Airasia Beli MAS, Tiada Lagi Penerbangan Ehsan...

Gelak besar tony dan nazir, untung meniaga kaa...??

Macam mana sebuah syarikat tambang murah boleh ada saham dalam syarikat penerbangan GLC, sedangankan syarikat tambang murah tu ada berhutang dengan malaysia airport holdings berhad sebanyak 65 juta ringgit yang sampai sekarang dia masih tak mampu bayar.

Bila di tekan supaya dia membayar hutang, dia mula buat-buat merajuk, kononnya dia nak alihkan pusat operasi dia ke indonesia, setelah di pujuk dengan memberikan 20% saham dalam syarikat mas, dia lupakan niat dia nak pindah indonesia, itu lah cerita syarikat tambang murah airasia yang menjual sepeket kacang dengan harga 3 ringgit kalau di atas kapal terbang mas, kacang yang sebesar itu di bagi free....

Pelik memang pelik, airasia yang mencatatkan keuntungan tahunan hanya 3.95 bilion boleh menguasai syarikat yang mencatatkan keuntungan tahunan 12.98 bilion, memang lah ada yang akan kata airasia agresif dalam pemasaran, kalau betul air asia bagus dalam pemasaran takan keuntungan tahunannya hanya dapat 3.95 bilion je, hebat sangat ke promosi yang airasia buat tu...? mas walau pun tak gila-gila buat promosi tapi tiap-tiap tahun menang anugerah "the best cabin crew award" dan sekarang sedang di calonkan untuk anugerah "world travel award" mana perginya syarikat yang membeli saham mas 20% tu, tak di calonkan ke?

Segala detail dan ulasan tentang pembelian saham mas oleh airasia korang boleh baca di sini dan sini, cuma satu je yang aku harap, jangan sampai lebih 20 ribu perkerja mas tak mengundi bn dalam pru akan datang ni sudah la.... untuk rekod ada lagi 30 GLC yang akan di jual dalam tahun ini, menurut sumber, dari 30 tu, 10 akan di jual kepada tune group.

Comments

hangkedee said…
Bila lagi Astro nak beli RTM....naikan caj sesuka hati...melayu bodo
Anonymous said…
SEKURANG KURANGNYA KEDUA DUA AGENSI INI TIDAK LAGI BERSAING DGN AGRESIF..CUMA APA YG MAS PERLUKAN ADALAH CEO YG SUPERB SEPERTI IDRIS JALA ATAU MUNGKIN TENGKU MAHALEL(EX CEO PROTON) ATAU MUNGKIN TAN SRI ALI(EX CEO JOHOR COPS).APA2 PUN TRANSISI INI ADALAH PENUH DGN MUSLIHAT DAN TRUELY BUZZNESS GAME....
Anonymous said…
najib dan barisan bodoh
Anonymous said…
haha najib and bn gak kene. tp bile dapat bonus dari kerajaan tau lak tutup mulut

satu lg yg pelik khazanah ade beli 10% saham dalam airasia. khazanah pemegang saham plg besar skrang. then airasia lak beli 20% saham dalam syarikat yg dikasai khazanah. pelik2..haha
Anonymous said…
xdak apa yang pelik..ini lah masalah MAS, terlalu mengharapkan bantuan kerajaan sampai x boleh bergerak sendiri, persaingan global makin sengit, so x boleh buat apa la..

ingat dl proton? agak2 kalau masih bwh Tg Mahalel proton boleh ke take over perodua balik macam sekarang? agagk2 tg Mahalel akan keluarkan ke model selain WIRA skrang ni?

Anonymous 4.44PM -- pembangkang lagi bangang bai..kalau pangkha pembangkang..alamat Malaysia kembali zaman 20 tahun dhulu

hahaha
CIFUT said…
No heart feelings, its just business.
Yg asyik menyalahkan najib & BN tu mmg ternyata 2 kali bodoh. Kesian.
Anonymous said…
yang sebenarnya air asia kene beli dgn mas dah!pas nie tak da lagi tmbang murah dah sama dgan tambang mas je...ceo asia dah jadi ceo mas yang kecil ikut yang besar, itu je sifir mudahnya!
.drakula. said…
haloo jgn jadi melayu bodoh boleh tak...sekurangnya MAS tak tutup lansung...kenapa letak lutut sangat otak berapa lama MAS dgn kerajaan ..bonus lansung tak dapat AA setiap tahun bagi bonus ...siapa yg bagus?


jgn emo sangat guna akal sikit...ok

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID