Breaking News
Loading...
March 6, 2013

Info Post
Mula dari bulan 12 tahun lepas, setiap kali anwar berceramah, dia akan menyanyi lagu itu, walhal ketika kali pertama dia menyanyi, umno/bn di sabah cukup kuat.

Kalau di kaji balik, benar apa yang di tulis dalam laman web inquirer dan manila time bahawa memang anwar dalang di sebalik pencerobohan lanun sulu, pasal anwar dah canang sabah goyang 3 bulan sebelum penceroboh lanun sulu masuk lahad datu...

Tak percaya? korang tengok video di bawah, perhatikan tarikh-tarikh itu...


" U Ulang... I Saman"

14 comments:

cikgu rokiah said...

rakyat sabah pilih PR masa PRU13 itu maksud anwar....bukan hilang kena tawan....
kpd blogger cukuplah sebelah sana perangai mcm budak dan majal...kita sebelah kerajaan biarlah matang berpolitik....

Anonymous said...

dah macam orang gila dia ni. mati beragan la tak dapat jadi pm

Anonymous said...

presiden amerika pun tahu 9/11 akan berlaku... terangan dunia dah tahu bukan muslim yg buat serangan, adalah orang dlm... Hari kiamat pun Allah beri tanda untuk kita bertaubat... Sesuatu musibah yg berlaku kat anak, seorang ibu akan terasa tanda2 nya... Ia fitrah manusia... Mudahan Allah akan tunjuk akan kebenaran ... Berpolitiklah tentang keamanan, sesama islam patut tegur menegur seperti akhlak rasul kepada sesama muslim, bukan sindir menyindir... - Muslimin.

Anonymous said...

menyanyi kalu ke arah permusuhan, sindir menyindir; mana lebih baik kalu menyanyi/zikir tentang Allah dan cintakan rasul dan keamanan?

Dlm ceramah politik, apa moralnya sekiranya si penceramah tunjuk sikap sedemikian kepada golongan muda, ibu2, warga emas?

Anonymous said...

tak ada akal punya pemimpin ye la tak akal dia ada kat kote.

Anonymous said...

dulu pun dia dah buat lagu ni. masa tu dia yakin gila malaysia akan bertukar perdana menteri pada 9 september. knp dia yakin sgt? tup2 dpt bongkar dia jupe sendiri pemimpin2 BN tawarkan habuan, jawatan dan duit kalau keluar parti. tp tuhan maha mengetahui. kantoi niat jahat dia smpi beberapa ahli BN dilarikan keluar negara dilokasi rahsia supaya xtermakan hasutan. sekarang kes sabah nak hilang pulak. walaupun tidak jelas maksud hilang tu samada tewas pilihanraya atau dituntut sultan sulu. tetapi persoalannya kenapa dia tahu awal? dan dicanang2 dengan penuh yakin? walaupun kalau kita cuba berfikiran kritis dgn mengatakan semua tu terjadi sbb barah yg dibawa kerajaan sendiri sebab zalim sangat kat rakyat. tetapi kita sendiri xsanggup kata kita yakin sungguh2 benda itu mmg akan berlaku. tetapi dari cara anwar berpolitik, dia mmg sangat yakin benda itu akan berlaku. knp dia begitu yakin? 1. sbb dia lebih zuhud dari nik aziz, boleh nmpak masa depan?
2. sbb dia nak sabah dlm keadaan darurat semasa pru13 berlansung biar BN hilang kerusi sbb sabah xboleh bertanding.
3. sbb sultan sulu suka-suka telefon dia nak bagitahu lagi 3 bulan dia confirm ceroboh sabah.
buat pilihan anda :p

Anonymous said...

aku setuju cikgu rokiah cakap tu. kalau mentaliti blogger2 kita macam ni. perkara macam ni pun nak dijadikan isu. sampai sudah orang tak suka dengan umno

Anonymous said...

Cikgu rokiah dan anon 2.22pm nampak sungguh kamu salah seorang rakyat Malaysia yg mmg sengaja atau buat2 tak faham akan perangai anwar. Video tersebut dirakam selepas pertemuan sulit dengan misuari 4 bln lepas, sama spt kes konon 9 September mcm tu jugalah si anwar ni punya yakin Sabah bakal kucar kacir menjelang pru13 (siapa punya plan? Orang sulu punya angkara. Siapa jd dalang mcm biasa si anwar punya kerja. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh media Filipina tak kata? Bukan media msia kata ok....)


Anonymous said...

awatlah bengong tuan blog nie...
tanya budak sekolah menengah pun boleh tafsir apa yang anwar nie cakap
kalau kita flw and alert dgn perubahan yg melnada politik malaysia la nie... itu tandanya sabah bn nak kalah dalam pru 13, anwar ckp dlm skop itu laaa ...awat laa tuan blog nie otak singkat sangat nie.. malu laa dah jadi bapa org pun tak leh pikiq matang :-)

- zul /kulim

Anonymous said...

DIA NI KE ARAH SYKO

elvis said...

tanya sama bangNon, sapa dalang Kiram
nanti herdik bangNon, U ulang I saman

ulang lagi 5x

Anonymous said...

Masih ada lagi taksub dgn seseorang pemimpin yg berperwatakan warak... bukan niat saya nk burukkan dia... buka hati tuan2 puan2... kena tgk balik sejarah... baca la buku dari banyak sumber, internet banyak sumber... dengar ceramah agama kat masjid pun kena dengar semua daripada ustaz mana pun jgn taksub yg satu...kita ambil yg baik yg berlandas kan AlQuran dan Sunnah...

Anonymous said...

kalu baca berita dari pakatan, pakatan ja la baca..... medium lain x baca... kalu baca kata fitnah...boikot buletin, sana sini... daripada boikot tv3 baik boikot Astro... penyumbang yg x elok lagi banyak... Baca semua... banding! Pikir! Muhasabah!

Anonymous said...

obviously ade dalang disebalik kisah sulu2 ni. tak salah rsnye kalau org persoalkan lagu anuar nyanyi. bukan kita tak tahu kalau dgn anuar ni selalunye ade agenda lain. org yg bodoh pun boleh pk la. xpnah dgr ke ape tu tersurat and tersirat