Breaking News
Loading...
October 13, 2012

Info Post


Kumpulan mahasiswa Islam mendesak Majlis Syura PAS mengheret bekas timbalan presiden parti itu Nasharuddin Mat Isa ke tribunal hisbah kerana kenyataannya tentang kemenangan Islam sebelum ini.

Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) Syis Abdul Kadir mendakwa, kenyataan Nasharuddin bahawa "kemenangan Islam tak pernah dibantu orang kafir" mencemarkan nama Islam dan memberi tanggapan buruk kepada kepimpinan Islam.

"Tegasnya saya mendesak agar Majlis Syura PAS membawa Nasharuddin ke tribunal hisbah di atas kesalahan yang dilakukan serta memberi hukuman sekurang-kurangnya digantung keahlian PAS. 

5 comments:

Anak Lenggong said...

woii..budak pegi habiskan dulu pengajian tu laa..mak bapak ko dok harapkan ko keluar daripada University sebagai saorang siswazah bukan sabagai saorang perosak bangsa dan agama..kencing belum lurus nak bercakap pasal politik la konon..dah bijak sangat..

Anonymous said...

belajar pun emak bapak yg tanggong lu sapa ha... mau tegur ustz nasa dia cakap ada betul nya aku sokong penuh ustaz nasa zaman nabi untuk kepentingan umat islam tapi sekarang kerana politik untuk secebis kuasa dan keputra jaya umat islam ditindas dan dihina zaman nabi ini yg nabi tak suka sebab itu nabi mohamaed ambil pedekatan supaya berbaik dengan org kafir bukan saperti pas berbaik dengan org bukan islam untuk menjatuhkan kerajaan islam yg ada dan cuba menjadi hero dalam pakatan untuk menghina islam.woi budak hingusan belajar lagi macam mana nak hidup untuk masa depan lu.

Anonymous said...

Budak dah cerdik karang dah.

Dah dapat hidu Barua dan balaci UMNO kat parti PAS.

Yang masih bodoh, mereka-mereka yang mata duitan dan gilakan jawatan dan kuasa je.

Anonymous said...

Barua apa... dia anak didik arwah ustaz fathil noor..

Anonymous said...

anon 3:14 pm..ko patutnya boleh menerima teguran/pandangan yg diberikan..bukannya tuduh sebagai barua/balaci umno..fikir sebelum buat fitnah..apa pimpinan pas dah sempurna ke..dah x boleh langsung ditegur ke..kena ingat..ahli pas belum semestinya masuk syurga..