Breaking News
Loading...
May 23, 2013

7 comments:

Anonymous said...

Tuan jangan cakap saja ada bukti saman mereka yg minfitnah SPR.Saya berkerja kat singapura orang kat sana pun percaya. bersehkan nama SPR

Anonymous said...

Jangan cakap saja buat sesuatu supaya orang tahu ia tidak benar. bawa laporkan pada polis agar simacai ini kena tangkap.

Anonymous said...

Betol....kalo SPR di pihak yg betol..tolong jgn pc utk menafikan saja...SAMAN saja makhlok2 yg mmfitnah SPR krn berkurangannya undi utk BN krn selama ini pelbagai tohmahan yg di lemparkan kpd BN / DSN / DSR di jawab smbl lewa shj...

Rakyat nak melihat ketegasan dlm penafian seandainya benar2 kjaan di fitnah..selama ini puak pakatan mnggunakan kaedah menyaman sapa2 yg di katakan mmfitnah mrk..sbb itu mrk brjaya meraih byk sokongan...

Jadi SPR maupon kjaan pimpinan BN tolong jgn lagi bersikap defensive...masa utk melawan kembali...

Anonymous said...

Satu lagi cara ialah gelapkan gambar yg diambil...tetapi kalau bukti lakonan SPR buat laporan Polis dan minta polis siasat orang2 dlm pictre tu..betina yang konon mengira undi.tangkap mereka dan buat siasatan..
Jangan biarkan orang bodoh nak bodohkan kan kita juga....

TRUEMAN said...

Samann. Minta semua petugas SPR di pusat mengundi ( biasanya cikgu, Pejabat daerah ) saman pembangkang.. Kemudian saman agen parti yang ada masa pengiraan undi... Bila depa dah setuju barulah pengiraan selesai.. Kalau peti undi hilang ka,, undi 2 kali kaa di tempat yang sama kononnya kat Pahang...Maknanya agen parti tu subahatlahh. Kena saman agen tu sekali.. bila dah selesai mengapa agen pula bising-bising... Mungkin agen parti sendiri pembangkang pun tak percaya... Emmm Anwar.. kalau polis Islam tak percaya, askar Islam tak percaya, kawan lama yang Islam pun tak percaya, SPR Islam tak percaya, Makamah Islam tak percaya, doktor Islam tak percaya, cikgu Islam tak percaya,kakitangan awam Islam tak percaya dan semuanya yang beragama Islam tak percaya maka piii dok dalam hutan jeee sorang-sorang... Apa jenis orang yang tak percaya orang Islam tetapi pecaya pada orang kafir...? Sebaik-baik jin adalah sejahat-jahat manusia,sebaik-baik orang kafir adalah sejahat-jahat orang Islam . Biar kena tipu orang beriman daripada kena tipu orang kafir. Lebih baik berbaik sangka kepada orang beriman daripada berburuk sangka. Itu lebih hampir kepada takwa. Jadi perkasa sila gerakkan petugas tempat mengundi terutamanya guru untuk saman balik depa niii. Kita kerja teruk-teruk dia kata kita penipu. Cari balik agen parti dan saman mereka. Adakah patut kelulusan dah dipersetujui tak ada komen. Tiba-tiba keluar pusat mengundi pii cerita lain.Jadi Pastikan dua perbezaan ini... TEKNIKAL atau PENIPUAN.. Kalau bab teknikal macam dakwat hilang .. itu teknikal, penipuannya ialah mana penipu? Tangkaplah penipu macam kat Pahang tuuu..yang undi dua kali. Lepas tu tangkap petugas iaitu cikgu yang jaga dan agen sekali sebab apa bagi dia undi dua kali... Ini teknikal.. Mana ada campur tangan SPR.. Mungkin cikgu tuu cuai sebab masa dah petang atau letih dan tak perasan orang datang dua kali... Agen yang takut sangat penipuan beraku pula, takkan tak perasan kot... Kita saman depa ni laaa. SPR tak terlibat.. Jadi lepas nii mampus SPR nak cari petugas. Kami cikgu-cikgu tak mau jadi petugas. Dah lah elaun sikit, lupa je muka orang yang pi mengundi kena masuk penjara dan dibuang kerja...... Bukan sengaja pun .Kepada Pembangkangggg, kami ni orang Islammm, jangan ingat kami ni kafir sampai tak takut neraka.... Jangan ingat semua orang gila dunia sampai sanggup menipu! Ingat .. kalau belajar kitab,, orang yang dok kata kat orang penipu dia lagi tak boleh percaya, kalau dok kata kat orang hang ahli neraka maknanya dialah ahli neraka... Inilah akibat tak ikut Tuhan kata iaitu : Tuhan kata wahai orang beriman janganlah kamu buruksangka.... Akibatnya sakit jiwa macam anwar sebab tak percaya semua orangggg.. Ingat hidup kena percaya kat orangg kemudian tawakal... Lainlah kalau tak percaya kat Tuhan... Oh ya bab anwar ni... dia memang sengaja.... itu strategiiiiiiii . Maklumlah dah meroyan nak jadi PM.. Hoi An WaQ... teori RAHMAN dah lengkapppp. Hang tak layak jadi PM.

johan said...

Dari gambar yang ditunjukkan oleh pro pembangkang jelas petugas SPR memakai baju T yang dibekalkan oleh SPR. Kotak-kotak kiraan undi juga adalah kotak-kotak SPR. Petugas memakai tag nama yang ada gambar diri yang juga tag dibekalkan oleh SPR. Gambar itu adalah benar.... yang TIDAK BENARNYA adalah kejadian 'black out'. Kiraan undi dijalankan sebaik tamat pengundian pada jam 5.00 petang.... hari itu belum lagi gelap. Gambar seolah-olah waktu malam kerana terdapat 2 orang petugas yang mengambil gambar menggunakan flash dan mengambil gambar adalah suatu kesalahan jika tidak ada kebenaran dari SPR. Petugas itu boleh dikenakan tindakan.

Anonymous said...

dah confirm gambar tipu..bygkanlah setiap pusat mengundi ada wakil parti sebagai pemerhati..xde komplen pundari diorang..yg bising2 org yg xtau citer hujung pangkal...lebih percaya pada fitnah dan khabar angin...