Breaking News
Loading...
December 1, 2011

Info Post
Berapa ramai pemimpin pembangkang yang menjadi tamak haloba dengan bertanding dua kerusi sekali gus? (parlimen dan dun) cuba korang semua kira balik...

Dulu tuan ibrahim tuan man pernah menjadi adun jengka, dia baru sedar yang bukan mudah menjadi wakil rakyat, katanya 'ana baru jaga dun dah nak pitam, macam mana kalau jaga dua kawasan (parlimen dan dun) ana rasa ana tak mampu buat"... ini di ceritakan sendiri oleh exco kerajaan negeri pahang kepada aku.

Pada aku senang je, wakil rakyat pembangkang yang bertanding dua kerusi sekali gus ni sebenarnya tamak, mereka lah sebenarnya yang makan duit rakyat, elaun adun pun mereka sapu, elaun ahli parlimen mereka tibai. bagai mana dengan service mereka? hampehh...

Lagi satu, pembangkang sebenarnya tak ada calon, itu pasal depa bertanding di dua kawasan, tak macam bn, bn ada ramai calon yang boleh di ketengahkan, pernah tengok satu calon bn bertanding di dua kawasan? tak ada beb...

Aku harap pada pilihanraya umum nanti rakyat bijak lah menilai calon-calon pakatan...

1 comments:

Anonymous said...

pd pndapat sy, seorang individu blh bertanding 1 kawasan je..bru blh tumpu betul2 utk kebajikan kawasan yg dia jaga..kalau dh kerusi dun n parlimen pn nak disapu, payah la..