Breaking News
Loading...
July 7, 2011

Info Post

Bagi lah amaran sekeras mana pun, guna lah apa akta sekali pun, sampaikan YDP Agong punya titah khas pun mereka spin, kata lah apa pun korang nak kata, "bersih" tetap juga akan merusuh pada 9 julai ini...

Petang tadi depa dah kantoi, sms yang sepatutnya di hantar kepada "ahli sahaja" dah dah tersalah send, jelas nampak mereka memang nak buat rusuhan jugak, apa motif "bersih" nak gunakan stadium merdeka? kalau kita baca sms tu, terang-terang depa nak berarak dulu kat jalan lepas tu baru masuk stadium.

Apa logik "bersih" nak pakai stadium merdeka yang hanya mampu muat 45 ribu orang, tempat parking stadium merdeka kecik beb... anwar kata dia nak kumpulkan 300 ribu manusia, logik ke kalau nak kumpul 300 ribu manusia di stadium merdeka? tak logik kan... kenapa "bersih" tak mau guna stadium shah alam yang boleh muat 80 ribu orang, kalau campur duduk kat padang aku rasa mau 150 ribu pun boleh, kalau dalam stadium tak muat, parking stadium shah alam aku rasa cukup besar kalau nak tampung 300 ribu orang yang anwar kata nak datang tu.

Apa pun mereka tetap jugak nak buat rusuhan, itu sebap mereka mintak guna stadium merdeka, senang nak huru-harakan kuala lumpur, kalau buat kat stadium shah alam, nak buat huru-hara kat mana? so ada baiknya polis jangan benarkan mereka buat perhimpunan tu, percayalah... huru-hara dan rusuhan pasti akan berlaku walau pun mereka tu semua berkumpul di planet marikh... 300 ribu orang, 300 ribu punya kepala, boleh control ke?

3 comments:

ANAK BUKIT HIJAU said...

Salam DET.

Depa ni semua dah jadi keras kepala; nak tiru rakyat negara lain menumbangkan kerajaan mereka.

Sebagai rakyat yang tinggal di pedalaman dan jauh dari kemewahan, aku bersyukur kerana masih dapat hidup dalam suasana tenang dan sejahtera; merusuhlah hangpa pengikut-pengikut Bersih, sepuas-puasnya, rosakkanlah apa yang ada.
Nafikanlah keamanan dan kesejahteraan yang dinikmati.
Pertikaikanlah apa yang terlintas dibenak hangpa.
Buatlah apa yang hangpa mau, kerana aku tahu tindakan hangpa adalah kerana dalam usaha menyelamatkan orang yang terlalu banyak buat kemungkaran dan sebenarnya bukan kerana hangpa ditindas oleh kerajaan yang ada.

Doa aku, semoga hangpa dapat balik dengan selamat dan bertemu dengan anak bini hangpa semula.

Aku bersyukur kerana tidak terpengaruh dengan macam-macam "ism" yang boleh merosakkan, walaupun aku tidak dapat merasakan 100% kenikmatan sebuah negara yang dah lebih 50 tahun bebas merdeka.

Anonymous said...

Wat kat stadium shah alam la weii..tu kan hak rakyat gak,klau jahanam pun apadahal gomen selangor kaya..Wak khalid tu kan supporter ambigado.Gunakan secukupnya..

Anonymous said...

P lantak la,kat mana pun.Kat kl lagi bagus,kebanyakkan kedai2 kat situ semua tokay cina.Biar dia rasa rugi camner