Breaking News
Loading...
October 9, 2011

6 comments:

Anonymous said...

najib hebattt....dia akan kalahkan musuh politiknya satu persatu...

dia pemimpin yg kita kene sokong walau apa cara skali pun...

cicak said...

ostaq Zul ka tsak kisah sangat kat dia sebab sy org Kulim tau sangat perangai buruk dia kaki belt makan kawan putaq alam

Anwar Ibrahim said...

Hidup Barisan, Jahanam Pakatan!

Anonymous said...

pagi ni teman baca utusan. perkasa desak kerajaan ambil tindakan kepada lim guan eng kerana buat kenyataan hina negeri johor.

nasihat teman kepada perkasa. jangan buang masa lah. anda seperti menyalak bukit saja. kerajaan (najib) tak akan dengar pun. kerana yang nak di kenakan tindakan tu adalah orang bukan melayu. kalau orang melayu awal2 lagi dah diheret ke mahkamah.

dah ada bukti. mat sabu kerana dia melayu, dah pun diheret ke mahkamah. tapi apa najib buat kepada namawee, ambiga, lim guan eng dan manoharan. jika tak mahu letak kesalahan kepada najib, kita nak tanya apa hishamudin buat.

kenapa dengan mat sabu cepat sangat ambil tindakan ? kenapa dengan yang lain (bukan melayu) tak ada apa tindakan ?

sebab itu teman setuju sangat bila ada yang kata, najib dengan hishamudin kena pergi selepas pru 13 ini, tapi umno kena kekal duduk di putra jaya. kenyataan ini memang ada asas.

najib terlalu mengalah dan takut dengan pengundi cina. hisahmudin sorang menteri dalam negeri yang lembek dan tak boleh buat apa2.

teman bukan sokong mat sabu. tapi teman rasa mat sabu telah menjadi mangsa kepada najib dan hishamudin yang hanya berani mempamerkan kejantanan mereka kepada orang sama sebangsa dengan mereka saja.

teman dah mula menyampah tengok mike berdua ni. mudah-mudahan selepas pru 13 nanti orang lain pula yang naik ganti mike berdua.

Anonymous said...

Insyalah Umno akan menang.

Orang melayu hanya meletak harapan kepada Umno untuk menjadi pelindung kepada mereka. Kepada parti Umno saja. Kalau bukan Umno siapa lagi yang nak membela nasib melayu. Nak harap kepada MCA dan Gerakan, mereka parti bangsa cina. Nak harapkan MIC, mereka parti bangsa india. Nak harapkan kepada DAP, belum pun cukup 1 penggal melayu Penang dah merintih siang dan malam.

Parti apa pun, duduk dalam gabungan apa pun. Jika ketuanya melayu dia akan jaga kepentingan melayu. Jika ketuanya islam dia akan jaga kepentingan islam. Jika ketuanya bukan melayu dia akan utamakan kepentingan kaum sendiri.

Itu sinario politik di malaysia. Pas pada kulitnya saja tak mengaku melayu, tapi 99% pemimpin dan ahlinya masih berjiwa melayu. Hanya Nik Aziz dan satu dua kerat pemimpin Pas saja yang malu nak mengaku melayu. DAP pada kulitnya saja tidak kecinaan, tapi matlamatnya perjuangannya adalah untuk cina. Walaupun ketua parti DAP seorang Punjabi, tapi kehadiran dia adalah untuk mengaburi ciri-ciri kecinaan dalam parti itu saja.

Jadi dalam membuat pilihan semasa pilihanraya hendaklah berhati-hati dan hendaklah cerdik. DAP tidak akan berjaya pada 2008 jika para penyokongnya tidak cerdik semasa mengundi.

Pertanyaan saya. Adakah penyokong Umno dan penyokong Pas secerdik penyokong DAP ? Setakat keputusan pilihanraya 2008, saya berani berkata bahawa " penyokong DAP jauh lebih daripada penyokong Umno dan Pas ".

Saya tuju khas buat renungan penyokong Umno dan Pas.

Anonymous said...

kampong baru dah di gadai..lps lawat selangor kemudian menang tanah org melayu mana lak nak di gadai?