30 June 2012

Weii...!!! Ada Wakil Rakyat Main Golf Isnin Sampai Jumaat....

Hisap rokok atas green, tak ada etika punya golfer...
Ada satu cerita yang orang emailakan pada aku, cerita pasal perangai seorang adun nie yang gila main golf, aku rase dia nak ganti tiger woods kut...

Gila tak gila adun sekor nie main golf, hari isnin sampai khamis dia main golf di jakarta di sponsor oleh seorang su politik pak menteri, baliknye hari jumaat boleh sambung main tasik puteri golf club, rawang, sabtu dan ahad mungkin dia cuti, tu maklumat aku tak dapat.


Isnin main golf di kelab golf negara subang (kgns) dan hari selasa pulak dia main tropicana golf club, woii.... agak-agak la, dia buat main golf nie macam kerjaya, weekdays main golf weekend cuti...

Kau tu adun, kalau 5 hari seminggu asyik dok kat padang golf, bila masanye pulak nak jenguk masaalah rakyat di kawasan, orang pilih kau jadi wakil rakyat untuk selesaikan masaalah rakyat, bukan untuk jadi pemain golf.

Aku harap najib tak pilih lagi hamlau sekor ni jadi calon bn, kalau dia nak merajuk, kalau dia nak lompat parti biarkan, aku ada lagi gambar-gambar dia main permainan yang jarang di main oleh bangsa melayu, kalau dia cerita banyak, aku keluarkan je gambar tu, biar orang tahu bertapa ini orang memang tak boleh pakai.

49 comments:

Anonymous said...

DEDAHKAN JE..

JADI JIKA KEMUDIAN HARI DIA MASUK PARTI LAWAN DAN BERLAGAK HERO, ORANG RAMAI DAH TAHU SEBAB APA DIA TAK DIPILIH LAGI..WAKIL RAKYAT YG TAK BUAT KERJA PERLU DISINGKIRKAN!

Anonymous said...

Betul tu dedahkan je. Hamlau macam ni baik suruh main golf sampai mati je. Tak perlu jadi wakil rakyat.

Aku Love Tun Mahathir said...

Sialan Cibai punya adun.......!!!!!!!!!.
Memang keturunan bangsat adun ni....!!!!!

Anonymous said...

cepat tul melenting
mane tau ni cerita2 ke. smpai tuduh die bangsat la cibai la. takde adab

Anonymous said...

aku dedahkan laa kat sini...satim diaman tu yg dimaksudkan. dulu dia selalu kat IOI golf resort

Anonymous said...

Agak nya kubur dia boleh buat padang golf kot......Orang macam ni tak perlu oleh BN

PAS Selamanya said...

dia nak main golf hari2 ke, setiap minggu ke,setiap bulan ker..lantaklah..bukannya main golf tu 24 jam, hanya 4 jam sahaja ut kerja utk 18 lubang...lepas tu dia buat la kerja apa yg patut utk rakyat...yang kau sibuk sangat nak britahu orang tak buat kerja ni, yang kau tu bagus sangat ker? menulis dalam blog, di upah orang utk burukkan orang lain kira mcm anjing upahan menghidu taik orang...buat la cerita mcmana blogger nak terus kehidupan tanpa mengambil upah cari taik orang...

Anonymous said...

Patut la politik UMNO Selangor huru-hara. Golf pun nak dijadikan isu.

Anonymous said...

aku tak menyebelah mana2...tapi memang tak patut la (kalau betul) ...orang ashik kerja keras mendekati rakyat yang ko pi sebuk main golf meroyan apa ke hal...takde kerja ke apa....minat2 pun dah tengah waktu nazak genting ni...pi lah buat kerja...ni aku tengok lesu je kat selangor.....pucuk pimpinan atas yang kuat kerja.....kenapa kena ada projek baru boleh kuat kerja ke....tau lah selangor dah susah cari makan........
Jadi siapa yang berkenaan dah ada orang tegur ni...ambil lah iktibar...orang tegur tandanya sayang...kalau dah takde orang tegur ...dah tak guna lah nak jadi ketua...ko jadi ketua kampung lagi baik...boleh ke tidak nak main golf tiap2 hari

Anonymous said...

ok la tu...orang dah tegur, maknanya nak tolong ko la tu. jadi jalankanlah tanggungjawab sbg wakil rakyat..lebih baik penyokong sendiri yang suarakan rasa tidak puashati daripada puak2 pembangkang..bayangkan kalau puak2 pakatan yang bangkitkan cerita ini lebih awal? lagi haru kan? tak pasal2 sampai PM kena makihamun oleh pencacai2 pakatan..

Anonymous said...

bagus det...kalau kau nak tau org2 yg sng lompat parti adalah org2 mcm ni la. langsung xde smgt melayu. langsung x berjiwa rakyat. sorilah org UMNO xleh terima org mcm ni. kalau pakatan lainlah...

Tukang Komen said...

Si Satim salah tafsir bila Najib suruh turun padang dia ingat padang golf.

Anonymous said...

Harap-harap pada PRU 13 ni si mangkok hayun ni tidak dicalunkan,kannya apa senang sikit dia nak main golf,bila tak dicalunkan bolih la main puas-puas

Anonymous said...

Dalam hidup kita apa pun yang dilakukan secara keterlaluan akan mendatangkan musibah...

Awek Stylo said...

UMNO akan menjadi sebuah parti yang tidak boleh di percayai lagi. Visi dan Misi calon yang mengamalkan rasuah hanya manis di bibir shj demi matlamat mereka tercapai. UMNO akan runtuh di makan anai-anai dari kalangan ahli-ahli yang tidak lagi bermoral, yang sanggup melihat keruntuhan perjuangan org Melayu dahulu demi mempertahankan bangsa, agama dan tanah air.

Kamal said...

HAha rakyat didahulukn dah xbleh pakai lg.. Kasi tukar..

Anonymous said...

ntahnya bro..kasi dedah je..atleast rakyat tahu siapa dan macam mana perangai dia...tp bagus gak lu bro... terbaik la lu.. kita jangan sembunyikan perangai depa ni walaupun dia org umno bn...... baru rakyat percaya pada kerajaan ni..bukan salah rakyat kalau depan mereka semua nampak mcm tak betul je..mesti la depa marah..mcm lahabau seekor ni... nak jd mb ka lu kawan??chittt podahh!!

Anonymous said...

Kesian satim yg kena....rasa gambar tu aku kenal....bkn satim tp YB Perak kwn baik Zambry 786.... Cuba perhati betul2....aku rasa le... Perhati le betul2....

Anonymous said...

Kesian satim yg kena....rasa gambar tu aku kenal....bkn satim tp YB Perak kwn baik Zambry 786.... Cuba perhati betul2....aku rasa le... Perhati le betul2....

Anonymous said...

Singkirkan aja orang-orang seperti ini. Mereka-mereka inilah yang membuatkan orang menyampah dengan BN disaat-saat genting begini. Kalau hebat sangat main golf tu sampai jadi pemain dunia tu tak apa juga. pigila.

Anonymous said...

Time dia main golf korang sibuk ambik gambar, time dia turun kawasan bertungkus lumus selesaikan masalah rakyat kenapa korang tak nak highlite? Ini le blogger pecacai paling lahanat...

caddy said...

la apa nak gaduh. satim ni kan memang ADUN Kawasan padang Golf.

so tiap hari dia kena lah turun tengok padang golf yang jugak kawasan dia.

kecoh la lu bro

Anonymous said...

Main golf tak apa asalkan tanggungjawab sebagai ADUN tetap dijalankan...tapi kalau lupa tanggungjawab kerana gila main golf, baik gugurkan saja dalam PRU akan datang....

Anonymous said...

Orang cam ni yang menjahanamkan Umno dan orang Melayu.....

Anonymous said...

main golf je...bkn main pompuan pn...yg sorg tu main pompuan rilek je...

Anonymous said...

Macam ini ke rupanya Winnable Candidate? Hancusss lah UMNO. Mana perginya pegawai2 Intelligence dalam PMO, apa tak buat kerja, atau buat bodoh je. Kita harap Ds Najib buka lah mata, jangan jadi Tun Tdo dan menerima nasib yg memalukan sama. Spesis2 langau ini yg menjadi duri dalam daging sudah harus disepak teranjang sekarang. Tidak ada kebaikan untuk di simpan dan menjadi biawak. Harap Ds Najib tegas dan berani demi agama, bngsa dan negara.

Anonymous said...

Terbaek bro...!

Anonymous said...

dia main golf tak pe... jangan jadi yb yang sorang tu suka main lubang itu...tut.

Anonymous said...

Dah itu cara dia beriadah, apa salahnya. Takkan le nak suruh dia pagi petang, siang malam mengadap rakyat saja. Adun ni pun manusia biasa juga. Elok lihat juga apa yg dah dia buat di kawasan. Kalau setakat tenguk dia di padang golf, apa punya klas blogger? Takat jadi blogger upahan saja la.

Lagipun belum tentu korang yg komen di sini lebih byk jasa dari dia. Lebih baik cermin diri masing2.

BUDAK BENTENG said...

Mohon jangan berperang sesama sendiri. Kita perlu bersatu. Kita sedang mengadap pilihanraya. Kita perlu menjaga kawasan dan negeri kita masing masing. Jangan attact rakan rakan kita di negeri lain. Kesian mereka yg bekerja keras untuk menguatkan umno di negeri mereka tetapi blogger umno dari negeri lain sabotaj dengan menyerang peribadi pemimpin umno dinegeri itu. Mohon saudara pertimbangkan untuk tidak mengeluarkan cerita negetif. Sekiranya perkara ini berterusan saya bimbang akan ada tindak balas dari blogger negeri berkenaan untuk menyerang umno negeri saudara pula. Harap pertimbangkan dengan sebaik baiknya. Kita perlu bersatu. HIDUP UMNO....

Anonymous said...

teman orang perak tau sapa yg komer maksudkan, kalau kata dia tak kerja memang spesis aljub ler jawabnya, main pakat tuduh jer...dia sampai kehujung hutan banang pun turun yg ko kata tak kerja mengabihkan masa padang golf tu nampak macam ada calon berbayor ker pulak, tanya dia sendiri berapa banyak tok batin yang dia kenal dan bermalam dalam kampung yang letaknya di ulu kampung

so jangan main serkap jarang, nak tunjuk sangat ker yang ko handy cap zero... banyak cara lain, tarak ingat ka selangor tumbang, lagi mau cerita hebat, lagipun kalau nak main golf kasi dia main la, tang mana lu sakit? itu hamlau tutuh belakang orang balun made in China dan sikhalid gaygap dan khalid gereja lu orang tak mau tunjuk kuat ma...

so temAn rasa elok la jangan cari sebab mau kasi laen orang jatuh sebab main golf! sikit ingat la kawan semalam dia satu hari duduk di pejabat dun tak nak pulak korang cerita... jadi teman ingat kalau mau cakap sapa orangnya kasi sebut nama lah jangan main tembak jer...

sori bro, teman panas telinga bila banyak bertanya! banyak keja lain lagi penting dari buat cerita bikin org gado... tak kan dapat upah kasi malu org bro!

Anonymous said...

DET saya nak tny siapa bg maklumat pada ko?saya kenal ADUN ni..ADUN kt perak..ADUN kawasan saya..sy kenal dia..sy tau apa keje dia dh buat kt kawasan saya..dulu dorg tuduh dia gado dgn MB perak sbb dia nk jwatan tu..sedangkan dia xbuat..sy harap DET dan rakan2 blogers lain cek dulu sblum post..boleh semak blog adun ni..apa khidmat dia dh bg pada rakyat DUN slim..adat jadi pemimpin mesti kena fitnah..klu dia main golf dlm 4 jam..dan dia ada mas slpas itu utk melawat kawasan..saya kenal dia sbb dia ADUN kawasan saya

BALDU SENANG said...

GULUNGAN ORANG LEMAH FIKIRAN

Anonymous said...

Tu la sebabnya. Jgn kejar dia masa main golf saja, kejar jugak masa dia masuk kawasan jumpa rakyat. Baru le blogger A. Ini blogger paparazzi.

Anonymous said...

Tu bukan gambar satim...tak sama langsung...satim memang main golf tp taklah sekerap mcm tu....tak baik buat fitnah beb...

Anonymous said...

Nanti aku dedahkan YB2 UMNO dari Selangor pulak yang taik golf. Punya la ramai YB UMNO Selangor yg lebih teruk, termasuk berulang alik main golf ke Indonesia siap simpan kedi di Jakarta. Aku nampak YB ini le yang dipuji oleh blogger ni. Piiiraaahhhh!!!

Anonymous said...

Selangor paling banyak padang golf sebab YB UMNOnya rata-rata main golf, siang dan malam. Itu pasal banyak golf course di Selangor ada lampu.

Anonymous said...

satim tak kuat main golf??? nak aku tunjukkan??

Anonymous said...

Zin Badak SU UMNO Selangor tu pun taik golf jugak weh oiiii!!!

Anonymous said...

uiiii...mcmana nak tawan balik selangor nie? yb nya byk gila golf?? angan2 mat jenin le ajer. aku undi pas ler...

Anonymous said...

NASIHAT SAYA, ELOK LE DELETE AJE ARTIKEL NI. NANTI PERANG SESAMA PARTI ANTARA NEGERI PULA.

Anonymous said...

yb umno gila mcm2. jom ubah!!!!

Anonymous said...

Apa le jasa penulis blog ni klu nk dibanding dgn YB ni? Pegi le tgk keroje dia di kwsn. Teman tau sgt cara dia keroje. Klu takat round pdg golf ambik gambor mcm spy peh tu ngadap laptop ketuk cerita bodoh, peh tu sms no akaun pd org tertentu...mudah sgt keroje blogger mcm tu weh. Apa jasanya weh blogger mcm tu? Dpt ke nambahkan undi? Ngorangkan lagi ade le. Pikio cara lain nk cari makan le weh. Nnti kembong perut anak bini mkn duit haram.

ASHAMSURI said...

jgn mcm tu..tiap2 Selasa dia bukak Klinik Rakyat utk dengar masalah kawasan dia. abih semua kwsn org asli dia round..leh dikatakan dia kenal hampir kebanyakan rakyat dlm kawasan dia. main golf tu hobi, xsemestinya nak main golf kene terror..jgn gaduh sesama sendiri lebih2 lagi PRU dah dekat ni..

Anonymous said...

Apa apa pun aku puji korang semua kerana masih boleh pertahankan parti korang kecuali ada sekor terselit suruh ubah..
Apa apa pun kita bersangka baik dulu .... kalau ada mana mana pemimpin BN terutamanya dari UMNO yang tak senonoh ... eloklah rakyat maklumkan kepada pucuk pimpinan terus...kalau boleh minta ditukar next PRU

aku pun kaki golf .. tp bukan ADUN ...xixixixixixi

Anonymous said...

Memang satim diman, apa nak nafi lagi. Masa sy main kat Jakarta sampai ada kedi tanya kenal atau tidak dengan Bapak Satim Diman. Kata kedi itu lagi bapak satim deman memang kerap berkunjung ke golf club mereka dan mempunyai kedi istimewa.

memalukan saja

Anonymous said...

LAHABAU PUNYA ORG...!! JGN CALON DIA LAGI..KALAU DIA TERPILIH JGN UNDI DIA..

Anonymous said...

I've been exploring for a little bit for any high quality articles or blog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this web site. Studying this info So i'm
glaԁ to express that I have a veгy јuѕt гіght uncanny fеeling I came upon еxactly what Ι neеded.
Ι such a lot surelу will make certaіn tο do not disregаrd this ѕite and proѵides it a glance regularly.


my web-site ... Same Day Payday Loans

Anonymous said...

I know thiѕ site provides quality basеd poѕtѕ and
adԁitiοnal data, is theгe any other website ωhich offeгѕ such dаta in qualitу?


Alsο vіsit my blog post: payday loans