14 May 2013

Kempen Boikot Perniagaan Cina, Mari Kita Bantu Syarikat & Peniaga Melayu Islam...


Ingat setiap sen yang kita beli di kedai cina, akan di salurkan kepada dap melalui persatuan peniaga cina, untuk apa kita beli barang di kedai cina sedangkan orang cina sendiri tak pernah beli di kedai melayu, memang bunyinya agak rasis, pergi lantak la, itu yang berlaku, cina kaya pasal melayu punyai kuasa membeli secara tunai, cina pun ada kuasa membeli tapi tapi secara hutang (kad kredit)...

Senarai barangan dari syarikat melayu & bumiputra yang korang kena support...


1. Roti Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
2. Bihun Jati Bernas
3. Minyak Masak Tiara (FELDA)
4. Minyak Masak Saji (FELDA)
5. Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
6. Susu Manis Cair Saji (FELDA)
7. Magge Sajimee Saji (FELDA)
8. Mayonis Saji Mayo Saji (FELDA)
9. Marjerin Pelangi (FELDA)
10. Sos Cili Pelangi (FELDA)
11. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
12. Jem Peanut SunBear (FELDA)
13. Sardin Agromas
14. Sardin Pertima
15. Kopi Hang Tuah
16. Bihun Sufi
17. Mi Kuning Sufi
18. Kuey Teow Sufi
19. Garam Sufi
20. Sos Lada Hitam Sufi
21. Sos Cili/Tomato Sufi
22. Kicap Masin/Manis Sufi
23. Tepung Goreng Sufi
24. Minyak Masak Sufi
25. Telur Cap Sufi
26. Ubat gigi Najwa
27. Ubat gigi Halagel
28. Garam Halagel
29. Tepung gandum Cap Bidara
30. Tepung gandum Faiza
31. Jus minuman Safina
32. Syampoo D'herbs
33. Mydin
34. MyMart (kedai keluaran Mydin)
35. Bihun Kampung

Senarai produk perniagaan cina yang kita kena palam habis-habisan...


1.Tepung Gandum Cap Sauh
2. Sri Murni Minyak Masak
3. Sri Murni Nugget
4. Marina Nugget
5. Marina Tuna
6. Aminah Hassan Sos Cili
7. Aminah Hassan Sos Tomato
8. Aminah Hassan Bihun
9. Roti Massimo
10. PowerRoot Ali Cafe
11. PowerRoot Oligo Cereal
12. PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
13. Malta
14. NutriMalt
15. Teh Cap Masjid
16. Teh Guru Cap Masjid
17. Pau Ahmad
18. Old Town White Coffee
19. Pasaraya EconSave
20. Pasaraya KK mart
21. Pasaraya 99 SpeedMart
22. Minyak Knife
23. Minyak Buruh
24. Minyak Naturel
25. Minyak Daisy
26. Drinho ALL DRINKS
27. Isomax Isotonic
28. HomeSoy
29. Farm Crows Butter

16 comments:

Anonymous said...

Salam, jenama JATI BUKAN Melayu punya. Itu Chinese Kedah, under SERBA WANGI SDN.BHD. Harap pemilik blog remove dr list takut kelirukan pengguna Islam

Anonymous said...

Setuju dengan tindakan ini.

Memang susah dapat kesan. Tetapi perlu juga di lakukan boikot ini.

Terlalu banyak sangat keperluan hidup kita telah di sediakn oleh kedai cina, seperti motosikal dll. Kalau kita boikot beli motosikal, habis kedai cina.

Kesan terkena balik ke kita....Hmmm
Boikot tetap mesti boikot.

Anonymous said...

Masalahnya banyak produk cina menggunakan nama Melayu seperti Aminah Hassan,Seri Murni dsb. Nak bezakan payah sikit.

Anonymous said...

Langkah pertama:-
pastikan tukar / ubah simpanan wang ke bank yang di kuasai melayu .
bila lagi nak mulakan... hehehe

Anonymous said...

setuju bila lagi nak boikot bank2 cina seperti public bank, hong leong, ocbc, hsbc dan lain-lain ingat syarikat cina tak menyimpan pun duit dalam cimb dan rhb tau.

Anonymous said...

Tukar...BUY MUSLIMS FIRST, BOYCOTT NON MUSLIMS. Ada siapa brani mahu kata saya rasis?

Anonymous said...

hampa semua ni ckp je ka..ka hampa btl2 buat..bkn main ckp berapi2 lg..nk boikot barang cina konon..nun barang2 yahudi hamapa telan jg..apa cite melayu menggong woiii...

Anonymous said...

cina tk sebulu dgn melayu...melayu pas dan pkr plak asik terhegeh-hegeh kt cina...sengkek btol puak pas dan pkr nie...

Anonymous said...

yang penting orang Melayu Islam semua kena ambil langkah yg bijak dan intellectual. Buatlah yg terbaik demi masa depan anak cucu kita.

Anonymous said...

Jangan lupa sokong barang2 keluaran Adabi: http://www.adabi.com.my/bm/index2.php?option=com_content&view=article&id=105

rafi mubarok said...

Dah lama aku nak boikot brg cina ni,lagi-lagi brgn syarikat jutawan cina malaysia robert kuok.

Selama ni diorang selalu tindas peniaga melayu.cth aku jual kelapa sawit kat tokey cina . siot dorang ambik harga murah.komen kata harga jatuh sejak azali lagi. tak ker celaka tu?

Anonymous said...

Saya adalah salah seorang ahli keluarga Alamrhumah Hjh Aminah Hassan pengusaha Aminah Hassan Sdn Bhd. Saya terpanggil untuk memberi penjelasan berhubung pertuduhan jahat ini.

Disini saya melahirkan rasa kesal diatas pertuduhan ini. Saya dengan ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa perusahaan Aminah Hassan adalah milik bangsa cina, malah buat pengetahuan umum setelah kematian Almarhumah Hjh Aminah, kesemua pemegang saham merupakan anak-anak kandung Almarhumah sendiri yang berbangsa Merlayu dan beragama Islam. Jika kurang percaya, saudara boleh check dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia.

Tolong berhenti dari menabur fitnah buruk seperti ini. Bagaimana orang Melayu hendak berjaya jika bangsa sendiri saling fitnah memfitnah. Bangsa lain (yakni pengusaha makanan bangsa lain) tidak pernah menabur fitnah ke atas perusahaan ini malah yang sering dengki adalah bangsa kita sendiri. Sungguh memalukan.

Perkara ini bukan sahaja menjejaskan perniagaan malah mengaibkan orang yang telahpun menghadap ilahi yakni Almarhumah Hjh Aminah sendiri.

Anonymous said...

Boikot jakel shah alam coz menghalau penjaja melayu untuk berniaga

Anonymous said...

tolong la ya orang melayu,saya lihat sendiri kamu ni racist sangat ya.. kebanyakan kes kecurian, rompakan, rogol dan sebagainya pun orang melayu yg buat.. so tolong la, stop la boikot apa2 smua ni...

Anonymous said...

Massimo skrg ni makin laris,aq tgk kat mydin, punya la hampir 90% roti massimo laris manakala rak roti gardenia, x bersentuh langsung, nampak sangat permainan cina disitu? mereka secara senyap sudah memboikot baranagn melayu, cina memang x bersyukur walaupun mereka hanya pendatang asing

Anonymous said...

yang komen kedua diatas, i know you are chinese by the way you wrote, and please, the one who started the "BOIKOT THINGS" is CHINESE itself, i have experienced a lot from the chinese and I know, they are like the one who like to deny the truth, telling people that they support you but quitely,they actually stab you from behind and wanted MELAYU fall like DAP do to malay pulau pinang....for your information the chinese are the one who are RACIST....