Breaking News
Loading...
October 3, 2012

Info Post


Blog MIK ingin menterjemahkan bebarapa soksek-soksek yang kini semakin kuat bunyinya di Putrajaya.

Ulang semula pembuka bicara diatas tadi.., “keluar mulut harimau…, masuk pula mulut buaya…”. Demikianlah nasib yang melanda pegawai pegawai atasan kerajaan ketika ini setelah Ali Hamsa mula bertugas.

Tak sampai pun tempoh setahun, malah belum pun setengah tahun. Namun semakin kuat angin yang meniup menceritakan tentang tindak tanduk, tingkah laku KSN yang baru ini dikhuatiri akan membuatkan kakitangan kerajaan meluat dengan BN dan tidak mustahil berpaling arah…, sebagai protes!

Kasihan sungguh nasib YAB Datuk Seri Najib.  Bersusah payah membuat pilihan untuk mendapatkan calon yang sesuai bagi jawatan KSN yang sangat penting ini. Malah difahamkan pemilihan Ali Hamsa adalah pilihan Najib sendiri.

“Tan Sri Dr Ali…, he was hand picked by our Big Boss..” itulah kata kata seorang pemimpin kerajaan yang namanya tak perlulah disebutkan.

TETAPI kenapakah Ali Hamsa tergamak untuk mengkhianati kepercayaan dan amanah yang diberikan oleh Najib..?  Apakah agenda KSN yang baru ini…??

Kenapa Ali Hamsa seola-olah tidak mahu berterima kasih dan bersyukur dengan perlantikannya itu? Alangkah eloknya jika beliau lebih banyak membantu Najib dan bukannya menyusahkan PM kita itu…

Cerita lanjut klik sini.

1 comments:

Anonymous said...

Mamak ni punya pasal orang PTD tak mau sokong bn, mamak ni punya pasal orang susah nak naik pangkat, apa la najib angkat mamak tongkang ni jadi KSN... gua tak paham