Breaking News
Loading...
November 12, 2012

22 comments:

Anonymous said...

gmbr tunjuk najib.
gmbr tunjuk crowd takde ke...
lepas ni satu malaysia muntah darah sb felda.
setakat dagangan jam 1115 td...saham FGV jatuh ke 5.70...mcm biasa,KWSP biawak hidupkan.....

bodo bukan...taknak buat isu ke

Anonymous said...

Pasaran Saham memang sejak kamu belum lahir dulu beginilah ada turun naik sebab itu namanya pasaran saham.

Kalau takut simpan je duit dalam Tabung Haji atau ASB...psssssst ini pun Kerajaan yang jaminkan.

ADA saja nak cari kesalahan kerajaan, SIKIT pun tak terfikir nak berSyukur. Dasar semua perangai 'Anakku Sazali"...simpati dengan orang Melayu macam ni...

Kalau tak ada kerajaan entah apa jadi...

Anonymous said...

anon 11.25

gambar pertama tu bukan crowd ka n nasihat saya usahlah doakan kegagalan orang2 yg berusaha. dengki namanya tu.

Anonymous said...

anon 1

fikirkan satu perkara yang boleh membantu orang felda menjana pendapatan selain daripada bergantung pada hasil ladang. sama-sama lah kita menyumbang ke arah kebaikan bersama. tuduhan sebegini menunjukkan kebencian yang melampau. ia takkan membawa hasil sampai bila-bila. ibarat melukakan hati sendiri. keluarlah daripada kepompong itu. bersama kita bergabung menolong sesama insan.... bukan bertelagah.

Anonymous said...

anon 1125. 1st gambar lagi dah tunjuk crowd buta ke? Dah namanya saham, kadang naik kadang jatuh, biase la, saham mak kau je yg tak jatuh kut.

Anonymous said...

11.25 NI DAH BUTA MATA DAN BUTA HATI.....CUBA BAYANGKAN JIKA TIADA FELDA BAGAIMANA DENGAN NASIB BANGSA MELAYU..TENTU MEREKA TIADA HARTA....TENTANG SAHAM TURUN DAN NAIK ITU ADALAH LUMRAH PERNIAGAAN...CUBA JADI MANUSIA YANG BERSYUKUR SIKIT DAN CUBA KAMU FIKIRKAN APA JASA KAMU TERHADAP BANGSA DAN NEGARA....AKU RASA SEBESAR ZARAH PUN TIDAK SMPAI JASA KAMU TU....JANGAN JADI TIKUS BAIKI LABU.....yg ikhlas MAMAT

Anonymous said...

Budak Uitm diimpot sebab nak ramaikan majlis. Budak Uitm dipaksa hadir. Aku cakap kat makcik aku, jgn terkejut satu hari nanti dia nak pergi menoreh, tengok2 ladang dia dah kena pagar, terus terdiam. Lagi satu, apa yg dikecohkan pasal duit 5 ribu tu, nak bawa kemana. Lagi satu, istihar dpt rumah, tapi kena bayar. Jgn tertipu lagi, sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna. Umno dah guna seribu macam penipuan nak senaraikan felda, mungkin ada maksud tersirat.

Anonymous said...

Memang umno manupulasi, tengok ramai warga felda yang dapat dari Suami, Isteri(kecuali kawin dua) dan anak2, kalau dapat kat PR, contoh terbaik selangor, apa yang boleh jual, jual jual, siapa yang dapat......

Mama Carrie said...

Ape hal anon 8:53 ni. Bengkaknye hati dia. Dah lah bengkak, itam pulak gamaknyerr, busuk hanyir!!!! Nape? Hang x dpt 5k tu ke? Jeles? Laaa... Napelah kau x dilahirkan anak FELDA. Org senang2 dpt 5k, kau? tulis komen lepas geram. Tuduh sane sini, salahkan semua org. Hishhh manusia jenis ape kau ni? Bersyukurlah kau dpt duk kat M'sia ni. Kalau x puas hati, bungkus je kain baju tu, gi lah Indonesia ke, India ke, Bangladesh ke, Syria ke. Hah baru kau tahu ape makna kesyukuran... Bangang punye maknusia. Buat habis boreh aje kau duduk kat M'sia yg aman ni. Org2 mcm kau ni hanya layak kat tmpt2 yg bergolak je sbb hati bebal dan busuk hati. X boleh tengok org lain senang. Dasar manusia yg tak tahu bersyukur. Porrahhh... Cit....

Mama Carrie said...

Ape hal anon 8:23 ni. Bengkaknye hati dia. Dah lah bengkak, itam pulak gamaknyerr, busuk hanyir!!!! Nape? Hang x dpt 5k tu ke? Jeles? Laaa... Napelah kau x dilahirkan anak FELDA. Org senang2 dpt 5k, kau? tulis komen lepas geram. Tuduh sane sini, salahkan semua org. Hishhh manusia jenis ape kau ni? Bersyukurlah kau dpt duk kat M'sia ni. Kalau x puas hati, bungkus je kain baju tu, gi lah Indonesia ke, India ke, Bangladesh ke, Syria ke. Hah baru kau tahu ape makna kesyukuran... Bangang punye maknusia. Buat habis boreh aje kau duduk kat M'sia yg aman ni. Org2 mcm kau ni hanya layak kat tmpt2 yg bergolak je sbb hati bebal dan busuk hati. X boleh tengok org lain senang. Dasar manusia yg tak tahu bersyukur. Porrahhh... Cit....

Anonymous said...

Alhamdullilah lahir dari generasi Felda (utk pengetahuan anon bongok 11:25 & 8:23pm, inilah jasa UMNO, takkan UMNO yang usaha bangunkan Felda, kemudian UMNO nak jual pulak!!!!). Kalau lahir jadi peserta Ladang Rakyat atau generasi Ladang Rakyat, jangan katakan durian runtuh, elaun bulan2 RM200 pun belum tentu boleh dapat. Yang pasti dapat penyokong2 hamPAS je, kalau ko jadi penyokong BN dalam Ladang Rakyat, alamatnya makan ulam pokok getah je la hari2.....

Anonymous said...

Bodoh suma pencacai Najib nih.

ada hati nak kata org tak tahu ttg saham.

cukup satu benda jak aku nak bagi tahu bewak2 UMNO nih,

Apabila sesuatu entiti itu didagangkan pada papan dagangan BSKL (KLSE), maka entiti tersbut akan tertakluk kepada sistem pasaran terbuka.

Nak tahu betul kah tidak serta kesan2 dari tindakan bodo 1 Mehsianih, pegi rajin2 membaca dan belajar, bukan rajin2 mengelap air liur di dagu jak!!!

Anonymous said...

x bleh blah la komen pebcacai omno ni..asik asik TAK BERSYUKUR,x sokong krjaan boleh bgkus pg ngara lain....
woiiii..lu ingt msia ni umno yg punyo ko...ini negara rkyat yg punyo.....
sekiranya parti lain yg tdbir msia...korang nk blah ke ngara lain x????bodo punya statment laaa..ini mcm org pon ade ke....stakat ini ja mentaliti pencacai umno???bodoh tahap gabann..

belang said...

bila saham felda didagangkan bukannya entiti perniagaan itu dicagarkan tetapi capital atau pasaran modal dikembangkan. Perlu juga diingat felda tidak mempunyai kuasa keatas tanah perneroka2 kerana hanya tanah bernaung dibwh felda global shj dianggap sebabgai aset dn boleh dicolleralisedkan. Mentaliti jumud dan kurang yakin diri sendiri ni mmg byk dlm pembangkang terutamanya pas.Semua org tgh buat economies of scale, strategic acquisition utk betterment of product tapi suku2 pembangkang ni asyik suruh peneroka jd pengait sawit jer dan menghasut supaya felda jgn berkembang utk capture industri hiliran. Pandai ilmu fekah tp bodoh mentadbir mmg lingkup dan merugikan rakyat, contoh2 projek pas jelas; kambing la, lembah sireh la, ladang rakyat la, kohilal la dan byk lagi. Yg tak rugi cuma tabung derma jer. Niat pas bkn tak bagus tp org yg melantik pentadbir tu tak berakal dan jurang siuman. Jadilah jenis bangsa yg merugi.

Anonymous said...

kpd anom 11.25....usah resah dan gelisah tntg felda ya....sibuk2 apaa baranggggg....smua idea ko tu idea yg low classs....mcm ni je laaa...kmi tatp beri undi pd BN,fmily aku ada 8 pengundi....jgn bimbg...1 undi pun PR xkan dapt dri kami...kim slam je la....teruskan lah lawak mu ituuuuu...

Anonymous said...

mung mmg bangsat. ank haram anugay. jgn sebok hal org. ko yg bg mkn makcik ko ker. makcik ko ko bole kelentong. org lain xleh.. mck ko diam sbb dlm hati dia geram kt ko yg bodoh mukarrab mcm nizah. klo bole dia nk maki je ko ni mvm ank haramjadah..tpi csmpi hati. ank derhaka lo ni. dgn org tua xhormat. makbapk ko tenntu xajor..

Anonymous said...

Baru tau takat ni jer.......

Anonymous said...

Ko lg bodoh lah......memang lah rakyat yg punye.tp kena ada pemerintah nk mentadbir.cm kt kg ada ketua kg......ko hidup susah.pasal ko malas.tau kawin buat anak jer.duit tk reti cari.
Nk soh tok aji kepala lekuk dgn kaki sontot pulak memerintah.memang haram jadah jd msia nie.negeri kecik conet pn haram jadah jahanam.ni nak jg negara.udah ler.tu salah nie salah.tp bantuan serbat gak.br1m serbat gak.bg anak bini mkn......

Anonymous said...

Memang bukan UMNO punya... Tapi apa yng dkecapi adalah semangat perjuangan ahli2 umno... Negara membangun islam dan bangsa terjaga.... Kalo stakat pakai mulut tu salah ni tak betul... Tu kafir ni munafik... ramai rakyat boleh jadi menteri.. Yng penting pandai cakap pandai debat...

Anonymous said...

salam saudara semua. sy mahu kongsikan satu perkara.mungkin kamu pernah melihat atau mendengar propoganda samada di fb atau disurat khabar suatu masa dulu dan masih berlansung sehingga saat ini, iaitu pertelingkahan diantara syed mokhtar al bukhary (billion melayu) dan Robert kuok (billion cina) mengenai roti gardernia (seperti yg di laporkan)katanya syed merampas gardenia drp Robert dgn pengambialihan syrikat induknya. oleh sebab itu Robert menubuh satu jenama baru iaitu Massimo dan menggesa org cina memboikot gardenia. kesannya kebetulan sy pernah menjadi juruwang di salah satu pasaraya terkemuka di negara ini, mulai dari itu org cina da tk beli gardenia da.nah betapa rasisnya dalam hati mereka tetapi pas masih sanggup bekerjasama dgn DAp semata2 mahu menjatuhkan bangsanya sendiri.

Anonymous said...

Ha..ha..ha..I like...

anon 11.25 tu ingatkan crowd tu cow...tu pasal tak nampak he..he..he

Anonymous said...


anon..8:23 PM.. apa bukti yang mengatakan semua ini dimport dari pelajar2 UITM..kalau tak tahu dan tak ada bukti jangan bercakap..semua yang hadir adalah golongan felda dari pelbagai peringkat.hidup jangan nak menabur fitnah sangatlah tuhan marah..dari pada tak ada dosa dah bertambah-tambah pula dosa.