Khalid Samad Perosak Agama Islam...


Kenyataan Media GAPS

Rakyat Shah Alam tertanya-tanya apa sudah jadi dengan Ahli Parlimen mereka yang ligat memutarkan pelbagai isu yang cuba meruntuhkan institusi Islam di negara ini.

Ia bermula dengan isu kalimah Allah dimana Khalid Samad menyokong agar kalimah Allah digunakan oleh penganut agama lain. Kemudian ke isu perlantikan SUK dimana Khalid mengkritik hebat perlantikan bekas Pengarah JAIS, Dato' Khusrin Munawi sebagai SUK Selangor.

Kemudian Khalid telah mengkritik hebat JAIS. Isunya kerana JAIS tidak mahu memperbaharui tauliah berceramah agama dimasjid dan surau.

Dalam isu paling hebat pemeriksaan Gereja DUMC pula Khalid telah mencemuh hebat JAIS yang melaksanakan tugas berdasarkan undang-undang Enakmen pentadbiran Islam Selangor. JAIS cuma buat pemeriksaan keatas pusat gereja itu kerana terdapat aduan gereja itu cuba mengalihkan aqidah umat Islam disitu.

Dalam kemelut Aziz Bari yang berlaku kurang ajar kepada Sultan Selangor pula, Khalid sengaja mengheret dirinya dalam isu ini dengan menghentam sultan dan cuba untuk mengaibkan Sultan Selangor.

Tingkah laku Khalid yang bersengkokol dengan Aziz Bari dengan mempertikaikan Institusi Sultan yang menjadi Ketua Agama Islam di Selangor merupakan satu perbuatan yang sangat biadap.

GAPS nak cadangkan agar Khalid menegur dulu ketua umum pkr yang mempunyai rekod dan bukti Liwat dan seks bebas, Timbalan Presiden Pas yang mempunyai rekod khalwat dan anak seorang pembesar Dap yang dikatakan meraba tetek seorang gadis.

Jika Khalid gagal berbuat demikian ini maknanya Pas Selangor sedang berada didalam alam kesesatan yang nyata dengan sedia berkerjasama dengan semua aliran liberal, sosialis dan komunis tetapi parti itu menentang habis-habisan Institusi Umat Islam khususnya di Selangor seperti Masjid, Surau, JAIS, SUK dan Raja Melayu.

GAPS amat bimbang jika pemikiran ultra liberal, radikal dan pluralisme agama seperti ini tidak dibendung, Selangor akan berhadapan dengan kancah kekusutan politik dan kacau bilau masyarakat kerana sikap pemimpin yang tidak mempunyai pedoman agama tetapi berlandaskan sistem nilai yang diimport dari luar yang akan mengkucar-kacirkan keamanan dan keharmonian yang di nikmati rakyat selama ini.

Kalau sudah derhaka kepada Sultan, Khalid Samad tidak layak memegang sebarang jawatan dalam perkhimatan awam termasuk Ahli Dewan Rakyat di Parlimen Malaysia. GAPS mencabar kalau Khalid Samad anak jantan, dia wajib letak jawatan sebagai Ahli Parlimen Shah Alam.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

18 Okt 2011

Comments

Anonymous said…
khalid samad antara pemimpin pas yang telah gugur imannya, rasa sensitifnya terhadap agama ALLAH sudah hilang dari dirinya, jikalau di takdirkan khalid samad menemui ajalnya sehari dua ini, maka selayaknya lah dia di kebumikan bukan di tanah perkuburan orang islam.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID