Breaking News
Loading...
August 10, 2011

Info Post

Kalau kita baca blog khalid samad yang mengulas isu pemeriksaan jais keatas gereja di damansara utama minggu lepas, nampak sangat khalid samad seorang yang jahil, bodoh dan menerima bulat-bulat apa yang di ceritakan oleh pihak gereja kepada dia, tampa mendengar laporan dari jais dahulu, logiknya orang bersalah takan mengaku dia salah, jadi laporan yang di berikan oleh pihak gereja kepada khalid samad jauh larinya dari laporan yang di buat oleh jais.

Dalam laporan jais, ada di sebut seramai 12 orang islam berada di dalam gereja itu sambil mendengar syarahan dari seorang paderi, keadaan dalam gereja itu ketika jais sampai, seorang paderi sedang memberikan ucapan di mana dalam dalam ucapan itu ada di sebut perkataan quran dan pray, petugas gereja itu memakai pakaian seperti baju kurung, baju kebaya dan baju kebangsaan di hadapan pintu masuk gereja itu ada di letakan bunga manggar, wahh macam kenduri kawin lak... kenapa ini semua tak di tulis oleh khalid samad dalam blognya...

Lagi menurut laporan jais, pihak gereja bergitu berat nak menunujukan atucara majlis, setelah di pujuk oleh jais, akhirnya pihak gereja menunjukan atucara majlis pada malam itu, dalam aturcara tu ada di selitkan nyanyian lagu Alhamdulilah dan Allahuakhbar, untuk apa nayanyi lagi tu dalam gereja? cerita ini korang tak akan jumpa dalam blog khalid samad....

Ada soalan kuiz islam di berikan kepada mereka yang hadir, di mana soalan-soalan yang di berikan tu boleh merosakan akidah umat islam, apa solannya ? korang boleh rujuk di sini, tapi apa yang paling penting ialah, kenapa pihak gereja membawa lari 3 orang islam melalui pintu belakang secara senyap-senyap, kenapa? dan secara senyap pihak gereja memanggil wartawan kemudiannya pihak gereja menuduh jais memanggil wartwan.

Tidak ada serbuan sebenarnya, ia hanyalah pemeriksaan oleh penguatkuasa jais seramai 13 orang dan polis seramai 20 orang, tapi kenapa khalid samad menulis dalam blognya jais buat sebuan keatas gereja dan kalau korang tengok video tu, khalid samad bersungguh-sungguh mempertahankan pihak gereja, di bawah adalah senarai 12 orang melayu yang hadir ke gereja itu. aku tulis nama je la ekk... nombor ic tak payah la kut, aku dah cek dari 12 orang ni, hanya 3 je yang daftar mengundi, klik sini....

  1. Nadeane Binti Che Mohd Salleh
  2. Muhammad Khairul Dhillon Bin Abdullah
  3. Ina Reima Fitriza Binti Mahadzir
  4. Ade Andrian Putra Bin Mahadzir
  5. Nea Reima Mareana Binti Mahadzir
  6. Rasyidah Binti Razak
  7. Nur Umrah Binti Razak
  8. Mohd Haslan Bin Bob Hasnan
  9. Faridah Binti Abdul Rahman
  10. Nur-Al Ashikin Binti Shaikh Dawood
  11. Faridah Binti Abdul Latep
  12. Sahrunida Binti Asaad
Untuk rekod, sepatutnya 12 orang ni di kehendaki hadir ke bangunan mais pagi semalam, tapi mereka tidak hadir.

2 comments:

Anonymous said...

Mari kita tontonkan video ini untuk orang-orang kristian plak....http://www.youtube.com/watch?v=GeYrHawOv1o&NR=1&feature=fvwp

Anonymous said...

senarai nama 12 orang:
1.Nadeane Binti Che Mohd Salleh
2.Muhammad Khairul Dhillon Bin Abdullah
3.Ina Reima Fitriza Binti Mahadzir
4.Ade Andrian Putra Bin Mahadzir
5.Nea Reima Mareana Binti Mahadzir
6.Rasyidah Binti Razak
7.Nur Umrah Binti Razak
8.Mohd Haslan Bin Bob Hasnan
9.Faridah Binti Abdul Rahman
10.Nur-Al Ashikin Binti Shaikh Dawood
11.Faridah Binti Abdul Latep
12.Sahrunida Binti Asaad

Ulasan berdasarkan nama:

i).Nombor 3,4,5 adalah adik beradik anak kepada Mahadzir. Mereka mempunya masalah yang sama. Berdasarkan nama mereka, terdapat pengaruh Indonesia atau anak beribukan Indonesia atau memang orang Indonesia yang dah lama di sini,
ii). nombor 6 dan 7 juga adik beradik anak kepada Razak. Mereka juga mempunyai masalah yang sama.
iii). Nombor 2 adalah Muaalaf
iv). Nombor 10 adalah Bukan Melayu. mereka adalah keturunan India/Pakistan/sekufu.
v). Yang lain kena lihat gambar mereka.