Breaking News
Loading...
October 27, 2011

Info Post
Kepada semua rakyat selangor, dengar sini baik-baik, mb selangor khalid ibrahim akan menunaikan segala janji-janji dalam manifesto pakatan yang di buat sewaktu pilihanraya umum lepas.

Antara janji-janji yang akan di tunaikan oleh mb dan kerajaan negeri ialah,

1. bantuan rm 75 sebulan bagi setiap anak yang di hantar ker nurseri.
2. bantuan rm 50 kepada seorang anak yang di hantar ke tadika.
3. menghadiahkan rm 1000 kepada setiap anak selangor yang berjaya melanjutkan pelajaran ke ipta dan ipts.
4. memberi bantuan kepada anak muda selangor yang nak berkahwin.
5. mencarum kedalam takaful untuk warga emas sebanyak rm 2500, sila bawa kad pengenalan.
6. elaun kepada ibu tunggal.
7. memberi elaun kepada suri rumah yang menjaga anak sepenuh masa.
8. memberi rumah kepada setiap rakyat selangor masih tidak memiliki rumah.

Segala janji-janji dalam manifesto pilihanraya itu akan di bayar secara back dated bermula dari tarikh kerajaan pakatan memerintah negeri selangor sehingga tarikh 31 oktober 2011, tuntutan bayaran boleh di buat di kauter-kauter yang akan di buka di ruang legar suk.

Sebenarnya pembayaran ini terhad untuk ahli dan suku sakat pemimpin dan penyokong pakatan sahaja, tapi di sebapkan banyak juga orang yang tak berparti duduk dalam negeri selangor, maka aku dedahkan juga la.

8 comments:

Anonymous said...

terima kasih mb, kata di kota janji di laksana.

C L J said...

Tompang sebar ???

Nanti kita pergi beratur di Shah Alam.

Anonymous said...

aku nak join la! Umur masuk 50 tahun tu kira warga emas la kan?

YY said...

Dah dekat pilihanraya baru nak bagi... Gula2 la tu...

nite said...

haiii lambatnya... kesian aku tgk ko kalid... bila dah nak abih term baru nak terhegeh2... baru cukup duit ke? alahaiii.... cam guna talian hayat la plak kan.... heheheheh buat ape je lah wahai politician oiii.... janji kuasa kat tgn kan...

ala...rakyat bg lambat takpe... lepas dpt undi ko balik...kan... kan...

tu pun lepas dah untung besar untukdiri sendiridan kroni

Anonymous said...

Tak masuk akal langsung. Drama semata-mata. :)

joe jebat said...

khlaid baru ingat janji lama

mdsaf said...

dah lama laksana...pengumuman ini dr sumber yg tidak sah kot...blh bg sumber?