Breaking News
Loading...
December 13, 2011

Info Post

Kata pepatah melayu, "ibarat melepaskan anjing tersepit" pepatah ini cukup sesuai untuk yusmadi, ahli parlimen balik pulau dari pkr...

Yusmadi menghantam kerajaan seolah-olah dia ada segala-galanya, dia hidup dalam dunia ni tampa bantuan orang lain, senang cerita yusmadi bagaikan manusia perfect.

Tapi dia lupa, dia juga manusia biasa, memerlukan bantuan orang lain juga untuk hidup.

Yusmadi pernah menagih pinjaman dari mara untuk sambung belajar, mara adalah agensi yang ditubuhkan oleh kerajaan barisan nasional yang yusmadi maki hamun tiap-tiap hari...

Sudahlah maki hamun kerajaan yang suatu masa dulu pernah membantunya, pelbagai fitnah yang dia taburkan terhadap kerajaan yang pernah tolong dia dulu...

Yusmadi benar-benar seperti seekor anjing yang tersepit, bila di lepaskan dia menggigit pula tangan orang yang melepaskannya...

Banyak lagi anak-anak melayu yang tak dapat bantuan dari mara tapi mereka masih menyokong kerajaan, tapi orang macam yusmadi ni, betul-betul tak mengenang budi.... satu soalan aku, kau dah selesaikan ke hutang pinjaman mara kau tu ???

7 comments:

Anonymous said...

Lupa atau buat2 lupa la......

Anonymous said...

MARA pun bukan bapak lu yang punya..apa lu sebuk2...sapa2 pun ada hak nak pinjam MARA..

Anonymous said...

pasal bukan bapak det punya la kalau dah pinjam mesti kena bayar balik, kalau bapak det punya aku rasa det halalkan kan je, yang emo ni kenapa bro, kau tu yusmadi ke ?

Anonymous said...

Mereka berkata: Apa UMNO dah buat selama 50 tahun memerintah?

Aku jawab: Apa? Kamu buta ke? Otak letak kat mana? Masa era 60 - 70 kalau pergi 10 rumah orang Melayu, nak tengok gambar anak Melayu graduate, mungkin 1. Tapi sekarang, masuk rumah 10 orang Melayu kita boleh lihat mungkin 8 rumah ada gambar anak orang Melayu graduate. Kerajaan BN di mana UMNO menjadi peneraju telah bina berpuluh Universiti dan tukar tutur bahasa pengajian supaya anak Melayu boleh masuk Universiti. Beri bantuan dan pinjaman. Kalau cemerlang dijadikan scholarship. Apa nak lagi?

Mereka jawab: Ya ke?

Aku jawab lagi: Kalau anak kamu tak pijak Universiti, jangan salahkan Kerajaan atau UMNO. Salahkan diri kamu sendiri kerana kamu tidak tahu membimbing anak. Dari kecil lagi kamu ajar dia melanggar displin, kamu suruh anak kamu naik motosikal dengan tanpa berlesen pergi ke kedai membeli rokok untuk kamu.

Mereka berkata: Mamak! kira berapa, saya mahu balik.

mat ayan said...

kerajaan BN mmg wajid menyediakan prasarana kerana depa memerintah lebih 50 tahun. pemimpin mana pun kene buat mcm tu ....hangpa bodoh ker bangang pasal pinjaman atau biasiswa pun sama juga tu sumbangan kerajaan dlm memudahkan rakyat. hang dah byk mkn najis lembu dan sudah lama di lembukan negara lain yang maju sentiasa berubah pucuk pimpinan cth US dri parti Demokratik kepada parti liberal @ UK dari parti buruh kepada parti demokratik. kita dari parti BN dulu kini dan bodoh selamanya......kenapa kita takut nak berubah hanya 5 tahun kalau x suka tukar parti yang kita cintai dulu..................org melayu mmg gila pasal hanya suka diberi rasuah dan suka makan suap

Anonymous said...

US dari parti Demokratik kepada parti liberal @ UK dari parti buruh kepada parti demokratik?????

Jawapan nye senang sahaja
= kristian ke kristian.

Tapi di Malaysia kalau BN tumbang maksudnya peralihan dari ISLAM ke KRISTIAN (DAP)....

Kau orang nak ke Cucu cicit kau orang nanti Berbangsa MELAYU tapi Beragama KRISTIAN..

Memang la 5 hinnga 10 thn peralihan kuasa kau orang x nampak...sebab time tu kau orang dah mampus...

Anonymous said...

betol tu..kalau pembangkang yg menang mknanya DAP yg memerintah..sy x sanggup tgk bgsa Melayu dan agama Islam hilang keistimewaan kt negara ni..