Breaking News
Loading...
July 4, 2011

Info Post

Penyokong pakatan haram sebenarnya dah kena tipu hidup-hidup dengan ambiga pandikutti, inilah nilai seorang peguam yang sanggup menipu anak guamnya, setiap kali berceramah, ambiga pandikutti berkata, perhimpunan berSHIT 2.0 adalah sah di sisi perlembagaan, betul apa yang ambiga cakap tu, tapi perhimpunan untuk menghuru-harakan negara tak sah di segi perlembagaan malah perhimpunan itu di tegah dalam perlembagaan.

Dalam perkara 10 perlembagaan persekutuan ada 2 bahagian, bahagian 1 dan bahagian 2, tapi yang kerap di canang oleh ambiga dan lain-lain ialah bahagian 1, mereka tak pernah ulas pun bahagian 2 dalam perkara 10 perlembagaan, kenapa? kalau depa ulas, benda tu kena balik atas batang hidung mereka.

Aku tak kisah kalau yang bercakap pasal perlembagaan tu mat sabu atau mahposs, pasal dua-dua ekor tu memang bodoh, ni ambiga ni seorang peguam, takan la perlembagaan persekutuan tu dia main ambik sekerat-sekerat... korang baca sendiri perlembagaan persekutuan perkara 10 mengenai hak kebebasan bercakap, berhimpun dan berpesatuan, ingat baca sampai habis, jangan jadi macam ambiga, baca sekerat yang lagi sekerat dia senyap kan.

Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.

(1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—

(a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;
(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;
(c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

(2) Parlimen boleh melalui undang-undang mengenakan—

(a) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (a) Fasal (1),
apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, hubungan baik dengan negara-negara lain, ketenteraman awam atau prinsip moral dan sekatan-sekatan yang bertujuan untuk melindungi keistimewaan Parlimen atau mana-mana Dewan Undangan atau untuk membuat peruntukan menentang penghinaan mahkamah, fitnah, atau pengapian apa-apa kesalahan;
(b) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (b) Fasal (1),
apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persektuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam;
(c) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (c) Fasal (1),
apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam atau prinsip moral.

(3) Sekatan-sekatan ke atas hak untuk membentuk persatuan yang diberikan oleh perenggan (c) Fasal (1) boleh juga dikenakan oleh mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan perburuhan atau pendidikan.

(4) Pada mengenakan sekatan-sekatan demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam di bawah Fasal (2)(a), Parlimen boleh meluluskan undang-undang melarang dipersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf, kedudukan, keistimewaan, kedaulatan atau prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi oleh peruntukan Bahagian III, Perkara 152, 153 atau 181 melainkan yang berhubungan dengan pelaksanaannya sebagaimana yang dinyatakan dalam undang-undang itu.

Nampak tak? ambiga pandikutti tipu korang hidup-hidup...

2 comments:

ma said...

kasar nya ayat....ini kah cara yg Islam ajar...nak marah pun kat ambiga dan pemimpin pr dan penyokong pr..jgn sampai kes nak bersih kan SPR pun dikaitkan sekali..ini bukan kes murtad..ini kes nak baiki sistem pilihanraya kita..kalau kerajaan BN skrg betul2 nak jaga Islam..banyak lagi cara dan keadaan yg boleh diusahakan.ISlam ala BN.

dude said...

excuse me 'ma'?
then orang islam yang ikut ambiga tu tak kasar? kau sokong ambiga, sedar tak dia tu nak jatuhkan islam? masalah skrg, orang melayu pun tak bersatu hati. ada jugak yang boleh tertipu dengan amBABIga.

'nak betulkan sistem pilihanraya'?
hooo nice. betulkan sistem dengan jatuhkan islam? excuse me can u pls excuse me? budak form 3 pun boleh tahu yang ambiga, pas, pkr, senang cerita pihak pembangkang actually nak jatuhkan Islam tercinta.