Breaking News
Loading...
November 16, 2011

Info Post

Sasaran tony pua kali ini berubah ke susu tepung pula, selepas hari tu dia kata susu pekat, kari ayam dalam tin dan kicap tiram ada virus e-coli, kini susu tepung pulak jadi mangsa mainan politik jahat cina nie...

Kenapa tony jadikan susu tepung keluaran kedai rakyat 1malaysia (kr1m) sebagai sasaran? jawapannya cukup mudah, semua sedia maklum susu tepung berjenama yang di jual di pasaraya atau kedai runcit cukup mahal harganya, bila kerajaan bagi subsidi pada syarikat mydin untuk keluarkan susu tepung dengan jenama kr1m, kos susu tepung itu jadi murah, susu tepung kr1m tidak memerlukan packaging yang grand-grand.

Ini yang buatkan pengusaha dan pengilang susu tepung panas hati dengan kr1m, menurut sumber, penjualan susu tepung di kr1m cukup laris, secara purata, satu outlet perlu menambah stok baru susu tepung itu selang 3 hari, berbanding dengan kedai-kedai runcit atau pasaraya besar lain, dalam sebulan pun belum tentu susu tepung berjenama yang mereka jual tu habis.

Nasib baik tony pua kata susu tepung yang dijual di kr1m tu terlebih vitamin a, kalau dia kata susu tepung tu ada milemin lagi haru, apa pun korang boleh tengok sendiri la macam mana persatuan peniaga cina memainkan peranan dalam isu ini, dengan bantuan pembangkang akan cuba sedaya upaya memburukan kr1m, mereka nak pastikan kedai kr1m ni di tutup, bila kr1m tutup, maka peniaga cina baru boleh menarik nafas lega.

nota: dah berapa ramai yang sakit atau mati kerana membeli produk di kedai rakyat 1 malaysia? boleh tak tony pua bagi figur...

6 comments:

Anonymous said...

70 peratus pembekal dan pembuatan barangan untuk jenama KR1M adalah pembekal Cina, akhirnya Cina bunuh Cina. Melayu dah lama kena bunuh dan mampus pun yang hidup pukimak-pukimak PAS dan PKR

Anonymous said...

kedai rakyat ni nak bantu golongan pendapatan rendah..sy rse x payah la diorg jadikan isu..benda yg baik utk rakyat kita sokong

KL BOYZ said...

mohon link blog KLBOYZ..
http://klboyzwangsa.blogspot.com

Anonymous said...

kita semua tahu apa niat cina nie...tapi yang paling kita tak faham, kena si Melayu bodoh itu cuba menjadi juara mereka. Cukup2 lah Nurul Izzah...

Anonymous said...

biasa lah nurul izzah nak dapatkan undi cina

game racist tony pua

nama tony macam mat salleh muka macam cina gosok tongkang hongkong

sebenarnya tokey cina2 racist kaki sembelih pengguna tertekan dengan KR1M.....

syabas BN

aku akan pangkah BN

kelambuharimau said...

Niat Nurul Izah ni nak jatuhkan kerjaan ape nak heran...semua misinya kearah putrajaya..cilako