Breaking News
Loading...
July 15, 2013

Info Post
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek hari ini mengajak orang ramai 'menukar' selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.

Beliau berkata langkah itu dianggap perlu memandangkan terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang cuba mengambil kesempatan menjelang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri dengan menaikkan harga ayam sewenang-wenangnya.

Inilah jawapan yang cukup bernas dari seorang menteri yang di lantik oleh najib, kalau harga ayam naik kita tukar selera makan ikan atau daging, kalau harga daging naik, kita tukar selera makan ikan, kalau harga ikan pula naik kita tukar pula makan ubi kayu...

Menteri bagi jawapan betul-betul nak lepas tengkok dia, jawapan yang dia bagi tu tak menampakan jalan penyelesaian...

17 comments:

Anonymous said...

menteri bingai, kalau macam tu punya jawapan aku pun boleh jadi menteri, apa la weak sangat menteri pilihan najib ni.

Anonymous said...

Oooi pak menteri ka tu da nyanyok ke..Ikan lebaih mahal dari ayam..kalau beras naik harga berhenti makan nasik lah, Jika air naik harga , berhenti minum air ke? Kalau bini datang bulan , kawin baru kah! , ada menteri otak taraf jamban, ini lah Najib..tukang gunting rambut dia suruh buat rumah..ini lah jadinya

Anonymous said...

dan kalo semua harga barang naik nnt menteri yg bijaksana tuh akan memberi idea...JANGAN BELI APA2 LANGSONG...rakyat makan jer apa yg ada di rumah...bha ha ha ha bahak bahak bahak...sedangkan dia di rumah mentahkedarah ayam, daging , ikan , chi** smp xmuat meja....

Anonymous said...

Jawapan dari org yang tak bijak. Patutkah dia dilantik jadi menteri. Jadi menteri kena beri penyelesaian dan bukannya alasan.

Anonymous said...

anak akupun cakap mcm tu jugak...dia ambil idea anak aku kut...he he he

raja lawak sungguh...baik jgn bercakap...bila bercakap rakyat akan tahu tahap kebodohan kita..mcm calon PAS kuala besut...langsung tak boleh bercakap secara terus dgn wartawan..kena ada tapisan dulu..atau diwakilkan..

ramai nak jadi ahli politik..last2 jadi pak lawok...

Anonymous said...

kalu kos hidup tinggi.. jangan hidup... hahaha

usin said...

kalau ayam, ikan, daging, telur, bilis, ikan masin, telur masin dan semua jenis lauk naik harga, kita nak makan apa. PASIR GORENG BERLADA sesuai kot untuk buat lauk pengganti bahan2 yg dh naik harga. tanya hasan malek cara masak pasir paling sedap. agak2 la, siapa yg cerdik pilih hasan malek jd menteri ni....

Anonymous said...

APA DIA KISAH BERAPA BANYAK HARGA NAIK SEKALI PUN, YANG PENTING AKU MAMPU MEMBELINYA DAN MEMAKAN APA YANG AKU GEMARI. ORANG LAIN PERDULI APA, ADA AKU KISAH????? INILAH TAHAP PEMIKIRAN SEORANG MENTERI YANG DIPERTANGGUNGJAWABKAN MENYELESAIKAN MASALAH HARGA. NAMPAKNYA DATUK NAJIB BENAR-BENAR GAGAL UNTUK MENGENALPASTI AHLI MANAKAH YANG SEPATUTNYA LAYAK MENERAJUI JAWATAN DAN TANGGUNGJAWAB INI. ITU BELUM TERUJI KE ATAS MENTERI-MENTERI BARU YANG LAIN. JADI KESAN KEPADA APA YANG DIPERKATAKAN OLEH MENTERI INI IALAH, GELAK!!!!!!! KETAWA!!!!!!!! OLEH CINABENG......... KERANA KERAJAAN TIDAK BOLEH BERBUAT APA PUN. HARGA MELAMBUNG SEKALI PUN KERAJAAN MASEH TIDAK DAPAT MENYELESAIKAN MASALAH INI. MANA PERGINYA PERJUANGAN DATUK NAJIB RAKYAT DIDAHULUKAN???? BUKAN MACAM MENTERI BODOH INI??????

Anonymous said...

setuju dgn anon 2.13pm..

"jadi menteri kena beri penyelesaian dan bukannya alasan"

ini menteri malas kerja, malas fikir atau mmg IQ rendah..

atau cinabeng dah gam mulut dia....

boikot ayam bukan jalan penyelesaian..langkah2 untuk pencegahan hendaklah dilakukan sekarang..

org melayu dan boikot semua produk cina...tapi ayam tak dapat lagi sebab cina monopoli pasaran...

aku dah siasat ladang2 besar melayu....aduh....semua melayu buat dari anak ayam sampai besar..cina supply makanan dan beli semua ayam tu. melayu makan komisen je..melayu oh melayu...

bila cina dah monopoli pasaran..yg jadi mangsa melayu...ini kali kita ubah cina...semua boikot premis cina...dia belasah kita pasal ayam...kita belasah dia all out!!

Anonymous said...

nii.. lah menteri yang paling bodoh dalam cabinet najib. naik pun sebab sedara sebelah rosmah.

Anonymous said...

Dah lewat..... , hari ni dah 6 puasa ,dah diberi kuasa pun tak tau nak guna

Seingat saya la , pernah tahun lepas terjadi kes yang sama , sat je terus turun harganya , guna pakai la.... pendekatan yang pernah digunakan tu..

Semacanm tak ada perancangan je memteri terbabit sebulan sebelum puasa dan sebulan Raya Puasa.

Kalau isu ni tak settle sehari dua ni orang Pilah boleh lah kato ke wakil nyo ni "Banggang nak mampuih bondo dalam gonggam kito pun tak boleh nak disolosaikan"



Anonymous said...

baik jadi ADUN je..

Anonymous said...

bukan menteri ni saja yg bodoh.. tapi najib lebih bodoh kerana lantik menteri yg bodoh..

Anonymous said...

Atau sedara belah KJ....mcm sama sama biol jer

Anonymous said...

Sepatutnya pak montori buek ler sesuatu yang boleh menyobabkan para tokey cinabeng mengelupur sebab merekalah yang sengajo jual hargo ayam mahal. Yang jadi mangso peniago dan pemboli Melayu.

Apolah ekau?

Anonymous said...

bila menteri ni nak letak jawatan ??? aku nak lantik Dr Hassan Ali jadi menteri ni pulak..kata DSN...

Raleigh said...

This is great!