Breaking News
Loading...
February 25, 2013

Info Post


1. misuari dendam dengan kerajaan malaysia kerana menangkapnya dulu.

2. misuari tahu kerajaan malaysia ada simpan dokumen dan surat perjanjian sultan sulu dengan syarikat hindia timur

3. misuari tahu filipina masih berselera keatas sabah.

4. misuari tahu besar imbuhanya kalau sabah kembali kepada filipina dia dan sultan sulu turut juga dapat imbuhan.

5. tapi sapa yang nak tolong misuari untuk dapatkan balik surat dan dokumen itu?

6. itu sebabnya misuari pergi berjumpa dengan anwar, mungkin pandangan misuari anwar akan jadi perdana menteri malaysia

7. misuari cuba deal dengan anwar, untuk dapatkan surat dan dokumen itu.

8. kalau berjaya, mungkin anwar juga akan dapat imbuhan mungkin bukan dari filipina tapi tuan kepada filipina (amerika)

9. penceroboh yang masuk ke lahat datu bukanya semua askar sultan sulu, tapi adalah komando filipina.

10. logik, sultan sulu tak ada rakyat, tak ada kerajaan, tak ada duit, mana mari senjata tu, sapa supply?

11. mereka (komando filipina) dihantar untuk buat recce di sabah.

12. ada yang kata, mereka dah masuk sabah sudah lebih sebulan, tapi baru di sedari 2 minggu lepas.

13. pemimpin pembangkang sabah juga turut terlibat dalam pencerobohan itu.

14. malangnya menteri amaran lambat bertindak, dia kata kerajaan filipina yang mahu melanjutkan tempoh pengusiran kumpulan penceroboh

15. kenapa mesti kita nak ikut cakap filipina, sedangkan yang kena ceroboh itu kawasan malaysia.

16. kenapa tiba-tiba pulak filipina bergitu ambi berat dengan askar sultan sulu? sedangkan sebelum nie mereka cukup menyampah dengan kesultanan sulu, kalau boleh mereka nak hapuskan.

17. nelayan malaysia pernah di tangkap oleh indonesia kerana menceroboh perairan mereka, itu cerita nelayan, ini penceroboh bersenjata, kenapa ambik masa lama sangat?

Bersambung....

2 comments:

Anonymous said...

soalnya.. kenapa Najib masih tak keluarkan arahan "gempur hidup atau mati".. kenapa masih nak berunding..?? atau nak kalih kata Agung xkeluarkan arahan..?? patutnya tugas ni serah kat tentera je.. polis duduk tepi.. ini kes ceroboh kedaulatan negara..

Anonymous said...

Aku baru jumpa seorang kawanku seorang pegawai tinggi angkatan tentera. Ku tanya, apahalnya isu di Lahad Datu tu?

Dia jawab, isu Lahad Datu tu adalah urusan Polis. Bukan urusan tentera. Dia tak tahu apa2.

Apa maksudnya tu?

Suatu persoalan.