Breaking News
Loading...
December 11, 2011

Info Post

Kahhh...kahhh...kahhh... nik ajis kata perkataan jihad hanya untuk pas sahaja, pasal pas perjuang islam, umno tak boleh pakai perkataan jihad pasal umno perjuangkan bangsa....


Menurut Nik Aziz, istilah jihad itu berasal daripada al-Quran dan hanya sesuai digunakan untuk tujuan menegakkan Islam. Jihad ini istilah al-Quran. Kerana apa mereka curi perkataan jihad dan tafsir mengikut kefahaman sendiri?

Nik Aziz mengingatkan ahli agar memanfaatkan sistem pilihan raya yang ada untuk memenangkan PAS agar dapat berjihad menegakkan Islam.

Kerana menurut Nik Aziz tanpa kuasa, kita boleh menyatakan haramnya judi, arak, hiburan melampau batas dan sebagainya, namun ia hanya akan terbatas di mimbar masjid dan helaian kitab sahaja tanpa ditegakkan dalam sistem pemerintahan.

Tak ke lawak bunyi nye apa yang nik ajis katakan tu, pusat maksiat hanya berberapa ratus meter je dari pejabat nik ajis, tapi nik ajis pejamkan mata dan biarkan pusat maksiat beroperasi, pas perjuangkan islam? ye lah tu... punya hebat pas perjuangkan islam sampaikan kalimah ALLAH pun pas gadai bagi kafir kristian gunakan, jadi masih lagi nik ajis nak kata pas berjihad ke jalan ALLAH? dah gila ke orang tua nie???

7 comments:

maun said...

Siapa yg fikrahnya memperjuangkan Islam...itulah jihad..Tidak ada jihad lain melainkan fisabilillah...fisabililMelayu itu jahid..huhuhu..UMNGOK!!UMNGOK!!

Anonymous said...

betul hanya yang meletakkan ISLAM itu sebagai tonggaknya/dasar itu yang di katakan JIHAD bukan yang berdasarkan bangsa.... buka tafsir quran dan baca n fahami

syah

As-Syaitan said...

@maun...bagus...betul tu aku setuju dengan kau maun. teruskanlah menghina orang UMNO, Tok Guru PAS kata UMNO kafir jadi mereka bukanlah saudara seagamamu. Jangan solat di masjid yang imamnya bukan penyokong PAS, jangan kahwin dengan orang yang tidak menyokong PAS. Sesungguhnya mereka yang mengundi PAS akan masuk syurga. Wahai penyokong-penyokong PAS teguhkanlah kepercayaanmu sesungguhnya syurga menanti mu. Jumpa anda di syurga hehehehehe

Anonymous said...

Mana dia hukum hudud. Macam mana nak laksanakan hukum hudud. Seorang pemuda curi air mineral kat pasaraya kerana kerajaan PAS gagal menyediakan air bersih jadi dia curilah. Nak salahkan kerajaan PAS atau hukum hudud

Anonymous said...

Ya Allah Ya Rasulullah mana satu yg betul ni. Nak mempromosikan syiar Islam di negeri Kelante, berjayakah? Kuasa di tangan sendiri, mandat rakyat sudah di pegang, tetapi...JIHAD apa yg sudah dilaksanakan dan berjaya di tempat ana..selepas 20 tahun hanya 1 buah mesjid dibina, kejadian maksiat menjadi-jadi, bar2 dan kelab2 malam bertambah, dan... yg paling ambo takut juga nak sebutkan, kejadian pengidap HIV yg tertinggi di Kelante selama 5 tahun berturut-turut, apo dah jadi? Bukan apo sama2 nak ingat-mengingati.Maaflah komen dari ambo, tq.

Anonymous said...

jihad dlm seluar lah kau lah n.ajis..pencacai najis Dapigs.. orang tua kutuk nak mampos...kau hanya taraf wali selipar jamban ajelah n.ajis..tuhan kau sekarang ni Dapigs...pergilah kau sembah dia..aku jamin kau akan lambat mampos sebab tuhan nak kau bertaubat sebelum mampos...ptuihh

Anonymous said...

sah dah tok guru bukan tahap nabi
tok guru tahap babi aje
tok guru babi nik bila le u nak mamposs nii...klu org jahat mcm babi tok nik mati suatu hikmah terbaik untuk orang yang masih hidup...sial haram jadah tu le babi tua ni made from kalantan....sesapa sialan ahli pas tak puas ati ngan aku nak nafikan cakap aku ni sila komen lepas ni......siutt tieuuu naseng loo olang tua haram jadah ptuiiii