Breaking News
Loading...
July 30, 2012

Info Post


Dibawah adalah ayat-ayat cercaan lim kit siang, ahli-ahli dap dan gerakan sewaktu berarak meraikan kemenangan mereka di kuala lumpur pada 11, 12 dan 13 mei 1969, ini bukan aku buat sendiri tapi aku ambil dari laporan mageran... 

1. Menggunakan slogan “Malai-Si” yang membawa maksud “Mati Melayu”.

2. “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” – 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.

3. “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”– 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.

4. “KL sekarang cina punya” – 11 Mei, Jalan Changkat Dollah.

5. “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.” – 12 Mei, Jalan Tunku Abdul Rahman.

6. “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…” – 12 Mei, Jalan Khir Kampung Baru.

7. “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” – 12 Mei, depan Balai Polis Jalan Pudu.

8. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!” – 12 Mei.

9. “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…” – 12 Mei, Jalan Canvel.

10. “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.” – 12 Mei Jalan Bukit Bintang.

Kerana provokasi-provokasi yang didalangi oleh Lim Kit Siang inilah dikatakan telah menyebabkan peristiwa hitam 13 Mei 1969 dahulu. Jika dilihat pada kenyataan-kenyataan itu, padanlah ramai pemimpin-pemimpin DAP yang sensitif dan mahu menutup sejarah ini serapat-rapatnya.

3 comments:

Anonymous said...

ada cina taxi DAP bukan main mulut mcm mesin gun, hati sakit sungguh nak sekeh takut kan dia belasah, ada ka dai panggil Tun M khinzir, malah Anwar pun dia panggil anak khinzir, yang buat berderap hati sampai nak maki saya pun ada, ada ka cina tu panggil polis tu anjing masa tu ada roadblock (kes) bukan suka suka nak buat pun area kawasan saya tu, aduii dah tahu polis tu semua melayu dlm bulan puasa lagi, cakap anjing, geram sungguh. Kita ni melayu tak kira apa parti politik kalau ada bangsa asing begitu celupar mulut sampai ke anak khinzir, khinzir anjing pada bangsa kita tak ke kita nak tunggu dan lihat senyum sinis, terima bulat bulat, nampak sangat makin kurang ajar cina dap ni, tak tahu hormat bangsa, kalau kita terkeluar sikit perkataan dah berdemo, berbalah, tegang urat. Nasib malang sungguh orang melayu yang makin hilang jati diri dan tahap paling low level sebab kuasa politik, dulu tak mcm ini sejak awal 2008 dah makin celaru perangai kaum melayu yang bukan bukan, silap jalan terhantuk dahi baru tahu sekrang boleh lah ketawa terima apa saja mereka cakap, tapi bila dah berkuasa natijahnya kamu tela sendiri orang mcm ni akan dibaling tahi kerana terlalu pentingkan kaum komunis ini. Berpada-pada nak memberi tapi bukan sampai jadi keldai atau lembu ditarik hidung.

Anonymous said...

kalau berani cakap lagi lah sekarang kita tgk sapa yg putus kepala dulu....

Anonymous said...

klu aku ade dlm taxi tue..confirm bertumbuk punye..aku mmg paling benci cina babi mcm tue..sial punye cina babi!!!