Breaking News
Loading...
February 1, 2013

Info Post
Hah ostad natang nie kata kristian dan Islam bertuhankan Allah, maknanya, kita umat Islam menyembah Allah yang satu dan kristian pun menyembah Allah yang sama kita sembah, nah inilah namanya pluralisme...

Asal cerita nya senang aje, seorang mamat kristian kononnya bercinta dengan sorang budak melayu beragama Islam, so di tanyalah kepada ostad natang nie, apa hukum nya dia bercinta dengan awek melayu nie dalam facebook.

Jadi ostad natang nie nak tunjuk pandai, maka terkeluarlah jawapan seperti di bawah... sepatutnya dia hanya perlu jawab "peluklah Islam agar dapat berbahagia dengan isteri tercinta"


Dah banyak kali dah aku kata, ostad natang nie jahil pasal agama, segala jawapan yang di jawab masa kuliah dia tu bukan berdasar al-quran, hadis dan sunnah, dia guna kitab google, jadi bila jawab isu agama yang melibatkan akidah maka si ostad natang nie buka kitab google kemudian akan keluarlah jawapan bingai macam nie dan ada juga yang kata, segala soalan sewaktu kuliah nya tu telah di set terlebih awal, jadi yang bertanya tu terdiri dari budak-budak fan club dia, so itu pasal dia nampak hebat boleh jawab semua soalan dengan muka selamba kambing dia tu...

54 comments:

Anonymous said...

bodoh punya ostad Islam sembah Allah yang satu, kristian sembah tuhan trinity mana ada sama.

Anonymous said...

cheh.. blogger jahil ni nak ulas pasal agama. bro.. kalo jahil dok diam2la. hang tak kenai UAI toksah ngengada

Anonymous said...

hang kenai ka? hang sapa?.. kalau kenai takat dlm tv, tok sah mengata org.. ustat mee segera mcm tu yg nak di sanjung. jadi badut boleh lerr..

Anonymous said...

ustad mekdi, nak glamer je lebih....

Xpas said...

UAI bkn perfect, kdg kdg tersilap antara yg beliau maksudkan dan yg difahami oleh sipenanya. Saya sering juga youtube UAI, menarik cuma kdg kdg agak kasar dlm perbedaan pendapat, juga dlm perkara ijtihadi lbh baik merujuk kpd majlis fatwa.

Anonymous said...

Dah terang dia kata Allah umat islam sama dengan kristian, spin menatang apa lagi.

satuduatigaempatlima enamtujuhlapan said...

Allah sememangnya Tuhan untuk semua yang tercipta. Tuhan Orang Islam, orang Kristian, orang hindu, Jibrail, Iblis, atom hidrogen, kulit Keldai, Khinzir, partikel cahaya, masa, penyanyi lagu gangnam style, peliwat isteri, Shah Rukh Khan, kertas tisu, ikan patin masak goreng kicap, najis ikan paus, bulu hidung Bison dan kesemuanya yang ada dari dahulu sehingga sekarang sejak dari ciptaan yang pertama selain dari NYA.

Tetapi bukan semua yang menurut syariat terakhir yang Allah turunkan. Bukan semua mengaku Allah itu Tuhan menurut syariatNYA.

Maka orang Kristian tidaklah boleh di katakan bertuhankan Allah kerana syariatnya berlainan dan tidak diredhai Allah s.w.t walaupun sebenarnya Allah itu Tuhan mereka juga dalam konteks ini.

Uztaz ni cuba bermain dengan bahasa. Dari segi bahasa uztaz ini benar kerana ALLAH memang Tuhan orang Kristian juga tapi dari segi hakikatnya tidak kerana orang Kristian tidak mengaku Allah sebagai tuhan kerana mereka tidak menurut syariat terakhir yakni Islam.

Jangan main-main Uztaz oiii. Kamu Uztaz mengunakan social media yang luas capaiannya. Hati-hatilah takut kekeliruan berlaku dalam masyarakat. Susah pulak kamu nak berbelanja ke Mc Donald pulak nanti.

Anonymous said...

umno ni mmg bodoh. tuhan orang hindu ke buddha ke kristian ke mmgla Allah. dah benda yg silapnya? awat tuhan umno najib ka?

Anonymous said...

kurang ajar betoi mamat 8:08pm ni. celake....!!!!!!!!!

Pernah ko dengar khutbah orang UMNO mentuhankan Najib ke?? Jangan nak buat dosa kering pulak celake...

Anonymous said...

Allah tuhan sekalian alam.. tiada tuhan yang disembah melainkan Allah.. jadi kut mana silapnya..??

Anonymous said...

Jika Allah kamu sama dgn Hindu, sembahyang lah kamu di kuil. Sembah lah Tuhan mereka yg kamu ckp sama dgn Tuhan kamu. Takda salah kan?

Anonymous said...

Bodoh juak2 ini buddha tu manusia,Isa tu rasul dan Nabi Isa tak pernah mengaku dia anak tuhan.Tak kan benda2 macam tu tak faham.Pernah tengok tak discovery cannel mengenai agama buddha ada menyatakan bahwa buddha tak membenarkan diri dia disembah oleh pengikut2nya.Bila orang Rome datang mereka ni yang mengajar membuat patung.Dan patong buddha tu layang dimusnahkan oleh pehak taliban di Aghan.

Anonymous said...

Anonymous said...
Allah tuhan sekalian alam.. tiada tuhan yang disembah melainkan Allah.. jadi kut mana silapnya..??

February 1, 2013 at 9:21 PM

jadi kristian, hindu dan buddha sekarang nie sembah Allah la ye? Allah kristian kena pasung, Allah hindu kejap manusia, kejap gajah, Allah buddha perut boroi...

apa punya mangkuk anon 9:21PM

Anonymous said...

Biarkan mereka dgn fantasi mereka wahai sahabat. Doa kan saja hati mereka terbuka. Insya Allah. They will know someday. Usah membuang masa dgn mereka. Kta didik yg di sekeliling kita supaya x lah menjadi salah satu di kalangan mereka. Bia mereka dgn Allah yg bermacam2. Lafaz surah al-Ikhlas berjuta kali dlm hidup, ttp hati buta

Anonymous said...

Jujur soalan bodoh nkau ni..takpe la aku tlg jwb..
Silapnya kat jalan yg dipilih tu.. Dlm surah al fatihah disebut "..waladdho..llin.. Amin." maksudnya jalan org2 yg SESAT. kalau nkau nak samakan diri korang dgn org2 yg sesat mmg Allah dh taknak bg petunjuk la..
Kpd semua stupid khawarij dan liwatisme..inilah sihir akhir zaman yg tlh ditimpakan pd korang..Allah tlh pilih korang utk jd pengikut gerakan ini. Terimalah hakikat..Allah tlh pilih pihak lain utk mbela agama dia yg suci. ALLAH boleh pilih sesiapa pun wlpun pd korang golongan ini paling jelik. Sama je dgn zaman org Arab dipilih utk tegakkan Islam..Yahudi tak pandang sbb rasa bagus. Skrg ni terimalah hakikat bukan korang yg dipilih utk bela agama..Allah pilih org Umno dan pengikutnya. Mkn diaorang nampak kurang ilmu..tp ilmu dtg dr Allah..nkau siapa nk halang kehendak Allah?

Langsi said...

Allah pencipta kepada semua makhluk dan alam semesta...

Tak payah dok teriak sana-sini kononnya mempertahankan kalimah ALLAH kalo tak ade sekelumit pun rasa takut dgn bertakwa dan beriman kepada ALLAH.

Masih ramai yg dok pertahankan ayat ALLAH tapi masih melekat dgn maksiat ... masih jauh dari tikar sembahyang.....

Puak2 UMNgOk Be-eNd memang byk yg bertuhankan Najib; berimamkan RASUAH; berkitabkan maksiat!

Anonymous said...

Buat langsi ko tk yah komen lh ko jenis org paling bodoh dlm mlysia,tuduh tanpa bukti mna bukti ko babi kta umno rasuah,ko ni mmg babi lh,ko ingt kau bgus sgt ker ntah2 perangai mcm sial b'lagak mcm bgus.

Otak geliga said...

kenyataan UAI sgt general....lagipun mungkin nak diterangkan pd BUKAN ISLAM agak sukar sbb makan masa.....yg lebih baik BUANG AYAT BERTUHANKAN ALLAH tu...& terus kepada "peluklah Islam & kahwini si dia"...fullstop.

To Langsi & Anon KELIRU:
Hahaha...KENYATAAN korang ttg Allah tuhan semesta alam, Tuhan utk bukan Islam....itu mmg TEPAT, FAKTA...tak payah nak ulang2....org Islam UMNO FAHAM SGT

korang jgnlah nak putar FAKTA sebenarnya yg mana BUKAN ISLAM TIDAK MENYEMBAH ALLAH sebagai Tuhan mereka....kata kunci siapa MENYEMBAH ALLAH??....itu je...nak spin juga ke?

kalau nak juga menggunakan cara berfikir yg CETEK lg DANGKAL...maka bolehlah amalkan cdgn Anon di atas....sembahyanglah kamu di Tokong, Kuil atau Gereja yg kamu suka sbb berpegang pada Allah juga Tuhan bukan Islam tetapi lupa perkataan siapa MENYEMBAH ALLAH?...itulah titik perbezaan yg cuba diterangkan

khas utk Langsi.....org minum montoku sampai mabuk2 juga hak bercakap ttg nama Allah....kenapa org/pro UMNO yg z mengamalkan montoku dihalang mempertahankan nama Allah?....hahaha...minum lagi montoku sampai mabuk....cara berfikirpun ke laut....hujah lagi la...hahahaha

Otak geliga said...

pembetulan:

khas utk Langsi.....org minum montoku sampai mabuk2 juga hak bercakap ttg nama Allah....kenapa org/pro UMNO yg TAK mengamalkan montoku dihalang mempertahankan nama Allah?....hahaha...minum lagi montoku sampai mabuk....cara berfikirpun ke laut....hujah lagi la...hahahaha

Otak geliga said...

oh ya UAI juga tersilap dgn menyatakan:

Isa/Yesus adalah Nabi bg penganut Kristian.

sedangkan penganut Kristian kata Isa/Yesus adalah anak Tuhan/sebahagian dr Tuhan atau dgn kata lain jelmaan Tuhan menyerupai manusia yg digelar anaknya sendiri.

utk lebih jelas tanyalah rakan2 penganut Kristian....kalau salah tolong betulkan.

tak tau la kalau Langsi n Anon2 fikiran simple percaya bulat2 Isa adalah Nabi utk org Kristian...sebab setahu aku Nabi Isa hanyalah Nabi utk agama Islam.....ke ada yg akan kata agama Allah berbeza2 sejak nabi Adam sehinggalah akhirnya tetap kepada Islam?

kalau ikut LURUS BENDUL anon2 & Langsi ntah apa jawapannya...tapi bg aku....aku menetnag penuh kenyataan UAI menyamakan Nabi Isa dgn Yesus....mengarut!

Otak geliga said...

To Anon 4.24pm

kalau TAK KENAL dilarang komen/beri pandangan...kaupun sebenarnya tak layak nak mengatakan blogger ni JAHIL...lain la kalau kau kenal empunya blog ni

apasal kenyataan anon2 pembangkang ni mcm meliwat diri sendiri?....lemah, dangkal lagi memualkan...sorry la kalau terasa....hehe

Mohd. Al-Hafiz said...

Assalamualaikum,

Pada yang x tau, cuba tgk dan baca dalam Bible yang tidak diubahsuai (nowadays Bible telah diedit mostly comes from U.S), xder perkataan Allah disebut sebagai tuhan mereka adlam Bible. Jadi x boleh samakan God mereka dgn Allah. God mereka bukan 1, tetapi berbeza mengikut tempat dan suku kaum sesuatu tempat. Allah pula hanya 1 bagi sekalian umat Islam.

Mmg semua manusia adalah ciptaan Allah.
Tetapi yang Islam hanya adalah yang beriman kepada Allah.

Sebab tue yang tidak beriman/ kafir ditempatkan di neraka kerana mereka tidak mempercayaai Allah.

Jadi ayat azhar idrus nie agak bercelaru dan perlu dibetulkan supaya tidak menimbulkan keraguan kepada orang Islam dan Kristian.

Pada ana, disarankan empunya bahan ini supaya memperpanjangkannya kepada pihak Jabatan Islam supaya tidak mengelirukan penganut Islam dan Kristian.

Menyamakan Allah adalah sama untuk Islam dan Kristian adalah unsur pluralisme dan dilaknat dalam Islam.
Nauzubillah.

Wassalam.

Anonymous said...

Tuhan langsi anwar ibrahim psl tu dia bodoh.hahaha.

Anonymous said...

Kaji lah sejarah sebelum memberi fakta... Masa zaman jahiliah lagi dah digunakan perkataan Allah/ Illah dan banyak lagi perkataan yang sama. Jangan kata orang lain jahil kalo diri sendiri x betul.

Kristian yg asal memang menyembah Allah iaitu ahli kitab. Tahukah anda perkahwinan dibenarkan antara org islam dengan ahli kitab.

Balik baca buku sejarah dulu sebelum melabelkan orang lain ustaz jahil

haikal said...

anon 1232

anda bercakap mengenai soal sejarah..
namun permintaan sy...

sila keluarkan hujah anda yg arab jahiliah guna perkataan Allah berdasarkan pengetahuan sejarah anda.

sila balik kaji sejarah pengistilahan ahli kitab.
siapa yg layak menerima gelaran ahli kitab.
kenapa digelar ahli kitab.

sila balik kaji sejarah dan sebab penurunan al quran (asbabun nuzul) mengenai kebenaran bernikah dgn WANITA ahli kitab dan syarat2 utk mengahwini ahli kitab.

untuk permulaan kpd anon..
silalah mulakan ilmu asas pemahaman ahli kitab di sini...

http://qaasasaqidahtauhid.blogspot.com/2008/12/adakah-ahli-kitab-itu-kaafir.html

kemudian pelajarilah sejarah spt mana anjuran saudara kpd org lain.dptkanlah kitab2 yg disarankan dalam link itu dan carilah guru yg bertauliah dan tidak bias.

wassalam

Anonymous said...

Langsi said...

Allah pencipta kepada semua makhluk dan alam semesta...

Tak payah dok teriak sana-sini kononnya mempertahankan kalimah ALLAH kalo tak ade sekelumit pun rasa takut dgn bertakwa dan beriman kepada ALLAH.

Masih ramai yg dok pertahankan ayat ALLAH tapi masih melekat dgn maksiat ... masih jauh dari tikar sembahyang.....

Puak2 UMNgOk Be-eNd memang byk yg bertuhankan Najib; berimamkan RASUAH; berkitabkan maksiat!

February 1, 2013 at 10:48 PM
----------------------------------
Memang le Allah pencipta kepada semua makhluk dan alam semesta... tapi yg depa2 tu tak mengucap...

"Asyhadu alla ilaha illallah wa asyhadu anna muhammad rasulullah"

ADA PAHAMMMMM......

Anonymous said...

'Langsi' ni sembang pasal agama macam pro, tapi menyimpang jauh. Campur-adukkan fakta tentang agama untuk tujuan politik. Harap si 'Langsi' ni baca kitab bagi khatam dulu baru LAYAK nak post komen. Dengar pulak pada uztaz Youtube, memang lingkup laa..

Anonymous said...

wahai langsi yang bangang lagi bahalol, kenapa nampak umno je yang jahat, cuba perhati pulak pada pkr terutama ketua umumnya tu bukankah lebih besar kantoi anwar dari pemimpin umno yang kau kata suka buat maksiat, anwar siap ada video pemimpin umno ada video? siapa yang benarkan kalimah Allah di guna pakai oleh kafir harbi kalau bukan nik ajis laknatullah, siapa yang baca kenyataan bersama pakatan haram membenarkan kristian guna kalimah Allah kalau bukan hadi dajjal al-masih.

ingatlah "yang tak sembahyang confirm masuk neraka, yang sembahyang belum tentu masuk syurga"

Anonymous said...

Penyokong Al Jubori ni mmg terkenal dgn agenda pluralisme. Sanggup mereka kata tuhan Islam, kristian, hindu, buddha adalah sama. Pok Nik pun jelaskan Haron Din pun sama. Konsep tuhan yg non muslim percaya adalah berlainan sama sekali! Malah pemimpin agama non muslimi luar negara sendiri menolak konsep Allah dan pengertian dari sudut islam.

Bagi non muslim islam ini agama kuno org arab era Nabi Ibrahim (dianggap Brahma oleh hindu) dan penyembah matahari. Sebab itu islam dipandang rendah kristian yg anggap merekalah yg membawa tauhid utk seluruh alam.

Jika mereka mahu guna nama islam sbb mereka tiada niat lain. Selain mempersendakan makna sebenar perkataan Allah. Lagipun kita sudah ada perkataan ganti nama GOD dlm bahasa melayu iaitu TUHAN. Maka gunakanlah sebaiknya. Contoh; Tuhan Jesus, Tuhan Siva dan sebagainya tapi ingat Allah itu hanya satu tiada duanya! Err yg lain tu kira level god lah.. yg banyak jenis dan power yg ikut tertentu keh keh keh..

Anonymous said...

Komen paling bodoh..hero keyboard.

Anonymous said...

Ustaz tu pun bodoh..khawarij bodo.. Kristian dan Nasrani beza beribu batu.. Kenapa la ramai org jahil berlagak pandai akhir zaman ni ekk.. Sihir dajjal dan makin bisa

Anonymous said...

Aku nk bg title nkau lg sekali la.. Bodoh..

Anonymous said...

Hoi mamat 10.48pm
lumemang bodoo le. Org ko nampak semua rasuah. MB kelantan ko rasuah ko tak nampak. Bagi tanah kat babi dap ko tu tak sedar.ko aje yg alim sembahyang tonggang tonggek.PUKI MAKKKKK LU

Anonymous said...

Kepada kengkawan bawak bertenang, jgn gaduh2 berbaik sangka lah diantara kamu..ingat lah pesan ku...jangan makan mek diiiii dimalam hari nanti cepat gemuk kahhah..kahhh.

Anonymous said...

Pengumuman pengumuman.
wahai orang2 sekelian alam, hendaklah kamu ketahui, uztad bodo@mekdi itu adalah oztad duitttt. Hanya untuk duittttt. Pengisian tarakkk. Nampak nampak nampak

Anonymous said...

Oztad ni dulu ngaji pondok mano dulu. Kalu gini ehh, mu ni natee. Tuhe pong boleh kongsi. Ho aloh. Bengong mu. Tu le dok mentekedaroh mekdi ajo. Otak pong dah biol. Jange le royak gitu. Mu lagi wat orang pening je. Kecek betul2 le

Anonymous said...

Kengkawan cai gi mana senyap je? ntah2 tengah baris kat drive thru mek di, lapo er yop....

Anonymous said...

Anon 808Pm mu org islam ker?????

Anonymous said...

Hoi mamat 10.48pm ,org lain xsolat kerrrrr??????

Anonymous said...

Memang umat kristian bertuhankan Allah,tapi itu masa Nabi Isa ada,sekarang ni mcam mana?Tuhan mereka adalah trinity.Siapa?Kalau mereka bertuhankan Allah,mereka sujud seperti kita sedare,buat apa seperti orang islam buat,ap pun saye tetap hormat uai dan golongan ulama..

Anonymous said...

Memanglah Allah Tuhan sekalian makhluk,tapi adakah semua agama itu mengaku Allah sbg Tuhan mereka?Sila jawab

Anonymous said...

Daripada kenyataan,nampak sangat sedare yang bergelumang dgn maksiat,riak seolah diri dah sempurna,tak lakukan maksiat.Muhasabah diri sedare,

wakil anon anon bangang kat atas tu. said...

Malu lah.Kami nyorok dlm lubang babi.
Ketua kami langsial dah x boleh d harap
lagi.makan gaji buta.

Lebai Malang said...

....kalau ust Mc D ni masuk Maharaja Lawak Mega...dia mungkin akan jadi juara mengalahkan Jozan...RM 1/2 juta dalam tangan dia sorang....

Mohd. Al-Hafiz said...

Anonymous said...

Kaji lah sejarah sebelum memberi fakta... Masa zaman jahiliah lagi dah digunakan perkataan Allah/ Illah dan banyak lagi perkataan yang sama. Jangan kata orang lain jahil kalo diri sendiri x betul.

Kristian yg asal memang menyembah Allah iaitu ahli kitab. Tahukah anda perkahwinan dibenarkan antara org islam dengan ahli kitab.

Balik baca buku sejarah dulu sebelum melabelkan orang lain ustaz jahil

February 2, 2013 at 12:32 AM

_______________________________

Assalamualaikum,
ana minta untuk mencelah dan memperbetulkan kenyataan saudara.

Jika saudara rujuk dengan ahli kitab, di zman jahiliah atau zaman mana2, di dlam kitab mereka HANYA disebut Illah dan BUKANNYA Allah.

Perkataan Allah tidak pernah dicatat dimana2 kitab Bible yang versi asal.

Hanya terdapat di dalam Bible yang diubah suai mengikut negara2, suku kaum dan sesuatu bangsa.

Mohon awak rujuk semula dengan sumber saudara.

Perkataan Illah sudah diktiraf oleh ahli kitab sebagai Tuhan bagi Kristian,dari dahulu lagi, dan disebut dalam kitab Bible.

Sekian, wassalam

Anonymous said...

Baca ayat die perabih dlu.."...pelukla islam agar dpt brbhgia..." islam dn kristian mmg agama wahyu pd asalnya...apa yg salahnya uai ni...aku konpius la.. kita jgn sempitkn agama sbb politik..aiyoo cukup2la pas dgn pmkrn jumud diorang..kita xyah ikut la weyh..aduyai

Anonymous said...

Comment2 yang ada disini penuh dgn caci maki.. X kesah lah anda dari parti yg mana sekali pun, jagalah adab bila berbicara.. Kerana itulah sunnah nabi kita..

Pada akhirnya
Kita semua
Sujud ke arah
Satu kiblat yg sama

Pencinta kesatuan dan perdamaian ;)

Anonymous said...

Kiblat 4 ada 4, takkan nak sama dengan kiblat orang UMNO pulak?? Tak percaya, cuba tengok kat stadium merdeka dulu masa HKR. Satu kumpulan solat mengadap barat daya, satu kumpulan mengadap barat, satu kumpulan mengadap barat laut, yang satu kumpulan lagi mengadap KLCC. Takkan sama kiblat kot camtu? Lagi satu, takkan yang pergi HKR tu orang-orang UMNO pulak kan??

Anonymous said...

Typo *Kiblat 4 = kiblat PAS aka fuckatan...

Anonymous said...

Dia kta isa nabi kristian..kristian kta isa tuhan..nmpk ayat dia..mung semua natang bodo..aku je pandai kta uai..janji bodo2 semua yg mdgar terrhibur..natang,bodo,

Mohd. Al-Hafiz said...

Anonymous said...

Baca ayat die perabih dlu.."...pelukla islam agar dpt brbhgia..." islam dn kristian mmg agama wahyu pd asalnya...apa yg salahnya uai ni...aku konpius la.. kita jgn sempitkn agama sbb politik..aiyoo cukup2la pas dgn pmkrn jumud diorang..kita xyah ikut la weyh..aduyai

February 2, 2013 at 3:17 PM

________________________

Assalamualaikum,

Ana faham apa yang saudara cuba sampaikan, tetapi ana rasa azhar idrus perlu berhati-hati untuk mengeluarkan even sebaris ayat yang bersangkut paut denagn Islam.

Dalam ayatnya, "Islam dan Kristian bertuhankan Allah",
sebagai Islam kita jatuh kufur jika menyamakan Allah dengan tuhan agama lain. Dilaknat dalam Islam.

Allah hanya 1, tiada ibu, bapa, dan tiada langsung sama dengan sekali alam serta TIDAK sekali2 sama dengan tuhan agama lain, termasuk Kristian.

Tuhan Kristian TIDAK boleh langsung disamakan dengan Allah, kerana Kristian percaya Lady Maryam, Allah di dalam Islam tidak bersangkut paut denagn sesiapa di dunia ni. Macam mana ayat
"Islam dan Kristian bertuhankan Allah" boleh dikeluarkan?

Kalau kita setuju denagn ayat ini, seolah2 kita nie menyembah tuhan yang sama denagn orang Kristian. Nauzibillah!

Allah ataupun tuhan untuk Islam TIDAK sama dengan tuhan agama lain.

Allah ataupun tuhan dalam Islam TIDAK boleh disamakan dengan tuhan agama lain.

Kita boleh jatuh kufur dan terpesong akidah disebabkan kekeliruan Allah iaitu tuhan di dalam Islam yang kita sembah.

Ana berpendapat, agar di masa akan datang, azhar idrus ini perlu lebih berhati-hati bila berbicara tentang Islam.

Jangan malu untuk mendapatkan pandangan dari Ulama/ bijak pandai daripada mengeluarkan statement yang sangat mengelirukan dan memesongkan akidah umat Islam.
Jangan sesuka hati keluarkan ayat berkaitan dengan Islam, kerana kesannya sangat serius.
Ia membabitkan akidah seseorang Islam.

Nasihat ana, Allah hanya kepunyaan Islam,
hanya untuk yang beriman kepadaNya,
untk yang mengucap Syahadah.

Tidak sekali-kali sama dengan tuhan agama lain.

Wassalam.

Anonymous said...

Semua yg komen kat atas ni org islam..org kristian xde pun yg komen..yg bgaduh pn org islam..xde nampak pn yg kristian bgaduh...
Baik kita hentikn semua ini..kuatkn amal kpd allah..kalau iman kuat apa kristian buat xkn mberi kesan kpd kita..
Kepada kerajaan baik tumpukan untuk menguatkan akidah umat islam..dan membanteras
Maksiat...tutup semua tempat2 maksiat lg baik drp kita terus bgaduh isu kalimah Allah

Anonymous said...

lepas ni ajak si azhar idrus tuh pi semayang dan sembah tokong atau sembah palang salib tuh..sebab dia kata depa tuh pun bertuhankan allah jugakk..

di sini yg lebai pr tak paham.. allah memang tuhan sekalian alam.. tapi tidak bagi kapir kapir yg tak mengaku allah tuh tuhan mereka.. sebab mereka tuh dah sesat..

dan mereka akan mendapat balasan azab yg teruk di akhirat nanti sepertimana jugak penjual kalimah allah..

Anonymous said...

Bodo betul jwpn pencacai umngok