Breaking News
Loading...
August 20, 2012

Info Post

USTAZAH ABBY
sekadar pandangan...
Alhamdulilah. Abby, Aishah, Dayang Ku Intan dan lain lain wanita yang bukan artis kerana telah berhijrah dari tidak menutup aurat kepada menutup aurat.
Penulis ingin menasihati keluarga dan diri sendiri bahawa menutup aurat adalah sebahagian sahaja yang di tuntut oleh Islam. Islam juga menuntut penganutnya sembahyang 5 waktu (minimum), bayar zakat, tunai haji, berbuat baik, bersikap adil, menjaga aurat mulut dari mengeluarkan fitnah dan menjaga aurat teliga dari mendengar fitnah dan banyak lagi.
Marilah kita semua mendalami ilmu agama dahulu, membaca danmemafami AlQuran dan mengenal Allah serta Rasullulah. Jom kita isi dada dengan ilmu Allah sebelum kita terlibat di dalam ceramah.
Untuk pengetahuan ramai, menuruti sebuah blog, Tok Guru Abdullah Saamah juga bukan calang-calang tinggi kelayakannya kerana beliau telah berguru di berbagai tempat antaranya, Pondok Berangan, Pondok Pohon Durian Jahar, Pondok Bermin, Pondok Hj.Ismail Tok Som, Pondok Pujuk Dusun Belaga dan akhirnya di Mekah di mana beliau berguru dengan empat orang guru selama 12 tahun. Tempoh pembelajaran beliau di kesemua pondok-pondok tersebut termasuk Mekah adalah melebihi 27 tahun.
Penulis rasa Abby dan geng masih berselebreti tetapi di pentas yang lain sahaja.
Published with Blogger-droid v2.0.6

13 comments:

Anonymous said...

bukan bergurunya yang 27 tahun,tapi hasilnya jadi orang macam mana,kenapa masih boleh dikudakan umno kew,..

Anonymous said...

ko tanya org hasil 27 tahun tu..tapi ko dikudakan sapa selama beberapa tahun berguru ngan nik najis..PAS? Parti banggang tu atau PKR? parti kelirukan rakyat tu..aljuburi? nanti ko pun dijubur oleh sinua atau nik najis kaki kelentong dan kaki tido tu hasil dari mastubarsi dia ngan sinua aljuburi tu..ptuii. Petualang bangsa dan agama ko ni.. Ini blom cerita pasal korang ngan bhai sekor tu..

Anonymous said...

nak tanya sikit...saya keluiru maksud seorang kawan...kepala memang di tutup......tapi lubang buka juga....sapa leh jelakan... apa kaitannya yeeee...

Anonymous said...

salam aidil fitri untuk penulis:

Fatwa Ustaz TG Abdullah Sammah telah dibayar sebanyak RM2juta seminggu selepas mengatakan Haram mengundi DAP.

Rupanya ada udang sebalik batu, ada ganjaran sebalik fatwa.

Semalam menjelang Aidilfitri, himpunan MCA meluluskan resolusi Menentang Pelaksnaan Hukum Hudud, sila rujuk

http://karatijau.blogspot.com/2012/08/inilah-tamparan-bagi-pimpinan-umno.html

Secara jujur dan tanpa kemunafikan, sila nyatakan pendirian saudara tentang MCA ini. Juga minta TG Abdullah Saamah membuat ulasan berkaitan resolusi MCA ini.

(Sila buat ulasan tanpa ada sifat munafik dalam hati atau miskin iman.)

Joyah Tak Jongang

Anonymous said...

Joyah tak jongAng tapi bangang,
Kau ingat TG Abdullah tu mcm TG Nick Ajis kau yg dirasuahkan pakej umrah..
Sejarah parti DAP dah dibuktikan sememangnye mereka2 ni anti Melayu & Islam..tu sebab orang2 Melayu nak eratkan perpaduan Melayu Islam..tapi TG Nick Ajis kau sombong,bongkak & riak..tolak salam perpaduan UMNO..Cuba la fikir luar dari kontaks politik kepartian..
Jangankan DAP...MCA & MIC pun tak berani angkat muka..

Anonymous said...

nik ajis tidak setaraf dengan ulama muktabar seperti imam as syaffie,imam maliki,imam hanafi dan imam ahmad hanbal atau hambali.janganlah anda talibarut pas sangat2 memuji nik ajis imam politik itu.mana kitab2 hebat nik ajis?ada?berapa banyak dah kitab nik ajis sebagai kitab2 rujukan umat islam?

Anonymous said...

To anon 806 dan anon 826
From Joyah Tak Jongang

JAngan tunjuk bodoh yang diwarisi dari orang tua korang. Biarlah mereka terus maju dengan kebodohan mereka dan kau bersisa kepada korang, simpan lah sedikit untuk anak cucu dan mungkin ada beal kebodohan untuk cicit korang.

Perbahasan aku tidak meujuk kepada TG Nik Ajis.

Isu yang aku utarakan adalah tentang MCA yang beriltizam menentang hukum Hudud

Link page pun dah aku berikan

KeBangangan diUtamakan,
Kebodohan diDahulukan

Dulu Kini dan selamanya Bodoh

"Janji Bodoh" diTepati

UPSr epic failed




Anonymous said...

jangan salahkan tg nik aziz je.... Pentaksub2 dia la yang menyebabkan dia semakin jauh.... sehingga tak terpikir untuk berundur dan menghabiskan sisa2 usia beramal...

Anonymous said...

aku rasa sekurang2nya kerajaan sehingga sekarang masih dapat mengekalkan perlembagaan islam agama rasmi dan memartabatkan melayu dan pribumi....Walau pun memang sudah diketahui bangsa2 lain tidak akan pernah setuju kepada islam apalgi hudud dan kini bilangan mereka semakin ramai... Masjid disana sini dan rakyat tidak dizalimi dari melakukan ibadah nikmat yang tuhan berikan...
Aku rasa pemimpin persekutuan tidak pernah mendabik dada merekalah yang alim, arif dan terpuji dalam hal agama. Tetapi mereka mendengar kepada ulama2 dan bijak pandai agama.... Tentunya mereka tidak melayan ulama politik yang menggunakan hudud sebagai propaganda yang mana negeri2 yang dikuasai pon tidak nampak bayang perlaksanaannya... Tambah pula bersekongkol dengan pihak yang diketuai oleh orang2 yang ternyata rosak akhlaknya dan kafirin yang akan sedaya upaya menjadikan malaysia tercinta ini republik... Dimulai dengn menanam rasa benci kepada raja2 melayu...
Akhir kata kalo budi bahasa tu masih macm sial tak payah la kononnya nak hudud.... Pegi bersihkan dulu hati dan lidah tu....

Anonymous said...

Kalaauu dh umno..mmg xblh di tegur...sbb tu jd bodo lebih pada lembu lg...

Chambers said...

Joyah tak jongAng tapi bangang, Kau ingat TG Abdullah tu mcm TG Nick Ajis kau yg dirasuahkan pakej umrah.. Sejarah parti DAP dah dibuktikan sememangnye mereka2 ni anti Melayu & Islam..tu sebab orang2 Melayu nak eratkan perpaduan Melayu Islam..tapi TG Nick Ajis kau sombong,bongkak & riak..tolak salam perpaduan UMNO..Cuba la fikir luar dari kontaks politik kepartian.. Jangankan DAP...MCA & MIC pun tak berani angkat muka..

Anonymous said...

Another benefit for a secured loan could be the fact that the relation to its payments could possibly be
set for up to a decade super real but it genuinely will rely on the way you
complete the approval as well as existing the specific assisting documents.

Anonymous said...

"Over my dead body" tu datang dari MCA ka DAP. Sebab MCA tu BN dan DAP tu BOS PAS, UMNO pulak yang salah besar.

Ini menunjukkan bertapa bangan dan bengongnya penyokong Nik Aziz beri komen.

Boleh jatuh talak 3 budak hingus ni.