Breaking News
Loading...
August 9, 2011

Info Post

Sejak bila pas pandai fikir soal keadilan ? bunyinya macam haramjadah kan... tapi itulah pas, dia akan guna bermacam-macam fatwa, alasan kalau sesuatu perkara tu kena tepat atas batang hidung mereka atau sesuatu perkara tu boleh menggugat undi mereka.

Macam kes serbuan yang dibuat oleh jais keatas gereja di damansara utama, pas sanggup menolak mentah-mentah laporan dari exco dari parti mereka sendiri, lapor hasan ali, akan berlaku upacara memurtadkan orang melayu di gereja itu, tapi khalid samad, menemplak hasan ali dengan mengatakan tindakan jais itu satu tindakan bodoh tak profasional.

Pas menggunakan alasan kita kena siasat dulu laporan jais dan kita kena tanya dulu pengurusan gereja supaya ianya berlaku adil untuk kedua-dua belah pihak... ohh bila melibatkan undi, pas tahu pulak nak siasat dan nak berlaku adil untuk kedua-dua belah pihak, tapi macam mana dengan saiful bukhari...?

Saiful bukhari di liwat oleh anwar ibrahim pada tahun 2008, sejak dari terkeluarnya cerita saiful di liwat, pas tiap-tiap hari maki hamun saiful, haram sekor pun dari pemimpin pas tak pernah datang jumpa saiful dan dengar penjelasan saiful, kenapa? malah pas cukup kuat mengatakan yang saiful memfitnah anwar, padahal orang mengatakan saiful memfitnah tu tak pernah jumpa saiful pun, pas juga menggunakan fatwa bengong yusuf qardawi yang mengatakan tuduhan saiful itu berniat untuk memfitnah anwar, padahal yusuf qardawi tak pernah berjumapa secara 4 mata pun dengan saiful.

Kenapa tiba-tiba dalam kes murtad ni, pas membawa pendekatan dengar cerita kedua-dua belah pihak supaya berlaku adil, aku rasa korang boleh cari sendiri jawapannya.

1 comments:

Anonymous said...

PAS memang dah SESAT dah.......muhasabah la diri sesiapa yg masih lg menyokong parti PAS... komfom memang dah tak pas lg.... melalut habis.....buat letih lilit serban atas kepala je....