Breaking News
Loading...
June 12, 2013

Info Post

Born in China and shipped out to Malaya at tender age. 1946: Enrolled at King Edward VII Medical College in Singapore. Graduated in 1952. 

Post-graduate training for a year in Singapore and then Seremban government hospital until 1956, when the crucial step to enter private practice was made. 

Medical practice among the community gave the opportunity to meet people and to understand their social and political problems. 

It provided the rational and impetus for venturing into the political arena. Thereafter my life and soul was devoted to the party.


Beranak di china, sekolah di singapore, patutlah tak reti cakap bahasa melayu, lepas tu pi persidangan parti sosialis, confirm cinabeng nie komunis...

4 comments:

Anonymous said...

Tujuan SAMSENG/PENGGANAS DAP/PKR yang semakin ganas kebencian mereka pada orang Melayu dan Islam, kerana selalunya orang Melayu adalah pengikut setia Islam, yang berkuasa kuat politik di Malaysia, iaitu bumi tercinta hasil pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain ini, dari sebelum dijajah British lagi! Dan juga tujuan menghina DYMM Agong/Sultan-Sultan Melayu dan Permaisuri-Permaisuri, adalah kerana mereka sebagai Ketua penjaga daulat Islam, dan warisan serta hak orang Melayu. Ini adalah sebab kenapa UMNO/PERKASA dan parti Bumiputera lain yang Islam, mesti jangan ditipu dalang dua muka seperti dari dalam Gerakan dan MCA untuk membuat parti tunggal kononnya.

Bahagian pertama:

Sebenarnya ketua-ketua DAP dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionisnya, itu hendak menipu, berpura-pura berlagak semacam DAP masih kuat Komunis , dan untuk menipu golongan Melayu PKR/DAP yang fikir mereka ini kononnya "intellektual" Melayu sebab mereka membaca pasal Karl Marx, Lenin, Mao, Trotsky dll. DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan penjajah Kristian Zionis yang amat merbahaya, untuk menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura (yang dianggap penjajah Barat-Zionis sebagai “Israel of the East”) sudah terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam di Malaysia, terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, untuk dikuasai!

Kemudian penjajah Barat-Zionis ini akan menawan tanah Islam lain contohnya di Selatan Thailand/Filipina, Nigeria, Lebanon, Syria, Iran dan lain-lain, yang juga kaya dengan minyak-gas yang bertimbun.
Pertubuhan Kristian Zionis ini sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shia-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Nigeria, Lebanon, Iran dan lain-lain), dan cuba mengkristiankan Melayu/orang Islam dan Bumiputera lain yang Islam atau bukan Islam seramai mungkin (termasuk semakin agresiv di Indonesia dan negara-negara islam lain).

Tetapi tujuan utama pertubuhan Kristian Zionis ini adalah untuk menghasut kaum Kristian biasa dan bukan Islam lain, supaya membenci Islam dan orang Islam (di Malaysia, dihasut membenci orang Melayu dan Bumiputera lain yang Islam termasuk di Malaysia Timur), dengan tujuan utama untuk menghapuskan Islam dan seramai mungkin orang Islam, terutamanya yang nationalis dan betul-betul beriman, kemudian senanglah penjajah Barat-Zionis dan sekutunya, nak menakluk negara-negara/tanah-tanah Islam terutamanya mereka berharap dengan mudah, negara berbilang kaum /agama seperti Malaysia, Indonesia, Selatan Thailand/Filipina, Libya, Iraq, Syria, Nigeria Lebanon, Iran dll.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Bahagian kedua:

Dan ramai yang Bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab hendak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Sebab itulah saya juga syak sebabnya si DAP-Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (Passport Malaysia tak benarkan ke Israel). Dan mengapa ramai anak Cina muda sengaja pakai seluar/skirt amat pendek di kampus dan perhimpunan jalanan mereka secara beramai-ramai, saya syak adalah dengan tujuan menghina orang Islam dan Islam, terutamanya yang bertudung dan yang beriman, ataupun mempengaruhi Melayu/Islam bahawa cara Barat-Zionis itu adalah budaya yang harus dikuti, walau di nengara Islam ini.

Cara yang boleh berkesan ialah KDN mesti ada Intelligence yang amat cekap dan berani, kerana pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, melalui menyamar sebagai gereja biasa, NGO atau perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar, makin mengkristiankan Bumiputera/Bukan Bumiputera yang Islam dan bukan Islam, seramai mungkin – ini sebab utama undi bukan sahaja dari orang Cina, tetapi bukan Islam kepada DAP. Bahkan saya syak puak Kristian Zionis ini akan semakin rancak di pendalaman Sarawak/Sabah, perkampungan Orang Asli, dan komuniti India yang miskin di kampung atau di flat-flat bandar, dengan menayamar sebagai NGO terutamanya, untuk mempastikan lebih ramai Bumiputera/bukan Bumiputera yang dikristiankan, kemudian akan mengundi DAP di pilihanraya akan datang!

Lihatlah betapa bahaya dan ganasnya pertubuhan dan ideologi Kristian Zionis, yang mahu menghapuskan Islam serta umat Islam terutamanya yang anti Barat-Zionis, dan sampaikan Palestin dan Bumiputeranya terutamanya yang Islam, tidak wujud bagi pertubuhan ini, di:

1. http://londonprogressivejournal.com/article/9/in-depth-christian-zionism, In Depth: Christian Zionism, by Ravender Singh Sembhy, Fri 11th Jan 2008:

……The Christian Zionists’ theory seems to be that Islam is the false global religion of the Antichrist which is threatening Jewish and Christian life, along with Israeli expansionism, thus further delaying Christ’s return....

2. http://www.elca.org/What-We-Believe/Social-Issues/Journal-of-Lutheran-Ethics/Issues/May-2005/Challenge-the-Implications-of-Christian-Zionism.aspx, Challenge the Implications of "Christian Zionism", Ann E. Hafften:

…. [4] "Christian Zionism" as manifested in the programming of the Christian Broadcasting Network (cbn.com) and the Trinity Broadcasting Network (tbn.org)...is a movement with serious political and economic leverage that advocates Israel as a nation that reaches from the Mediterranean to the Jordan River or even the Euphrates; the transfer of Palestinians from the West Bank and Gaza to other Arab states….

Israeli Ambassador Zalmon Shoval stated: The whole land between the Mediterranean Sea and the Jordan River is ours ... historically, morally, and by virtue of international law. We do not see ourselves as "occupiers;" of anyone else's country; there never having been a Palestinian or other sovereign state in what is now usually referred to as "the territories." Nor, is it illegal for Jewish people to live anywhere in the area. These are not Arab lands, the way the press routinely defines them.'".....

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Kenapa Melayu Takut Jika Pakatan Rakyat Menang.

1. Kerana orang melayu tahu, Pas sukar untuk menjadi dominan dalam kabinet PR. Maka peluang pemimpin Pas jadi PM atau menguasai kabinet, tiada langsung.

2. Kerana orang melayu tahu, Anwar memang akan jadi PM tetapi penguasaan kabinet oleh DAP akan menjadikan Anwar tak ubah seperti " tunggul mati " sahaja. Anwar akan bertindak mengikut apa yang dipersetujui oleh DAP.

3. Kerana orang melayu tahu, sungguh pun Anwar adalah PM tetapi kedudukan Anwar ibarat " telor di hujung tanduk ". Ikut mahunya DAP, selamat. Tak ikut mahunya DAP, Anwar akan disisihkan melalui undi tidak percaya oleh ahli2 kabinet. Gabungan ahli2 kabinet PR daripada DAP dengan ahli2 kabinet PKR bukan melayu mampu menyisihkan PM yang tidak mahu ikut cakap bukan melayu.

4. Kerana orang melayu tahu, sekali kerajaan pusat jatuh kepada bukan melayu maka untuk mengambil balik bukan lah satu perkara yang mudah. Ianya tak semudah Umno merampas balik Kedah daripada Pas atau tak semudah Umno merampas balik Trengganu daripada Pas. Jika melalui proses demokrasi, saya rasa MUSTAHIL melayu akan dapat balik menjadi kerajaan.

Nota : Adakah siapa2 orang melayu fikir Pulau Pinang boleh dapat Ketua Menteri melayu satu hari nanti ? Sila lah berhujah jika anda yakin.

Terima kasih kepada melayu yang memberi undi kepada Umno pada PRU13. Kita2 yang mengundi Umno sebenarnya telah menyelamatkan melayu Umno, melayu Pas dan melayu PKR.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Perpaduan Melayu

Saya dah banyak kali sebut di merata blog. Dan saya tak yakin pemimpin melayu baik yang politik mahu pun yang agama akan berjaya menyatu padukan orang melayu. Sebab setiap pemimpin politik atau pemimpin agama, bila nak satukan orang melayu, benda pertama yang akan terbit dalam kepala hotak mereka adalah " adakah penyatuan ini akan menguntung aku ? ". Congak punya congak punya congak, last sekali berkata lah hati kecilnya, " lantak lah melayu berpecah, setidak2nya aku dapat survive kerana mereka berpecah ".

Melayu nak bersatu ? Tak payah rujuk mana2 kitab lah, tak payah nak cari hadis soheh kah tak soheh, tak payah lah nak petik mana2 ayat atau surah dalam quran. Buang masa saja, confirmed tak akan menjadi punya.

Nak bersatu. Pergi belajar daripada orang cina, berguru dengan mereka. Mereka nak bersatu tak pun mereka rujuk kepada pemimpin politik mereka, tak pun mereka minta tok2 sami mereka baca ayat2 daripada kitab agama mereka. Mereka bersatu sendiri2 saja.

Tengok macam mana cina bersatu hati pada PRU13. Bila cina naik meluat dengan Umno, cina MCA kah, cina Gerakan kah atau cina SUPP kah mereka diam2 bersatu dengan cina DAP " Ini Kali Kita Mesti Jatuhkan Umno " maka 95% pengundi cina beri undi kepada DAP walau pun pemimpin2 MCA, Gerakan dan SUPP bermati2an berkempen untuk BN. Semua cina bersatu kerana mereka meluat dengan Umno, mereka tak meluat dengan BN, mereka tak meluat dengan MCA, Gerakan dan SUPP. Tapi kerana 3 parti tu berada dalam satu kem dengan Umno maka pengundi cina memaksa diri mereka untuk meluat seketika (masa PRU saja lah) kepada ketiga2 parti itu. Cerdiknya mereka.

Melayu sepatutnya bersatu ikut cara orang cina. Kita juga ada sikit rasa meluat kepada Umno, dulu2 pun kita memang ada juga sikit rasa meluat kepada Pas (meluat kita kepada Pas dengan Umno ni lebih kurang saja). Tapi bila Pas bergabung dengan DAP dalam satu kem, perasaan meluat kita kepada Pas semakin bertambah2 kerana meluat semula jadi kita kepada DAP yang tak pernah padam2.

Sewajibnya, sebagai warning kepada Pas " kalau Pas nak tegakkan pemerintahan islam dinegara ini jangan lah kamu percaya dengan bantuan daripada orang kafir " kita orang melayu sepatutnya 95% memberikan undi kepada Umno supaya Pas kalah sungguh2 supaya lain kali dia lebih berhati2. Kita beri pengajaran kepada Pas, bukan kita nak bunuh dia. Selepas itu kalau Umno pulak besar kepala, lupa diri, PRU14 datang kita ajar Umno cukup2. Kalau macam itu lah cerdiknya kita orang melayu, tak ada satu parti pun yang akan berani mengabaikan melayu dan islam.

Pada pendapat saya, itu lah satu bentuk perpaduan yang paling Effective and Practical jika orang melayu mahu mereka mendapat perhatian dan pembelaan sewajarnya daripada parti yang membentuk kerajaan.

Hj Ariffin