Breaking News
Loading...
November 12, 2011

Info Post
Rakyat kelantan tak dapat mandi wajib selama 3 hari akibat tiada bekalan air, malah ada rakyat kelantan tak dapat memunaikan sembahyang pasal belum mandi wajib lagi, ada di antara mereka yang terpaksa pergi ke terengganu untuk mandi wajib di sana kemudian pulang ke kelantan. lihat lah bertapa syumulnya isle di bawah pemerintahan nik ajis...


9 comments:

Anonymous said...

lain kali kalau nak buat projek malam tu tgk2 la air dalam kolah dah penuh ke belum....hehehehe...Jahanam Bersama PASngok!

Anonymous said...

Ini bloger bahalol lah nama nya kamu pegi golok ke,kalau nak jilat 2stopa umgok pun buat lah cerita yang ada um sikit kan orang umgok memang tak mandi wajib kut.

Anonymous said...

pok nik tak manji wajib,,pakai tanah tayamum je...atau punai tak naik lagi

Anonymous said...

bodoh punya blogger. dah takda modal nak tulis baik diam je. sengaja nak suruh orang maki kita. bodoh giler nate sial ni.

mdsaf said...

anon... blog ni dah tukar jd blog melawak je....hahahaha....

tak mandi wajib pon nk kecoh bg org tau ke?

antara punca semakin rosaknya khlak adalah apabila hilangnya rasa malu!

Ya Allah...tolonglah mereka supaya mendapat hidayah-Mu... dan Kau ampunkanlah dosa mereka atas kejahilan mereka...sesungguhnya Engkaulah yg maha mengasihani, dan maha pengampun....

Anonymous said...

kalau masa bulan puasa cam mana le agaknya kena cari longkang untuk mandi sebelum subuh menjelma.

Anonymous said...

mu royak lebih lo..tengok pekan tu..samo gak..paip air kt kpg orang asli pun xdok..padahal parlimen najib!!

Anonymous said...

mandi wajib pakai tayamum buleh ke...

mdsaf said...

Astaghfirullah...ada lg yg tak tau mandi wajib boleh pakai tayamum?

jawabnya boleh, atas keadaan-keadaan tertentu...(tiada air)

lagi 1 komen anon, tak perlu cari longkang untuk mandi wajib sebelum subuh, mandi wajib selepas subuh masih dibolehkan (mengikut keadaan yg dibolehkan syara')...tolong cari hadith2 berkenaan...

saya bukan nk ceramah bab mandi wajib, tapi tuan-tuan kena belajar lagi bab ini tau! jgn pandai2 berhukum & jgn biarkan diri sendiri jahil....

sila belajar lg ye...

ya Allah, ampunkanlah dosa mereka atas kejahilan mereka....