Breaking News
Loading...
July 12, 2013

Info Post

BELUM sampai pun lagi seminggu umat Islam berpuasa dalam bulan Ramadhan ini namun ada perkhabaran yang membingungkan kepada seluruh umat Islam di Malaysia. Ayam. Harga ayam yang tiba-tiba melambung tinggi umpama harga emas apabila masuknya hari pertama umat Islam berpuasa.

Jika sebelum ini harga ayam dipasaran hanya sekitar RM6.80 - RM7.00 sekilogram, namun sejak semalam 1 Ramadhan harga ayam di pasar-pasar basah seluruh negara naik kepada antara RM8.50 - RM9.00 sekilogram. Gila memang gila. Asal ada sambutan perayaan bagi umat Islam dan Melayu pasti harga ayam melambung tinggi bagaikan harga bagi ayam sudah tidak dapat dikawal lagi.

Apa yang perlu kita buat...??? klik sini

10 comments:

Anonymous said...

cinabeng pukimak..........

Anonymous said...

terima jer lah seadanya...yg beli pun org melayu

Anonymous said...

Setakat harga naik...org tetap beli...org hanya tak beli bila kecoh ayam ade enzim babi...
Kan penah terjadi dulu...

Anonymous said...

Kan kempen ABC sedang berjalan?

Belilah kat penjual orang Melayu. Apa masalahnya?

Anonymous said...

korang semuanya melayu Islam.. apasal lak nak beli ayam kat cina kapir..??? lagi bangang bodoh lah korang ni.. sure bangang...

Anonymous said...

Lgi gampang pemimpin melayu yg dok ada ni. Tiap2 tahun masalah yg sma. Sampai kiamat pun mcm ni la klau puak2 ni yg perintah. Bodoh piang punya menteri.

Anonymous said...

Kalau Cina naik harga ayam..kenapa melayu tak bela ayam..bila melayu nak buka bisiness bela ayam...asyik nak tunggu project kerajaan sahaja ...lupa nak bela ayam.

Anonymous said...

UMNO/PM/Tabung Haji mesti SEGERA lahirkan seramai mungkin USAHAWAN BUMIPUTERA Melayu/Islam dalam penternakan ayam dan daging, dan kedai runcit Islam - jadi tak payah lagi kita bergantung kepada CINABIAWAK ynag makin GANAS menindas umat Islam/Melayu! Saya juga syak ayam-ayam diternak industri CINABIAWAK diberi makan sisa BABI - seperti yang berlaku di Barat (juga lembu - sebab itu dapat MAD COW DISEASE). Agaknya, sebab itulah makin ramai umat Islam sakit, termasuk anak kecil, di bumi pusaka ini - bahkan tepung gandum keluran CINABIAWAK pun ada racun seperti yang dilapurkan Pers. Penguna Islam!

Maka terus hancurlah BUMIPUTERA Melayu/Islam di NEGARA ISLAM Malaysia, bumi PUSAKA tercinta kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)



Anonymous said...

cina belasah kita pasal ayam,kita boikot bisnes cinabeng ni sampai lunyai...

Anonymous said...

orang melayu yang beria ia sangat nak boikot cinabeng sudah ada ke ladang ternakan ayam sendiri? Penjual ayam melayu dapat bekalan dari cinabeng juga. Nak kata bijak tetapi bodoh, nakkata bodoh, nampak macam bijak.

Hanya orang Melayu bodoh macam Blogger Darul Ehsan dan pencacai UMNO sahaja yang merasakan diri mereka bijak bistari.