Breaking News
Loading...
October 27, 2011

Info Post
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara agama bukan Islam.

Umat Islam dilarang menyertai aktiviti Candlelight Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam. rujuk sini.

Apa komen nik ajis bila tengok budak-budak mahasiswa pro pembangkang buat candlelight vigil? dia hanya tersenyum sambil melurut-lurut janggutnya sambil berkata... "segala dosa kamu nanti akan terhapus sesudah kamu mengisi borang keahlian pas"...


3 comments:

Anonymous said...

Ostat PKR Badrul Amin pong tersenyum leborrrr jugeee !!

Nok said...

Pork Nik tak kan kata apa punya....bapak setan , sape yg bersekongkol dia kata ok lah...rakyat dah tahu perangai puak2 ni...yg sokong dia semua halal...tengok aje Mat sabu kena tangkap menutoh bini org...pas tak cakap apa2 pun, ltu depa kata kerja umno...

Tapi depa lupa tuhan tahu apa yg berlaku...tunggulah ketika nya nanti...

Anonymous said...

apa komen puak-puak dalam hal ni, senyap je..