdemo ala-ala rakyat mesir untuk menjatuhkan taib mahmud dan menggantikan ketua menteri sarawak dari kalangan bukan islam.

6) Menjadi penyokong kuat kepada seorang anak hindu perempuan yang memohon untuk menjadi peguam syarie, tapi permohonan anak hindu itu di tolak oleh mahkamah syariah.

7) Sudah tentu menjadi penyokong pembangkang.

Yang aku pelik ialah, kenapa pas terutama mat sabu boleh bersekongkol dengan ambiga yang terang-terang anti Islam, maka pada aku, sesiapa juga yang pergi ke perhimpunan bersih tu nanti bermakna dia juga menyokong segala kerja-kerja jahat ambiga untuk menjahanamkan Islam di malaysia ni.

9 comments:

maun said...

UMNGOK lagi teruk..agama sendiri dipersenda dan dipermainkan..

53 tahun diberi peluang memerintah Melayu terus mrerempat, harta Melayu habis digadai, agama langsung tidak dimartabatkan..

baru sekarang nak menyalak ..dah terlambat beb..beberapa bulan lagi UMNGOK akan tersungkur menyembah bumi..

amieiezam said...

maun ke melaun?

Anonymous said...

Maun pandai hang berkata2,baju dah cukup tebal ka.

Anonymous said...

Bes la ayat ko maun,....DI BERI PELUANG MEMERINTAH...pukimak kau..ko barua keling ke..

Anonymous said...

Maun adalah si murtad yang ambil guaman percuma Ambiga. Maun telah menukar agama ke Hindu paria.

Anonymous said...

maun kalau kau pun nak jadi kapir mcm si Ambiga tu lantak kau tapi jgn nak kutuk2 UMNO plak siapa kau nak kata kat UMNO mcm 2....kau tau kah apa maksud AMBIGA tu kalau dalam bahasa Bajau Sabah >>>>> maksud nya SUNDAL @ PEREMPUAN SUNDAL apa kau rasa??????oren.....

Anonymous said...

maun barua bodoh... nak jadi anjing keparat

Anonymous said...

Maun bg komen pun nak hantam maun balik. Tak da guna beb. Baik balik dan renungkan sereta betulkan, klu komen dia btul, habislah korang.

Ambiga org berpendidikan, dia tau apa yg dia buat. Undang2 / perlembagaan malaysia kalau dihuraikan mmg myakitkan byk pihak termasuk org bukan islam.

Peguam, kalau mmg kes bererti dia betul. Heeee...

Anonymous said...

klu nko islam tk kira parti ape pun jgn la menyokong melaun yang sokong murtad nie ...nauzubillah