Loji Air Langat 2, Kenyataan Flip Flop Khalid Gagap...

Awal januari tahun ini khalid gagap bersetuju dengan kerajaan persekutuan untuk meneruskan pembinaan loji air langat 2, ini kenyataan khalid aku ambil dari siasah.com

Kerajaan Selangor akur kepada Kerajaan Persekutuan untuk meneruskan Projek Loji Air Langat 2 yang menjadi kontroversi setelah Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempersoalkan kepentingannya malah menolak andaian Kerajaan Barisan Nasional bahawa bekalan air di Lembah Klang tidak mungkin terjejas sekiranya projek ini tidak dilaksanakan dengan segera.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Sekretariat Pejabat Menteri Besar lewat petang tadi menyatakan kesediaan kerajaan negeri bekerjasama dengan mana-mana pihak termasuk kerajaan pusat dalam menangani kemelut air di Selangor dengan memberi keutamaan untuk menyiapkan projek itu dengan segera sebelum isu penstrukturan semula industr air diselesaikan.

Bagaimanapun kerajaan negeri perlu meneliti terlebih dahulu rancangan kerajaan persekutuan meneruskan projek itu kelak dengan mengambil kira keperluan pembinaan loji baru termasuk pengurusan aset-aset dan industri air Selangor.

"Pada masa yang sama, kami berharap kerajaan Persekutuan akan memberi kerjasama sepenuhnya untuk penyelesaian isu penyerahan semula pengendalian industri air kepada Kerajaan Negeri", kata Abdul Khalid. 14 Jan 2011

Semalam ini pulak yang khalid kata:

Kerajaan negeri Selangor tidak akan tunduk kepada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air serta Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) untuk memberi keutamaan kepada pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2.

Sebaliknya, Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim (gambar) berkata, kerajaan negeri mengulangi pendirian bahawa rundingan penstrukturan semula industri air Selangor harus diselesaikan terlebih dahulu sebelum usaha pembinaan loji Langat 2 diteruskan.

“Adalah amat tidak bermoral bagi pihak-pihak tertentu untuk membuat kenyataan menakut-nakutkan rakyat kononnya krisis air akan berlaku pada 2014 jika Langat 2 tidak dibina dengan segera,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Awal tahun kata ok, hujung tahun kata tak boleh pulak, apa lah nasib rakyat selangor dapat mb bangang macam ni...

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID