Breaking News
Loading...
November 9, 2011

Info Post
Daging korban yang telah di sentuh oleh orang bukan islam haram dimakan, itulah pendapat berberapa ulama, tapi kenapa pas masih lagi tak paham pasal benda-benda nie?


Teresa cock dan tian chua telah memegang daging sembelihan korban, sedangkan mereka tu tidak bersuci, kita tak tahu, apa yang mereka pegang sebelum mereka datang ke majlis korban itu, ntah-ntah teresa baru lepas makan babi ke, tian chua baru lepas pegang anjing ke, dia datang ke majlis korban, kemudian bodoh-bodoh je orang pas bagi mereka pegang daging tu.


Apa punya bangang la pas ni, kalau hukum simple macam tu pun depa tak boleh nak fikir, tak heran la kalau hudud yang pas draf tu membenarkan si suami meliwat isterinya...

18 comments:

Anonymous said...

Sdra SDRA Alif Ba Ta melalui DARUL EHSAN
Mohon Izin saya masuk:

MCCBHST Mengajar Orang Islam di mana hendak menyembelih QURBAN!

Kumpulan bukan Islam sudah melampaui kesemua batas dengan mengeluarkan kenyatan terbaru kerana mencari pasal dan sengeja mencari isu ?
Saya bantah sekeraskerasnya dan saya amat kurang puas hati terhadap mereka yang menghasut semua orang.Mereka ni saya kutuk sampai bila bila....
Najib pulang dari tunai Haji sangat cepat nak sambut Deepavali perengkat nasional.....Takbir Raya Aidil Adha campak ke mana ?
Jangan Najib jangan campur aduk Addeen yang di terima Allah dengan amal penganut kafir, dan jangan anda setuju kaji kenyataanan mereka untuk menyemblih quraban ikut acuan MCCCHST.
Saya sekali lagi melihat ini sebagai mencabar amalan ibadah Islam .
Saya desak mereka menarik balik kenyataan mereka dan saya desak mereka berhenti kegiatan saperti ini.
arjuna waspada
changkat lobak.

pruperak13 said...

Kenapa tanya pada pas ? sebenar nya pas telah dimurtadkan oleh dap mulai sekarang jangan tanya tentang islam pada pas kerana pas bukan islam dan islam bukan pas, kalau nak tanya pasal hukum tanya pada mufti...*

Megat Alam Gempita said...

Inilah lambang kejayaan tarbiyah PAS pada golongan kafir harbi DAP dan PKR. Cuba kalau Chua Soi Lek atau Koh Tsu Kon ke yang potong daging tu, sahih puak lahanat hijo meroyan satu donia.
Dah potong daging tu tak diinfaqkan sedikit ker kat Tian Chua dan Teresa Cock. Tak heran jugak nanti kalau puak celaka DAP nak buat korban lembu hasil duit Yahudi dan untung jual babi dan judi.

amy kulaijaya said...

kerana politik bangang , semua ilmu campak longkang ,semua orang jadi bodoh ..... di sentuh orang non muslim je...jadi tak halal ? jika begitu , ikan yang dijual oleh non muslim semua tak halal ?

Kritikan said...

Jdi pernah anda berfikir?semua benda hidup tu ciptaan tuhan?ya china makan babi jdi tak boleh ka cina Bantu menyembelih qurban?kalau mcm ni suruh allah hanya cipta org melayu dan Arab di bumi ini dan suruh allah bunuh semua babi la..tak guna punya penganut Islam ! Sembahyang 5 kali sehari ada guna KA?mulut kotor mcm apa.Allah mahu terima KA?kalau kamu penganut Islam yg kuat kamu takkan ada fikiran negatif mcm ni bodoh! Jdi tolong la tiap2 hari sembahyang kat dinding macam org gila,Allah takkan dengar kamu punya

mdsaf said...

betul ke org pas yg benarkan diorg pegang?

setengah ulama' berpendapat haram apabila org bukan islam pe
gang daging tersebut...bagaimana pula kata setengah lagi? pasti ada pendapatnya juga kan?

berdasarkan nas mana ya yang perlu kita pegang hukum2 daging kurban ni?

sila tunjuk ajar, saya pon masih belajar bab qurban...

Anonymous said...

betui jgn senang2 nak kta haram itu ini berdqsarkan cakap pandai kamu aje... kemukakan hujah dalili sahih nas wuran or hadis.... yang sahih baru leh pegang... dalam hal hukum hakam islam jangan pndai2 sendirri tulish haram makan dagi8ng debab..... berhujah dulu dengan dalail yang sahihh baru kene]benaran akan dilihat nanti

apa laa punya bangang tuan yg tulih nie....

syah

Anonymous said...

kritikan.. tu ISLAM ke bukan ISLAM.. tlg jgn hina agama ISLAM... kalau ye pun nak cari publisiti banyak benda lain boleh dibuat.. bkan hanya tunjuk muka masa ibadah korban.. banyak benda lain.. agak2 kalau 2 org cina tu bukan ahli politik dia mau dtg tlg ker??

Anonymous said...

Persoalannya ialah cara tersebut agak melampau, tidak ada orang islam lain ka yang boleh mengagih-agihkan daging korban tersebut.

Awat nak ajak puak-puak ni masuk Islam ka? baguslah kalau begitu tapi aku percaya mereka ini hanya sekadar berlakon sahaja. Kita pernah melihat puak-puak ini memegang anak babi.

Warga sebelum Merdela

mdsaf said...

sini la...apa daaa...

Anonymous said...

cina kapir jual ikan halal di makan, cina sembelih lembu halal ke orang islam makan? daging korban boleh ke bagi kat orang kafir? jadi bila daging korban pun orang kafir tak boleh makan apa lagi menyentuhnya, korban bukan suka-suka nak sembelih lembu tapi ia adalah satu ibadah, jadi apa layaknya si kafir menyentuh ibadah orang islam dan dibuat modal politik, bro kalau dah murtad tu ko sorang je la yang murtad, janganlah nak tarik orang lain jadi murtad macam ko.

Fajar Merdeka said...

Best lah dapat daging korban..fakir tak dapat pun..kalau fakir tahu..fakir masuk politik dulu

Anonymous said...

tnpa tau spe "puppetmaster" sbnr kite main tunding2 jri je.. btul ke 2 mjlis anjrn pas? ckup ke bkti? n lg 1 kalo sbut psl agama islam knpe dtju pd pas je? dlm umno xde org islam ke? dlm gmbr tnjuk pgg je, ad ke tnjuk diorg smbelih? lg 1 agama islm bkn ntuk kaum mlayu je..so xprlu la nk kluarkn statement ctek agama mcm 2, psal ni kte mlompat2 nki mrh.. tp anjurn holloween ntuk org mlayu 2 xde spe pn yg heran... (xde pgangan politik)

Anonymous said...

untuk rujukan sila ke laman web ni

http://www.brunet.bn/gov/mufti/ic58_2001.htm

dan ada satu bahagian menerangkan tentang ini...

(7) Menghadiahkan Daging Korban Kepada Orang Kafir

Satu perkara lagi yang wajib kita ketahui ialah hukum haram menyedekah dan menghadiahkan daging korban kepada orang kafir sekalipun dia kaum kerabat, sama ada ia korban wajib atau sunat sekalipun sedikit kerana ia adalah perkara yang berhubung dengan ibadat.

mdsaf said...

(7)Menghadiahkan Daging Korban Kepada Orang Kafir

memang ramai yg sedia maklum hal ini..isunya diatas adalah memegang...berlainan dengan perkara(7) iaitu hadiahkan daging tersebut...
dan sumber tersebut juga adalah dr mufti Brunei...mungkin tiada beza dengan fatwa mufti Malaysia, tapi siapa yg tahu, aku pon tak tahu...hehehe

Anonymous said...

jangan taksub sangat dengan ajaran agama! baik hati, mulia hati, bertoleransi,...yang tu lebih penting.

umat islam ke, kafir ke, masuk neraka ke , pergi syurga ke, itu semuanya tidak penting. yang paling mustahak perpaduan semua manusia yang tinggal atas bumi ini.

Anonymous said...

Islam boleh selamatkan melayu tapi melayu tidak dapat membela Islam, sebab sikap sesetengah melayu yang fanatik sangat! seterusnya menjatuhkan nama Islam! Ramai kaum melayu dan umat islam bukan melayu merata dunia berpandangan begitu terhadap bangsa melayu di Malaysia.

Anonymous said...

kalau iyapon nak cakap, cari le info sebelum buat hukum sendiri.

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/hukum-daging-korban-berkaitan-dengan-orang-bukan-islam