Breaking News
Loading...
July 28, 2011

Info Post
Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang hari ini bersetuju membuat penyelesaian di luar mahkamah dengan New Straits Times Press (M) Bhd berhubung kenyataannya ketika pilihan raya kecil Galas yang lalu.

Perkara itu didedahkan oleh peguam Lim, Sangeet Kaur setelah perjumpaan dengan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Dr Prasad Sandosham Abraham di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini.

Pihak-pihak berkenaan diminta hadir semula pada 17 Ogos bagi merakamkan kenyataan dan syarat-syarat yang dipersetujui,” kata hakim.

"Berikutan kenyataan yang dirakamkan itu nanti, saman kit siang akan ditarik balik.”

Dalam kejadian itu kit siang dilaporkan telah berucap di satu ceramah di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Kesedar Sungai Terah, di Kelantan, di mana beliau telah menuduh orang Melayu Umno kafir.

Kenyataan kit siang itu bermaksud, beliau berniat jahat untuk mewujudkan perasaan saling benci-membenci di kalangan masyarakat majmuk di negara ini.

13 comments:

Anonymous said...

Kit siang cuak la tuu...

maun said...

Yang tulis UMNGOK kapir tu NST, so Kit Siang yg nak settle ke atau NST yang nak settle..Yang saman Kit Siang bukan NST...kahkah..macam macam UMNGOK ni

Anonymous said...

kalau macan nie semua orang melayu umno boleh saman kit siang.

Anonymous said...

YANG ATAS INI BUKAN MAUN SILAP....TAPI MALAUN....MALAUN..%#*@#$%%%^^^&&****

Anonymous said...

ko tengok lah melayu keparat maun ni ...beria-ia mempertahankan kesayangan nya LKS ....apa punya bangsat punya melayu maun ...

Bekas Keadilan 1998 said...

jom kita ahli-ahli UMNO saman Kit siang yg menjadi kesayangan maun tu. Kalau Kit Siang yg saman NST.. itu antara KIT SIANG dgn NST. TAPI jika ahli UMNO saman kit Siang .. Apa macam? Nape KIT SIANG TAKUT ... Keparat Maun .. lu cakap lah ngan Kit Siang yg bakal jadi kayu api neraka yg akan bakar kau maun di neraka.. Jgb settle luar mahkamah.. teruslah berbicara dlm mahkamah .. baru best pasti saksi NST .. bagi rakaman ceramah Kit Siang Kayu API NERAKA UTK PUAK PEMBANGKANG KAT NERAKA JAHANAM .. SEBAB PAS ITU PARTI AMALAN SONGSANG . PKR ITU PARTI LIWAT DAN ZINA .. DAP TU SEMUA DAH TAHU MEMANG KAYU API NERAKA UTK MEMBAKAR KPD MEREKA YG KUFUR.

Anonymous said...

LABIS, 24 Jan — Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan tindakan Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, yang menyentuh soal wanita Islam bersalam — calon PAS-Pakatan kerusi DUN Tenang, sebagai satu pendirian menghina agama Islam yang merupakan agama rasmi negara ini.
sumber : http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/isu-bersalam-harussani-anggap-soi-lek-hina-islam-perlu-minta-maaf/

mamat so lex ni camna lak....terang-2 menghina islam....

man on da street said...

Saya berpendapat NST tak perlu untuk menyelesaikan saman fitnah ni di luar mahkamah. Sebelum NST memandai mandai untuk menentukan
pendirian kaum MELAYU dan Islam keseluruhan nya, sila lah rujuk dahulu ke setiap kaum Melayu dan Islam keseluruhan nya serta seluruh ahli UMNO ! Sayugia di ingatkan , ini ada lah maruah kaum melayu sendiri, ahli ahli umno sendiri, bukan nya NST untuk menentukan!Sudah sudah lah , pentadbiran NST bukan nya lagi di bawah pentadbiran Kalimullah, "The Hindu God", kenapa nak berlembut dengan si pembangkang yang terang terang mahu menghancurkan negara Malaysia, serta perpaduan kaum Melayu? Sudah ada bola tanggung mahu lepaskan begitu sahaja ke? Untuk menjalankan survey terhadap isu ini tidak mustahil atau mememerlukan kewangan, olih kerana NST ada lah surat khabar, ia bolih memuatkan survey ni khusus untuk orang Melayu atau pun ahli UMNO di dalam akhbar beliau! Jangan lah buat kesilapan yang lampau sehingga orang Melayu merasa muak untuk mengundi parti UMNO lagi! Ini lah peluang untuk menaikkan maruah orang melayu dan juga anggota UMNO keseluruhan nya.Zaman Kalimullah, KJ atau pun the "The sleeping Dol" dah tak da lagi di NST, siut!

man on da street said...

Akhir kata, zaman Kalimullah, KJ atau pun "The Sleeping Dol" dah tak da lagi di NST, ye KE?, Bior betui yop? Jikalau tidak buktikan lah . Ek Eh Leh! Kepala samseng dah kena kantoi nak lepas lagi ke yop?Udah terang nak lagi suluh dengan lampu torchlight lagi ke wei?Cuba Cerita, Cuba Cerita, bior teman paham sikit? Apa ke jadah nya, bior orang kampung paham sikit , maklum le , jangan waktu mengundi aje anggap orang kampung intellectual!

maun said...

kufur=munafik=fasik=kafir=ahli neraka
muslim=mukmin=mutaqqin=muqarrabin=siddiqin=ahli syurga

tengok2 le diri masing-masing dr perkataan, perbuatan dan hati..muhasabah dan muraqabah lah untuk mendapat mahabbah...keredhaan Tuhan sekelian alam

Ada manusia
Hidup muslim mati kapir
Hidup muslim mati muslim
Hidup muslim mati mukmin
Hidup kapir mati muslim
Hidup kapir mati mukmin
Hidup kapir mati kapir

usin said...

apalah si cina tua mabuk todi ni ckp ha...? melayu umno kafir? yg kafir tu dia la. anak dia yg mengaku umar abd aziz tupun kafir jugak. dah tuapun bodoh!!!

az said...

maun atau sapa2 geng pembangkang mmg xbleh terima hakikat klu pemimpin diorg berkelakuan buruk....

Wan Solehah al-Halbani said...

UMNO KAFIR


SALAM,

Para pemimpin UMNO yang terdiri daripada ahli-ahli PARLIMEN dan DUN adalah orang-orang KAFIR kerana :

1. Mereka ini adalah Tuhan-tuhan MANUSIA atau TAGHUT yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia;

2. Mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang kafir kerana mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk membuat undang-undang manusia untuk manusia;

3. Mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang kafir kerana mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk menjalan dan menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas manusia;

4. Mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang kafir kerana mereka adalah Tuhan-tuhan Manusia yang disembah oleh manusia apabila seluruh umat manusia mentaati dan mematuhi undang-undang yang dibuat oleh mereka (Tuhan-tuhan Manusia) ini.

Metod Islam untuk mewujudkan kerajaan Islam ialah Jihad, Perang dan Revolusi, bukan melalui jalan demokrasi dan proses demokrasi kerana itu adalah jalan yang syirik dan kufur.

Jihad dan Perang dalam Islam adalah diperintahkan Allah ke atas kita yang bertujuan untuk :

1. Menghapuskan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA yang wujud dan beroperasi di bawah kekuasaan sesebuah kerajaan manusia seperti kerajaan demokrasi kita ini;

2. Menghapuskan penindasan dan kezaliman sekali gus untuk menegakkan keadilan dan kebebasan;

3. Menghapuskan kebatilan untuk menegakkan kebenaran;

4. Menghapuskan ketuanan kufur dan untuk menegakkan ketuanan Islam supaya agama Islam sahaja yang wujud sebagai agama yang paling berkuasa dan agung di atas muka bumi ini;

5. Menghapuskan kekuasaan yang menghalangi dakwah Islam.


Jihad dan Perang untuk menghapuskan kerajaan demokrasi :

Firman Allah :al-Baqarah 251
Sekiranya Allah tidak menahan segolongan manusia dengan segolongan yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini.

Firman Allah : al-Hajj 40
Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.

Islam BERHAK untuk melancarkan Jihad dan Perang dalam bentuk yang OFENSIF ke atas sesuatu Negara Bangsa atau Kerajaan Demokrasi, atau ke atas mana-mana Kerajaan Manusia sekalipun tanpa terlebih dahulu ianya diserang, diperangi, dizalimi dan diancam oleh mana-mana negara atau kerajaan-kerajaan tersebut.

Firman Allah: al-Baqarah 193
Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan jadilah agama untuk Allah.

Selagi “fitnah” itu wujud, selama itulah Jihad dan Perang dikehendaki dan diperintahkan Allah untuk dilancarkan sehingga fitnah itu, iaitu kerajaan dan otoriti demokrasi itu, mengalami kehancuran; dan "jadilah agama untuk Allah", iaitu sehingga Islam sahaja yang berkuasa dan memerintah ke atas seluruh ideologi dan pemikiran yang lain dan ke atas seluruh umat manusia di bumi, baik ke atas umat Islam mahupun bukan Islam.

Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani