Breaking News
Loading...
August 11, 2011

Info Post
Isu pemeriksaan jais keatas gereja membawa impak cukup besar, kalau pagi tadi (semalam), mb di hadiahkan mangkuk jamban oleh orang islam dan melayu di shah alam, cerita terbaru ialah dap selangor pun berperang juga mengenai isu ini.

Untuk rekod, dap selangor terbahagi kepada 2 mazhab, satu buddha dan satu lagi kristian, mazhab buddha di ketuai oleh speaker dewan undangan negeri, teng chan kim dan mazhab kristian di ketuai oleh teresa cock, di fahamkan mereka gaduh besar semalam semasa meeting perhubungan dap selangor.

Dalam mesyuarat semalam, dap bermazhab kristian yang di ketuai oleh teresa cock membawa usul supaya dap selangor menekan pimpinan pas selangor dan menteri besar supaya memecat hasan ali dari jawatan exco kerajaan negeri, tapi usul yang di bawak oleh teresa cock itu di bantah oleh teng chan kim dengan mengatakan tindakan yang di buat oleh pihak gereja itu pun salah dan melampau, pihak jais hanya menjalankan tugas mereka, malah teng mempertikaikan macam mana gereja itu boleh beroperasi walau pun tampa lesen.

Tekanan untuk memecat hasan ali dari jawatan exco tidak hanya datang dari dap, tekanan yang cukup kuat juga datang dari pkr, dua kepala kristian dalam pkr selangor, eli wong dan xavier mendesak khalid gagap memecat hasan ali, malah mereka mendesak pengerusi pkr selangor, azmin ali untuk membuat satu mesyuarat untuk membincangkan isu ini, tapi sampai sekarang azmin tak berani nak buat meeting yang di minta oleh eli wong dan xavier.

2 comments:

Anonymous said...

betul la orang tua-tua cakap, antara budha dan kristian, jahat lagi kristian.. apa yang orang tua tu cakap kat aku tu terbukti benar.

x-paskal

Anonymous said...

kristian ni dah memang musuh tradisi Islam sejak Perang Salib dahulu lagi, dendam mereka terhadap islam tidak pudar sehingga kiamat pun. Buddha ini agama keamanan yang tidak suka memusuhi sesama manusia. memang betullah kata orang tua itu.